Gå til innhold

Vil høre hva dere tenker om noen jentenavn...

Anbefalte innlegg

Vel, litt sent ute, har ikke bestemt navn enda, men her er en liten liste over navn jeg liker ;

-Aurora (en litt klar favoritt for min del pr. nå)

-Odel

-Oda

-Odette

-Odine

-Ravna

-Runa

-Semine

-Sol

-Snefrid

-Thora

-Una

-Valda / Valdine

-Ylva

-Lykke (liker også dette godt)

Jeg har noen tvil her og noen meninger, men det er også navn i listen som mannen liker... han er ikke helt 'med' på Aurora, men jeg synes det er Sååå fint :) Evt forslag til kombo med Aurora, trenger ikke være fornavn eller mellomnavn :) bare aurora er med! :)

Fortsetter under...

Odette og Odine skiller seg helt klart ut. Utrolig vakre navn! Men skal de uttales som originalen med stum e på slutten eller har du tenkt å uttale det med e? Jeg synes de er vakrest uten e :)

Valdine likte jeg også.

Aurora er nydelig, men ganske vanlig.

De andre når ikke opp til de jeg har nevnt, eller så liker jeg de ikke.

Odette og Odine skiller seg helt klart ut. Utrolig vakre navn! Men skal de uttales som originalen med stum e på slutten eller har du tenkt å uttale det med e? Jeg synes de er vakrest uten e :)

Valdine likte jeg også.

Aurora er nydelig, men ganske vanlig.

De andre når ikke opp til de jeg har nevnt, eller så liker jeg de ikke.

Tenker at de vil være med stum e på slutten, men navnet ser litt små feil ut hvis e ikke er der når du skriver det synes jeg :P Er aurora vanlig, hm, det viste jeg ikke... kommer ikke inn på ssb sine sider i dag heller... HMF! Selv må jeg si at Odette er et av navnene som er litt lokkende for meg :) Heller vel litt mere mot de ''sukker-søte'' navnene :)

Selv må jeg si at Odette er et av navnene som er litt lokkende for meg :) Heller vel litt mere mot de ''sukker-søte'' navnene :)

Odette er fantastisk ja :) Tror jeg ville valgt det fremfor Odile. Tror det fort kan bli uttalt O-dill som i Bodil liksom - ikke like sjarmerende :P

Nydelige:

Ylva

Una

Fine:

Thora

Oda

Sol

Ok:

Semine

Aurora

Odine

Snefrid

Resten liker jeg ikke, Lykke og Odel er ord for meg, ikke navn. Valda og Valdine har jeg aldri hørt før, likte dem virkelig ikke. Runa og Ravna er alt for maskuline etter min smak.

Annonse

Mange fine navn her, mine favoritter er vel Odine og Semine:-)

Ellers:

-Aurora: Er fint, men litt vanlig. Kjenner fler som heter det.

-Odel: Litt rart

-Oda: Søtt navn

-Odette: Litt rart å uttale

-Odine: Søtt navn

-Ravna: Kult navn

-Runa: Litt for maskulint

-Semine: Søtt navn

-Sol: Liker ikke

-Snefrid: Stilig navn

-Thora: Maskulint

-Una: Fint. Kjenner en veldig søt jente som heter det.

-Valda / Valdine: Ok

-Ylva: Ok

-Lykke: Fint, men er litt populært om dagen. Vet om to små som heter det.

Annonse

Aurora, Oda og Snefrid er helt klart de fineste navnene! :) Her er min rangering.

1. Oda - Kjempeflott navn! Feminint, stødig og rett og slett nydelig.

2. Aurora - Vakkert, feminint og realt. Liker!

3. Snefrid - Et nydeliig navn! Jeg tenker på snehvit og jeg synes det er vakkert. Rett og slett kjempefint!

4. Thora - Også et flott navn! Realt og stødig, og samtidig feminint.

5. Ylva - Kjemefint!

6. Sol - Et veldig hyggelig navn. Fint!

7. Ravna - kult!

8. Runa - også stilig.

9. Lykke - For meg er dette et ord, men jeg begynner å tenke at det er mer og mer ok. Så jeg begynner å like det. Helt ok navn.

10. Odine - Her ved 10.plassen er det et skille. Dette navnet er for maskulint synes jeg. Liker ikke.

11. Odette - Huff så pompøst og jålete. Dette var et ordentlig dillenavn. Liker ikke i det hele tatt. Og hvordan skal du uttale det? Det må jo bli krøll.

12. Una - Tenker på uno, dos tres, quatro. Unn er fint. Med a til slutt ble det veldig merkelig.

13. Semine - grusomt. Tenker på ordet semulegrøt. Nei, dette var ikke fint! (ikke bare på grunn av semulegrøt- men hele navnet klinger ikke bra).

14. Valda/valdine - like grusomme begge to. Harde navn, og veldig fremmede. Finnes ikke noe feminint med de navnene. Liker ingen av dem.

15. Odel - Dette er et ord, som flere har nevnt. Odelsrett... Passer ikke som navn på et barn.

Oda, Aurora, Snefrid og Thora er som sagt nydelige! Heia Oda, Aurora, Snefrid og Thora! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...