Gå til innhold

Opp-ned metoden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Er det noen her som har forsøkt opp-ned metoden?Vi har en gutt på 11 uker som ikke klarer å finne søvnen selv,verken på dagen eller kvelden.Vi har gått i den såkalte byssefella,og ønsker nå å slutte med dette.På dagen sover han kun 30min blunder,bortsett fra når vi triller tur,da kan han sove i timesvis.Vi ønsker nå å forsøke opp-ned metoden på han for å lære han å sovne av seg selv,og ønsker å høre fra noen med erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også ei på 11 uker og har akkurat samme "problem". Har ikke hørt om opp-ned-metoden, men googla det nå og ser at det er omtrent dette vi har starta med nå de siste par dagene. Jeg har slutta å la henne sovne ved puppen på kveldstid, så hun ikke får de små korte lurene som virker som gjør at hun holder enda lenger. Når hun nesten sover legger vi henne i senga. Om det er tidlig på kvelden (før 22), så sover hun kanskje 30-60 min før hun våkner igjen, men etter dette våkner hun så fort vi legger henne i senga. Da begynner hun å gråte og vi tar henne opp igjen.

Et par dager fikk vi lagt henne hhv 22 og 00, men i går holdt hun til nesten 02... Jeg føler meg skikkelg slem som legger henne i senga i det hun er i ferd med å sove, slik at hun våkner igjen, men håper at hun tilgir meg. hehe.

Ble jo ingen erfaringer fra meg til trådstarter som hun kan høste, men er litt ute etter erfaringer selv. I natt vurderte jeg at om dette ikke hjelper på en stund, vil jeg prøve å gi henne mme på kvelden, men har egentlig ikke lyst til å gjøre det heller...

Skrevet

Vi forsøker å legge gutten vår kl 21, men blir ofte 2130 før han sovner.Da sover han ca 40 min.Går da inn og gir pupp og legger han tilbake.Han sover da videre uten problem og sover ca 5 timer før neste amming.Står opp i 8 tiden,så ammer kun en gang per natt.Har også tidligere vurdert mme på kvelden,men i og med at han sover så lenge på natta har jeg droppet det.Problemet er å få han til å sovne av seg selv,og få blundene på dagtid til å vare lengre enn 30 min...Er veldig sliten av at store deler av dagen går med til å få han til og sovne når han bare sover 30 min..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...