Gå til innhold

Hvor kjenner dere spark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner spark veldig langt nede.

Da jeg var til UL når jeg var 20 uker på vei, sa jordmoren har babyen ligger å sparker nedover og inn mot ryggen.

Dette er snart 3 uker.

Noen flere som kjenner spark på denne måten?

Jeg venter veldig på at den lille skal snu seg, slik at jeg kjenner han bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner som oftest sparkene nede ut mot venstre side. Føler babyen tar en del saltoer og forandrer stilliger, men stort sett tror jeg h*n ligger i tverrleie med hodet litt ned mot høyre og beina litt skrått opp mot venstre. Men er fortsatt så kort på vei at det er under navlen. Er i dag 18+6. Gleder meg til ul på tirsdag:)

Skrevet

Jeg er i uke 23, føler jeg kjenner spark både oppover og nedover. Tror den lille har god plasss og flytter mye på seg nå.

Forrige svangerskap lå jenta mi i seteleie til siste slutt, og da hadde jeg bare spark nedover :)

Men nå har den jo tid til å snu seg og finne den riktige veien!

Skrevet

Jeg er bare 16+6 og førstegangs, men kjenner spark godt så morkaka kan ikke ligge foran i hvert fall:) I går fikk mannen kjenne mange spark på utsiden til og med!!

Skrevet

... og de er mest nede til venstre. Nærmere hårområdet enn navlen;)

Skrevet

Er i uke 25+4 og kjenner spark/armbevegelser i siden. Kjenner ofte på begge sider samtidig, gjerne annenhver gang spark og boksing. Kjennes som en pingpong ball spretter frem og tilbake :P

Har kun et par ganger kjent bevegelse rett opp mot ribbena. Det betyr vel at lillegutt ligger i tverrleie? Det at han liker å ligge slik nå, betyr det at han kan bli liggende slik hele veien? Jeg tenker at det må da være mye trangere den veien!!

Skrevet

Er 23+2 og kjenner det nedover og på venstre sida.

Sparker skikkelig nedover, jaggu rart det ikke kommer en fot ut av musa snart...

Skrevet

har morkaka foran, men kjenner likevel masse liv. Mest spark nedover mot skambeinet og på sidene, foreløpig ikke oppover mot ribbeina.

Skrevet

Hei. Jeg kjenner spark alle veier! Tror den lille benytter seg av at den fortsatt har god plass og snur seg, spreller og sparker alle veier :-) Kjenner mange ganger bevegelse/spark både oppover og nedover samtidig, eller når den ligger på tvers kjenner jeg spark ut på sidene. Er i uke 26 nå. Kjente ikke sparkene så veldig tidlig, til at dette er mitt 4. svangerskap, noe som nok skyltes at morkaka ligger framme. Er utrolig å kjenne den lille bevege på seg, men ikke alltid like behagelig om man får kraftige spark i ribbena ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...