Glajenta ♥ Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Hun er 3 år, og vi bestemte oss for å fortelle henne om babyen i magen i dag. Hun ble kjempeglad! Det første hun sa var: Da må jeg få stor seng mamma, slik at det blir plass til babyen og ;-) *knis* Vi fortalte at babyen skulle få sin egen seng og sitt eget rom. "Da kan vi legge noen av lekene mine inn til babyen, så hun har noe å leke med". (spørs om hun er like villig til å dele etterhvert... ;-) Konsekvent sa hun: hun, hun, hun, hun... Vi fortalte at det kunne være en jentebaby eller en guttebaby. Da kom det kontant: "Vi skal ha jentebabyen, så kan noen andre få guttebabyen..." Haha! :-) Blir spennende å se hva det blir :-) Har dere andre fortalt storesøsken om de kommende babyene?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Det er jo koselig da. Men vi velger å vente til magen er så stor at det ikke er tvil. Har en god mage nå i uke 14, men "storebror" har ikke forstått at det er en baby som gjør magen enda. Vi velger å vente så lenge som mulig, selv om vi foreldre har så lyst til å fortelle han det, så vil ventetiden hans bli kortere jo lengre vi venter. Det er lenge til Juli...
Leirha Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Da vi fortalte det til den kommende storebroren, han er forresten også 3 år, så hadde han e lignende reaksjon, fortalte om lekene babyen skulle få og at babyen måtte få sove i sengen med mamma og pappa, så han måtte få eget rom. Han har sovet inne hos oss hele tiden, pga plass mangel, som vi nå har løst med å kjøpe en større plass å bo. Men han var også veldig konsekvent på at det er en gutt. Nytter lite å si at det kan bli en jente også. De har tydelig sine preferanser.
fru_Andersen Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Vi fortalte det til ungene her ganskel tidlig, rundt uke 10 fordi jeg stort sett var dårlig eller sov og jeg er IKKE sånn til vanlig. Datteren var litt bekymret om jeg var syk. Hun er 6 år og snakker også konsekvent om HUN babyen.. At det kan bli en gutt er ikke et tema en gang, så det blir spennende å se i juli om hun har rett.
Gjøkeredet③ Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Da vi fortalte storebror på 3 her at vi skulle ha baby, så sa han, nei mamma, jeg vil ikke ha baby.. Så det lovet jo godt. Lillebror på 20 mnd bare peker på magen og sier se se se.. Nå forandret han eldste mening og kunne ha en lillesøster, men han skulle ihvertfall ikke ha lillebror.. Hehe.. Synd for han at det blir dårlig med lillesøster her i gården
lykkelig78 Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Lillemor på 3 venter veldig på babyen. Første kommentaren var: kommer den nå???? Åsså sier hun: mamma, da kan babyen få vogna mi, for den trenger jeg ikke lenger. Jeg er jo storesøster. Nå har hun blitt fortrolig med magen og rett som det er kommer hun å kysser den, eller snakker til babyen. Har kjøpt doppler og hun syns det var veldig spennende å høre hjertet. Først lyttet vi til hennes eget hjerte og etterpå på babyens. De er søte disse små :-)
Aprilnuske Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Jenta vår er 3,5 år og da vi fortalte det ble hun overlykkelig, hele jenta strålte:) Skulle klappe magen med en gang osv. Hun sier også konsekvent hun og er skrå sikker på at det er jente. Så vi prøver å si med jevne mellomrom at det kan hende det er gutt:)
FrkKværner Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Hihi så koselig:) Lykke til videre i graviditeten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå