Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 .. Spørs jo selfvølgelig hva man jobber som, men sån generelt er man jo trossalt syk og evt smittebærende? Hva er "riktig"?
☆☆☆ Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 37,8 er ikke feber, da er man subfebril. Jeg ville ikke tatt på vei for det, med mindre det var i selskap med andre symptomer og redusert almenntilstand. På en annen side, jeg hadde ikke målt temperatur uten å føle meg syk. Om jeg hadde smittsom sykdom eller for dårlig almenntilstand til å jobbe hadde jeg holdt meg hjemme, ellers hadde jeg gått på jobb. Temperaturmål er noe vi må kjøpe til barnet kommer, ser ikke nytten av det på meg selv..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Jeg hadde gjort det. Kan ikke ta en sykedag bare for det... Men siden jeg jobber i skoleverket så burde jeg holde meg hjemme, for som du sier så ER man smittebærer...
Girl Next Door Skrevet 7. januar 2012 #5 Skrevet 7. januar 2012 Jeg blir satt ut av 37,8 i feber. Har vanligvis 37,2 . Kjenner det veldig. Og i min jobb er det ikke gunstig..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #6 Skrevet 7. januar 2012 jeg har vært på jobb med 39. Og ja jeg hadde gjort det igjen. Feber betyr ikke alltid smitte... Har hatt mange bihulebetennelser med feber, og da har jeg møtt på jobb..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #7 Skrevet 7. januar 2012 Jeg ser an almenntilstanf. Sitter i åpent landskap, og det er bare dumt om jeg skal smitte andre. Har anledning til å ha hjemmekontor da, så er formen fin kjegler jobbe hjemmefra.. Når jeg tenker meg om; er formen fin så drar jeg jo på jobb ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #8 Skrevet 7. januar 2012 Gøy med iPad. Jeg har innlegg nr 7, ikke helt venn med tastaturet :-)
fult hus:) Skrevet 7. januar 2012 #9 Skrevet 7. januar 2012 Hehe, ja ser ikke på det som noe hinder nei:)
Lunapuna1985 Skrevet 7. januar 2012 #10 Skrevet 7. januar 2012 Jeg kjenner meg i dårlig form bare temperaturen er 37,5 , men jeg teller det ikke som feber med mindre det er 38 grader +. Jeg synes generelt man skal dra på jobb om man føler seg i form til det, hvis ikke så holder man seg hjemme. Vi er forskjellige vi mennesker, sånn er det bare.
Netti*** Skrevet 8. januar 2012 #11 Skrevet 8. januar 2012 Vel det kunne jeg ikke gjort. Tydeligvis er feber en av graviditet symptomene mine. Hatt 38,4 i 2 mnd. Ja fryser som f... men allmenntilstand har vært grei nok til å jobbe. Selv om energien er på null. Var slikt i første svangerskap også. Feber de første mnd.
Oppnedx2 Skrevet 8. januar 2012 #13 Skrevet 8. januar 2012 Ja, det er ikke feber. Blir du veldig dårlig utover dagen er det jo en annen sak..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #14 Skrevet 8. januar 2012 Før jul dro jeg på jobb etter å ha målt feberen til 39,5, puttet i meg to paracet og dro på jobb. Anbefales ikke, for man fungerer jo ikke til noe som helst! 37,8 er i mine ører ikke feber!
Mamma´n til lillemor Skrevet 8. januar 2012 #15 Skrevet 8. januar 2012 Jeg ville nok ha gått tror jeg, for hadde ikke regnet dette som feber. Men jeg vulle vurdert almenntilstanden min. Har en til tider fysisk krevende jobb, så hadde jeg følt meg veldig dårlig hadde jeg kanskje sjekket om noen kunne dekket opp dn biten for meg. Men det skal myyyye til for at jeg er hjemme en hel dag.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #16 Skrevet 9. januar 2012 Pffft, er det liksom feber? Hadde jeg blitt "veldig" plaget av det, hadde jeg tatt meg en pille og gått likevel. jeg hadde engang 40,2 i feber da jeg ble lagt inn på sykehus (med en annen skade) og feberen hadde jeg ikke engang merka noe til. Men nå har jeg kronisk sykdom og har ofte feber, som jeg ikke lengre ofrer en tanke.
MrsMilla Skrevet 10. januar 2012 #17 Skrevet 10. januar 2012 Ja, det er ingen hindring for å jobbe mener jeg. Men om man har nedsatt allmenntilstand i den grad at man ikke klarer å jobbe - så holder man sengen den dagen. Om man er smittsom bør man ikke dra på jobb om man ikke klarer å holde seg godt unna andre. Barnehager, sykehus og liknende er ikke en arbeidsplass man går på jobb når man kan smitte andre.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #18 Skrevet 10. januar 2012 Jeg ville ikke gått på jobb.... Feberen ville garantert steget før vakta var omme...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #19 Skrevet 11. januar 2012 Jeg hadde nok gått på jobb... Om jeg ikke følte meg helt bra ,hadde jeg tatt en paracet før jeg dro... 37,8 kan jo nesten ikke kalles feber...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå