Gå til innhold

Noen som har erfaring med jevnlig trening gjennom svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid for 2.gang, og denne gangen føler jeg meg faktisk ganske frisk og rask, uten noe særlig kvalme eller andre fysiske problemer (bank i bordet!).

Sist gang la jeg på meg 16 kg, noe som var litt mye siden jeg hadde "litt å gå på" fra før av. Jeg hadde en normal BMI, men de ekstra kgene gjorde meg overvektig tilslutt. Jeg er 169, veide først 68 kg og endte opp med å veie 86 kg den dagen jeg fødte. Dette kom fordi jeg ikke trente noe særlig annet enn å gå turer, og spiste litt ekstra som mange kvinner ofte gjør når de er gravide.

Til dere som har vært gravide et par ganger, og har hatt et svangerskap med mye trening, hva er erfaringene deres rundt fødsel, vektøkning, selvfølelse ol.?

Jeg trener nå 3-4 ganger i uken på timer på treningssenter, som jeg gjorde før jeg ble gravid. Men jeg har allerde lagt på meg 4kg (er i uke 14 nå).

Fortsetter under...

Trente en gang i uka, men jeg tror ikke treningne hadde så mye å si for vekten. Jeg gikk opp 7-8 kilo, også litt lubben fra før...

men jeg la om kostholdet og spiste sunt! Ikke brus, men frukt og knekkebrød. :-D

Takk for svar! 7-8 kg er jo veldig bra!

Jeg prøver å spise sunt jeg også, spesielt siden jeg ikke har noen diller eller kvalme som gjør at jeg bare må ha den og den maten.

Men jeg spiser litt godteri på lørdag eller fredag, og må ha eplejuice. I tillegg har jeg en veldig aktiv jobb, hvor jeg går og står store deler av dagen. Håper jeg slipper å slite like mye med vekten denne gangen :) Du kan si at det viktigste er å være i fysisk god form, og så lenge treningen fører til det, så er det ikke like viktig med alle kgene som legger seg på hofter og lår.

Så lenge jeg svetter og trener styrke, så opplever jeg ihvertfall at jeg gjør det jeg kan, og at jeg har en kropp som fungerer. Det gir jo selvtillitt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...