DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 7. januar 2012 #1 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg fikk ikke med noen penn til å ha puregon i :-S Får man dette når man skal på kontroll mon tro, eller skal man få dette på apoteket? Jeg har hentet eggløsningssprøyten(der var det hele sprøyten, pluss innhold i en, ovitrelle) men puregon pakkene var det kun kapselen med væske i, pluss sprøytespissen, men ingen penn. Heller ikke noe som man kunne laget en sprøyte av, siden den bakerste delen som man bruker til å få innholden ut eller inn av ikke fulgte med.. Litt bekymret nå. dette er jo første gangen så aner jo ikke. Så på resepten og der var det 2x synarela, 2x puregon, 1 ovitrelle, og 2x lutinus. var også litt rart at når jeg hadde hentet alt på resepten, så sa hun at det var enda en gang igjen med alt sammen. Skal man da hente ut absolutt alt? eller regner de med jeg kan bruke resepten og resten av det til et evt neste forsøk?? Har funnet ut at det ikke holder med 2 bokser nesespray heller. må hente ut ihvertfall 1 boks til på det jeg har igjen (som jeg trodde man skulle bruke på neste.) Har hittil brukt 8000 kr, men med en boks til så blir det 9000+ forsøket på 1500. dvs at 1 forsøk koster 10 500. Hun sa det pleide å ligge på mellom 6-7000 så det ble jo en del mer, men heldigvis overstiger det ikke 15 000, så er ikke så mye igjen før den tid Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143899305-hentet-alle-medisiner-men/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante_Esel Skrevet 7. januar 2012 #2 Del Skrevet 7. januar 2012 heisann Jeg har bare hatt kort regime, og da er det ikke like dyrt... saa spørs nok litt paa hvilke medisiner man faar... Puregonpenn fikk jeg av riksen... grunnen til at de skriver flere paa en resept tror jeg er bare gammel vane... hehe... hvis det blir nytt forsøk paa deg, skal du sikkert bruke samme resept, tror de gjør det saann for aa slippe aa sende papirer hver gang... men jeg har sagt jeg har rota bort resepten, og faatt ny hver gang.. hehe... tvi tvi og lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143899305-hentet-alle-medisiner-men/#findComment-143918418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fisken2015 Skrevet 7. januar 2012 #3 Del Skrevet 7. januar 2012 Fikk også puregon penn på første samtale i Haugesund. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143899305-hentet-alle-medisiner-men/#findComment-143918468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 7. januar 2012 #4 Del Skrevet 7. januar 2012 Hei! Puregonpennen får du av klinikken når du skal til kontroll. Har du startet på spray? Og skal på kontroll for sprøytestart? Se på reseptene dine der det står "reit". Står det reit: 2, kan du hente ut totalt 3 ganger på resepten. Reit: 3 er 4 ganger. Jeg har fått nye resepter for hvert forsøk. Ikke hent ut mer medisiner hvis ikke du må før du har vært på kontroll. Da kan du spørre sykepleierne hvor mye mer du må kjøpe av medisiner før neste kontroll. Det er dyrt, og selv om vi får refundert det som er over 15 000, så er det tross alt penger som skal legges ut. Og blir du gravid har du ikke bruk for et lager med medisiner Egenandelen på 1500 er ikke en del av de 15 000 da. Jeg har brukt mellom 8 og 11 tusen pr forsøk mener jeg å huske. Minst da jeg hadde kort regime (men ikke mye mindre), men alt avhenger jo av hvilke medisiner (og evt tilleggsmedisiner) man skal bruke, og hvilke doser man trenger. Korte regimer kan bli like dyre (og dyrere) som lange. Lykke til da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143899305-hentet-alle-medisiner-men/#findComment-143918713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaPingPong Skrevet 7. januar 2012 #5 Del Skrevet 7. januar 2012 Hei du Vi fikk pennen på første forsamtale, men kan være at de har bare "glemt" det, hadde ringt de på mandagen og hørt jeg Men hvor lenge skal du ha nesespray? Når jeg stod på apoteket så sa hun dama til meg at jeg måtte ha en nesespray til for at det skulle holde, men tok bare den pakka med 2 sprayer og ringte riksen når jeg var ferdig på apoteket, da sa sykepleieren at på resepten var det til 3-4 forsøk med medisiner, også at man trengte ikke mer enn nesespray. Jeg startet med spray 23 des, også regner jeg med jeg er ferdig 13-14 jan. Sprayer 4 ganger om dagen også har jeg kommet halvveis i sprayflaska nå. Tror jaggu jeg vil ha ei flaske til over, vet ikke om det er normalt men? Medisinene mine kom på 4800kr.. Men kommer ann på hvor mye puregon (IE) du skal ha...Og hvor lenge du skal gå på det... Lykke til hvertfall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143899305-hentet-alle-medisiner-men/#findComment-143918725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 8. januar 2012 Hei jenter, og tusen takk for fine svar Jeg begynte på nesespray (synarela) 14 desember, og må ihvertfall gå til 10 januar.( da skal jeg på kontroll, og hvis alt ser fint ut begynner jeg vel på sprøytene) Siden jeg begynte på spray den 14 janar, skiftet jeg spray 29 januar siden jeg tar 4 spray om dagen og da holder det i 15 dager. Nå er jeg på dag 11 på spray nr2. Kontroll dagen er dag 13 på denne sprayen. Så den holder ikke til så mye lengre. Har også lest at man skal gå ned til halv dose (som blir 2 om dagen for meg) og da må jeg jo hente boks nr 3 har jeg regnet ut? Med mindre man kan bruke opp flaskene, siden de kjennes omtrent fulle ut.. Men da får jeg bare ta med med resepten når jeg skal til oslo på kontroll(bor i gjøvik) og spørre om jeg skal hente ut en boks nr 3 med synarela, og spørre om den viktige pennen Skulle få sprøyteopplæring på avdelingen stod det, så får den sikkert da vil jeg tro. Her er min "timeplan" hvis alt går slik det skal uten avbrudd eller tillegg på medisiner: 14 desember- til forsøket begynner (ca uke 4 begynner uttak har jeg regnet ut) må jeg bruke synarela 11 januar begynne på sprøyter hvis alt ser bra ut. Går på dette til 21-24 avhengig om det er 11-14 dager jeg skal gå på. ( har hentet ut 2 pakker med puregon 600 iE/0,72 ml ( håper dette holder) 21-24 januar tar jeg eggløsningssprøyten ovitrelle Så har jeg 2 bokser med lutinus(21 tab i hver) som jeg ikke vet når jeg skal sette inn, men får vel vite det på kontroll De må se dumt på meg, siden jeg har tatt med 1 eller 2 ark med spørsmål. Men tenker det er bedre å spørre en gang for mye, enn en gang for lite, så viktig som dette er for oss ) Stod reit 2 på min pakke. Men nå har jeg hentet ut alt som jeg skulle bruke til dette forsøket, og hvis jeg skal ha ny spray må jeg bruke fra forsøk nr 2. Men da går det jo an å få en ny resept som mangen av dere sa. Tusen takk for lykkeønskninger! Masse lykke til dere også jenter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143899305-hentet-alle-medisiner-men/#findComment-143919370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå