Gå til innhold

Sliter sånn med vond lukt fra underlivet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lukter veldig sterkt, nesten salmiakk-aktig. Har vært hos gynekolog, fikk antibiotikakur, som jeg tok. Har også prøvde melkesyrekapsler og vasker med intimsåpe, men det lukter nesten like ille etter en dusj. Synes det er utrolig ubehagelig og er redd andre merker det (sambo merker det godt på slutten av dagen.) Hva skal jeg gjøre? Fikk to kurer på samme resept, så vurderer å prøve en gang til, men hva kan det komme av? Jeg skifter undertøy ofte flere ganger daglig, men ingenting hjelper. Hjelp meg!

Fortsetter under...

Skrevet

Drikker du nok? Hvilken farge har urinen din? Drikker du så mye at urifargen er lyse, lyse guleller blank?

Skrevet

Jeg er kanskje litt dårlig til å drikke nok, kan det være årsaken altså?

Skrevet

Vet du, jeg har det akkurat sånn jeg og, i tillegg har jeg veldig mye utflod, sånn at hele trusa blir gjennomvåt. Og det lukter vondt altså :o(

Jeg har ikke prøvd å ta noe for det.

Hva trodde gynekologen at det var da?

Skrevet

Siden du skriver at det lukter salmiakkaktig, så lurer jeg på om du skvetter litt urin, slik mange kvinner gjør etter å ha født. Det fins hjelp for det i såfall.

Skrevet

Ja, er akkurat sånn #4. Veldig ubehagelig! Han trodde vel det kunne være noe bakteriell vaginose eller hva det kalles, men følte ikke at kuren hjalp noe særlig.

Mor Løvehjerte: Tanken har slått meg, men hva skal man gjøre med det? Må jeg gå til innkjøp av Tena eller er det andre muligheter?

Annonse

Skrevet

Hei, jeg googla "illeluktende utflod"

kom opp mange linker, gjør det, så får du nok svar på det du lurer.

Skrevet

Dette er Anonym fra svar nr 4 igjen. Jeg føler absolutt ikke at jeg lekker urin, det lukter ikke urin, men amoniak på en måte, sterk og illeluktende.

Skrevet
Dette er Anonym fra svar nr 4 igjen. Jeg føler absolutt ikke at jeg lekker urin, det lukter ikke urin, men amoniak på en måte, sterk og illeluktende.

Jeg merker heller ikke at jeg lekker, men har lurt på det om det kunne være derfor.. Likevel er jeg litt i tvil, for jeg merker jo at jeg har veldig mye utflod når jeg tørker meg etter dobesøk. Og det er helt lik lukt som deg, lukter ikke direkte vondt, bare utrolig stramt og sterkt, som sterke vaskemidler.

Skal google og se.

Skrevet

Jeg har også sånn :S Noen ganger når jeg sitter kjenner jeg at det kommer utflod :( Og når jeg har vært på do er det masse :(

Skrevet

Nr 4 her igjen. Jeg kjenner også når det kommer mye utflod. veldig ubehagelig.

Skrevet

Dere som har det på samme måte, merker dere misfarging av undertøyet også? Alt undertøyet jeg har i mørkt stoff mister fargen og blir hvit-rosa.. Utrolig merkelig det her, men er så flaut å ta opp med legen også. :(

HI.

Annonse

Skrevet
Dere som har det på samme måte, merker dere misfarging av undertøyet også? Alt undertøyet jeg har i mørkt stoff mister fargen og blir hvit-rosa.. Utrolig merkelig det her, men er så flaut å ta opp med legen også. :( HI.

Først bleking av stoffet, etterhvert etses det hull.

Skrevet
Dere som har det på samme måte, merker dere misfarging av undertøyet også? Alt undertøyet jeg har i mørkt stoff mister fargen og blir hvit-rosa.. Utrolig merkelig det her, men er så flaut å ta opp med legen også. :( HI.

Alle mine svarte truser ser ut som jeg har hatt mensen i :(

Mannen min sa en gang at han husker moren sine truser også var sånn (han så det på tørkestativet :P )

Skrevet

Ja mine truser ser også sånn ut :(

Skrevet
Alle mine svarte truser ser ut som jeg har hatt mensen i :( Mannen min sa en gang at han husker moren sine truser også var sånn (han så det på tørkestativet :P )

Oi, det var nesten litt fint å høre at andre opplever det samme. Trodde jeg var heeeelt unormal! Men er det noe galt, tro, eller er det bare noe vi må leve med? :P HI.

Skrevet

Kjenner meg igjen, lukter forferdelig av underlivet.

Spesielt da mensen nærmer seg (LES: 1-2 uker FØR mens)..

Bruker sånne små bind HELE tiden, fØler at det hindrer litt lukt....

Lukter mindre da jeg bruker slike små bind (truseinnlegg).

Mulig innlegget "sperret" lukta inne..hadde jeg ikke brukt slike bind hadde jeg nok skiftet truse minst 4 ganger pr dag.

Tenker ofte at alle andre jenter her i verden er heldige som kan vaske seg på morningen å ha på samme truse uten å lukte hele dagen.

Kvier meg til og med for sex jeg :-(

Skrevet

# 2 her:

Jeg har det også slik. Det lukter noen ganger amoniakk/salmiakk...

Jeg drikker mye syreholdige drikker. Blir bedre når jeg er flink til å drikke vann.

Amoniakk lukt kjenner er ofte ett tegn på diabetes, men da lukter det helst fra munnen.

Knipeøvelser er viktig.

Og drikk mere vann : )

Skrevet

Har det sånn jeg og ;( Verre etter fødsel....blæh!

Skrevet

Når urin blir liggende en stund, så dannes det ammoniakk, det lukter sterkt, og bleker truer. Du trenger ikke kjenne at du lekker, for det kan hende det kommer bare en dråpe nå og da, men det skal ikke mye til før det lukter sterkt. Om du har UVI så an det også lukte ammoniakkaktig av urinen.

Prøv å bruke truseinnlegg en periode. Jeg bruker XL fra Libresse, og de holder godt på lukt og fukt.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Har fått mange gode råd her som jeg skal prøve, og faktisk veldig godt å høre at jeg ikke er den eneste som opplever dette! :) Hos meg har det også blitt verre etter fødsel, hadde det ikke slik før, og jeg kvier meg også for nærkontakt med samboeren min fordi jeg synes det er så flaut med lukta.. Får satse på at rådene jeg/vi har fått hjelper! :)

Mvh HI. :)

Skrevet

Litt på siden, men det at truser blir misfarget er at kombinasjonen urin og vaskemiddel danner en reaksjon som fører til at mørkt stoff blir brun/rød-aktig

Skrevet

Litt på siden, men det at truser blir misfarget er at kombinasjonen urin og vaskemiddel danner en reaksjon som fører til at mørkt stoff blir brun/rød-aktig

Jøss, det visste jeg ikke! Utrolig glad for at jeg spurte her inne, nå trenger jeg ikke gå og føle meg som en raring med stygge truser lengre. Hehe. HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...