Gå til innhold

Noen som spiller Wordfeud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiller med noen venner men jeg blir så forundret over enkelte ord som blir godkjent.

eks fra siste spill

GULES

VY

Har du du noen rare ord som er godkjent?

Fortsetter under...

Skrevet

Vy er jo ikke noe rart ord. Har du aldri hørt om at noen har vyer? Dvs.de har visjoner, ambisjoner.

Gule er et mindre vanlig ord, men det står da i ordboka, det også. Gules er refleksivformen, wordfeud godkjenner alltid slike former. Du kan altså skrive "gules" på samme måte som at du kan skrive "tenkes", "vaskes" osv.

Skrevet

Da lærte jeg noe nytt.. har ikke gært om VY før og går ikke rundt og bruker det.

Skrevet

Jeg blir også ofte overrasket over hva som blir godkjent og ikke. Ante ikke at hacke eller voffe var norske ord, men jeg trodde det var lov å si eg og det ble ikke godkjent.

Skrevet

Noen som vet hva FC er da? Og WON ?

Annonse

Skrevet

nei det er mye rart.. jeg skjønner fremdeles ikke at VY er et ord jeg da.

Skrevet

WON er i hvert fall myntenheten i Sør-Korea :D

Skrevet

WCen blir godkjent ("doen") som WCa er kanskje den radikale varianten?

Skrevet

Fc er ikke et ord som godkjennes i Wordfeud. Derimot godkjennes cf, som er et uttrykk for fraktomkostninger. Won er en koreansk myntenhet.

Wca er bestemt form flertall av WC, altså tilsvarende 'wcene'. Eks. Alle wca på hotellet hadde flislagte gulv.

Ellers er det som sagt bare å slå opp i ordboka hvis det er noe dere ikke skjønner.

Skrevet

Jeg blir også ofte overrasket over hva som blir godkjent og ikke. Ante ikke at hacke eller voffe var norske ord, men jeg trodde det var lov å si eg og det ble ikke godkjent.

Hacke og voffe skjønner du vel?

Eg er nynorsk, og godtas ikke siden Wordfeud bruker bokmål ordliste

Gjest irismor
Skrevet

Løser du kryssord så får du ofte den her : utsikt på 2 bokstaver = vy.

:)

Annonse

Skrevet

De som har laget Wordfeud kan ikke norsk. Massevis av tulleord som er ok og legge mens vanlige norske ord som HALVEIS og FINST ikke blir det.

Skrevet

De som har laget Wordfeud kan ikke norsk. Massevis av tulleord som er ok og legge mens vanlige norske ord som HALVEIS og FINST ikke blir det.

finst?

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Han som har laget Wordfeud har jo ikke laget ordene da. Han bruker en bestemt scrabble ordbok til programvaren.

om noen vil spille heter jeg jalex123

;)

Skrevet

Det er nok fordi "halveis" og "finst" ikke er norske ord. Det er derimot halvveis og finnes ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...