Gå til innhold

hjelp med 5 mnd baby som gråter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 5 mnd baby som de siste 4 dagene har sovet ekstremt dårlig, hatt mindre matlyst og som gråter mye. Fra i går til i dag har det vært helt ekstremt. Jeg kjenner meg helt utslitt.

På nyttårsaften kunne jeg kjenne og se at den første tanna kom, og jeg har tenkt at dette sikkert er årsaken. Han pleier jo ikke å være slik. Men er det virkelig normalt at det skal holde på så lenge? Tanna har enda ikke kommet helt opp, men man ser og kjenner den godt. Har tatt tempen på han flere ganger, og den er ofte oppe i 37,5 , men ikke høyere enn dette.

Han virker frisk og fin ellers.

Han gråter så fort man legger han fra seg, og til slutt blir han jo så sliten at han sovner. Har vurdert å ringe lege, men han virker som sagt ikke syk.

(Jeg har lagt inn dette på skravlesiden og anonymforum også, men jeg er bare så desperat etter hjelp)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en sjekk hos lege... Det kan være ørebetennelse og klassiske symptomer på det er pluselig uro på natten og dårlig matlyst... Har en kar her på 6 mnd som nå går på kur pga ørebetennelse med liknende symptomer (han hadde dog høyere temp oppi rett under 39 grader...)

Skrevet

Her var tuppa sånn en 2 ukers tid før de 2 første tennene kom ;) Virker det som baby har veldig vondt gi en paracet, det gjør jeg når jeg ser hun sliter med å sove pga vondter.

Utelukk at det er ørebetennelse eller noe annet.... Men høres ut som tenner for meg da( er dog ingen lege ).

Her er berta 9 mnd og har hat skrike perioder/dårlig søvn i snart 2 mnd... men fortsatt ingen flere tenner gitt ;)

Skrevet

Å ja, de kan skrike som om noen "dreper" dem nÅr det kommer ei tann ;) He he

Skrevet

Jeg tror nok ikke det er ørebetennelse, for han tar seg ikke til ørene, og reagerer heller ikke hvis jeg klemmer han litt rundt ørene. Derimot stapper han hendene inni munn hele tiden. Men jeg var ikke klar over at tenner kunne være så vondt at de gråter såpass mye som han gjør :(

Skrevet
Jeg tror nok ikke det er ørebetennelse, for han tar seg ikke til ørene, og reagerer heller ikke hvis jeg klemmer han litt rundt ørene. Derimot stapper han hendene inni munn hele tiden. Men jeg var ikke klar over at tenner kunne være så vondt at de gråter såpass mye som han gjør :(

Jeg fikk litt panikk jeg og da berta skreik seg blå, var sint og tårene sprutet... Trodde det var no alvorlig galt, men neida bare tennen som skulle fram! Kunne skrike opptil 2 timer om natta, sur/ grinete hele dagen, sov dårlig, sikla, bæsja mye, ville bli holdt heeeele tiden(blei sånn passe gal etterhvert) og mente at dagen skulle starte kl 4 :-S Men når tenne først kom, blei hu blid som en sol igjen ;) Veit man blir sliten, men trøsten er at det går over. Jeg hadde i tillegg litt angst for å gi paracet, for ville ikke stappe i ungen unødig.. Men en kveld hun gråt og hylte i 4 timer i strekk, kasta jeg inn håndkle å gav en paracet... Da ble det endelig tyst å alle fikk sove ;)

Skrevet

Jeg har en på 3,5 år og nå en på 6 mnd som begge er plaget med ørebetennelser.. Ingen av dem har noensinne tatt seg til ørene påtross av hyppige ørebetennelser så DET vil jeg ikke si er noen sikker indikasjon på noe som helt.. At en baby på 5 mnd stapper hendene i munnen er også helt vanlig og ikke noe sikkert symtpom på annet enn at det klør i gummene...

Når det er sagt, joda - å få tenner kan være smertefullt og kan absolutt være grunn til skriking på natta.. Men jeg ville som tidligere nevnt pga min erfaring ha fått sjekket ørene hos legen..

Håper nå babyen får det bedre uansett hva det er !

(hilsen anonym lengre opp som mente det kunne være ørebetennelse..)

Skrevet
Jeg har en på 3,5 år og nå en på 6 mnd som begge er plaget med ørebetennelser.. Ingen av dem har noensinne tatt seg til ørene påtross av hyppige ørebetennelser så DET vil jeg ikke si er noen sikker indikasjon på noe som helt.. At en baby på 5 mnd stapper hendene i munnen er også helt vanlig og ikke noe sikkert symtpom på annet enn at det klør i gummene... Når det er sagt, joda - å få tenner kan være smertefullt og kan absolutt være grunn til skriking på natta.. Men jeg ville som tidligere nevnt pga min erfaring ha fått sjekket ørene hos legen.. Håper nå babyen får det bedre uansett hva det er ! (hilsen anonym lengre opp som mente det kunne være ørebetennelse..)

Jeg tar en tur til legen på mandag om det ikke er bedre jeg. Vil jo ikke at lillegullet mitt skal ha det vondt. Nå har han faktisk sovet i 5 timer allerede, sikkert fryktelig sliten etter å ha holdt det gående hele forrige natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...