Gå til innhold

Noen andre som skal til Danmark snart?

Anbefalte innlegg

Jeg er alene, og var på CfC for første "single"-IVF for to uker siden. Testet positivt i dag...

Gratulerer så mye Sigerika! Så kjekt at den satt på første IVF. Har du hatt ins tidligere? Og takk for positiv start på tråden : )

Og lykke til Lycine. Det er bare å håpe at du og vi alle tråkker i de gode sporene til Sigerika nå da.

Veivalg: bra at du har fått en god omstart. Jeg regner med at jeg skal nedover til uken. Juhu!

Fortsetter under...

Hallo jenter :)

Da er jeg hjemme fra danmark igjen, hadde inseminering sist søndag, så ikm blir neste søndag 12/2.

Denne uken kommer til å gå evig seint...

Ble inseminert og egget hadde sluppet, så jeg fikk ikke se noen folikkel. Men egget var stort og fint, så stort som det kan bli. 24 mm.

Så jeg føler at timingen var bra ihvertfall. Så får vi se om det blir en liten spire.. hadde akupunktur før og etter, utrolig deilig og avslappende :)

Lille'bug var eksemplarisk under inseminasjonen, og han klarte seg ganske så bra på bilturen til og fra også, selv om det var en lang tur for ham.

Jeg skal ordne pass til ham i neste uke, sånn at vi kan fly hvis vi skal ned igjen.

Idag 6dpo er jeg fullstendig symptomløs, så ingenting å skrive om der desverre. Men det er jo vel tidlig da. Egget har sikkert ikke rukket å feste seg engang :)

Hallo jenter :)

Da er jeg hjemme fra danmark igjen, hadde inseminering sist søndag, så ikm blir neste søndag 12/2.

Denne uken kommer til å gå evig seint...

Ble inseminert og egget hadde sluppet, så jeg fikk ikke se noen folikkel. Men egget var stort og fint, så stort som det kan bli. 24 mm.

Så jeg føler at timingen var bra ihvertfall. Så får vi se om det blir en liten spire.. hadde akupunktur før og etter, utrolig deilig og avslappende :)

Lille'bug var eksemplarisk under inseminasjonen, og han klarte seg ganske så bra på bilturen til og fra også, selv om det var en lang tur for ham.

Jeg skal ordne pass til ham i neste uke, sånn at vi kan fly hvis vi skal ned igjen.

Idag 6dpo er jeg fullstendig symptomløs, så ingenting å skrive om der desverre. Men det er jo vel tidlig da. Egget har sikkert ikke rukket å feste seg engang :)

ønsker deg lykke til! Håper du slipper flere turer slik at pass for Lillebug ikke blir nødvendig ;)

Men bare et lite spørsmål - er det ikke folikkelen som er målt til 24 mm? Jeg har alltid fått høre at de ikke kan se om egget har sluppet, så jeg blir visst aldri helt klok på dette :)

Jeg er alene, og var på CfC for første "single"-IVF for to uker siden. Testet positivt i dag...

Gratulerer så mye Sigerika! Så kjekt at den satt på første IVF. Har du hatt ins tidligere? Og takk for positiv start på tråden : )

Og lykke til Lycine. Det er bare å håpe at du og vi alle tråkker i de gode sporene til Sigerika nå da.

Veivalg: bra at du har fått en god omstart. Jeg regner med at jeg skal nedover til uken. Juhu!

Hei, og takk skal du ha, omatt :)

Jeg har hatt to inseminasjoner i naturlig syklus det siste halvåret (litt rart jeg ble anbefalt det først; min alder tatt i betraktning). For ca 3 år siden hadde jeg to ICSI-forsøk med min mann, uten at det festet seg noen av gangene... (har faktisk to egg på frys på Riksen fortsatt, men siden vi nå er separert er det vel lite sannsynlig at vi kommer til å bruke dem...)

Har et egg på frys på CfC etter dette forsøket også. Men håper det kan ligge der og vente pent på å bli "lillesøsken..." ;)

Gratulerer Sigerika!

Jeg har hatt 4 insemineringsforsøk så langt, så nå blir det nok snart ivf på meg også. Men rekker neppe å komme i gang med det denne syklusen, så derfor tror jeg det blir en tur til Gaia i Hobro om ca ei uke. Kan jo ikke "kaste bort" en syklus! Skal be om akupunktur denne gangen, håper det gjør susen.

Vil helst bruke åpen donor, og så har jeg veldig liten lyst til å bruke hormoner. Jeg merker veeeldig godt på humøret når jeg har pms, så to uker nedregulering virker ganske skremmende! Som om ikke det er nok, har jeg en irrasjonell sprøyteskrekk og ser ikke frem til å stikke meg selv. Men ønsket om et barn til er stort, så dette skal jeg klare! (Eller kanskje jeg må spørre mamma om å stikke, he-he...)

Jeg fikk Tante Rød på besøk i dag, og negativ graviditetstest. Det var 3.inseminasjon. I løpet av uke 8 blir det inseminasjon nummer 4. Da skal jeg ta eggløsningssprøyte, og ha dobbel inseminasjon i samme syklus. Så det blir tre netter i København i uke 8:) Jeg er 24, og bruker Stork Klinikk.

Annonse

Da er jobben gjort og jeg er blitt ruger på søskenforsøk : ) Ett egg inn. Fikk kun ut fire, like mange som da jeg ble gravid toåringen. Men da var det to egg som ble satt tilbake. De ville ikke (?) gi meg score, men sa egget var av beste kvalitet. Men det synes jeg de har sagt hver eneste gang jeg har vært der, så vet ikke hva det betyr. Testdag 25. februar. Så får jeg bare håpe på masse murringer frem til den dagen. Hvordan går det med dere andre rugere? Travelbug: Lykke til med testing!

Ja da er ikm er, og dagen startet med at jeg fikk mensen... Det er noe nytt at mensen kommer uten forvarsel hos meg.

Pussig nok føler jeg meg litt lettet :/ vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det.

Så nå blir det pass til LilleBug, sånn at vi kan fly neste gang.

Regner med at det blir Køben igen søndag om to uker, muligens mandag morgen.

Har bestemt meg for at det blir et til forsøk ihvertfall :)

ønsker deg lykke til! Håper du slipper flere turer slik at pass for Lillebug ikke blir nødvendig ;)

Men bare et lite spørsmål - er det ikke folikkelen som er målt til 24 mm? Jeg har alltid fått høre at de ikke kan se om egget har sluppet, så jeg blir visst aldri helt klok på dette :)

Alså ifølge ei av de andre som drar til samme klinikk som meg, så kan man se når folikkelen holder på å briste. Den kan også være grå da. men det stemmer ikke helt med min folikkel som var 24mm helt rund og svart, så er rett og slett ganske usikker...

Masse lykke til alle sammen :) håper på mange søte små spirer framover :)

Ja da er ikm er, og dagen startet med at jeg fikk mensen... Det er noe nytt at mensen kommer uten forvarsel hos meg.

Pussig nok føler jeg meg litt lettet :/ vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det.

Så nå blir det pass til LilleBug, sånn at vi kan fly neste gang.

Regner med at det blir Køben igen søndag om to uker, muligens mandag morgen.

Har bestemt meg for at det blir et til forsøk ihvertfall :)

Så dumt det ikke gikk denne gangen, Travelbug! Bra du allerede ser fremover mot neste forsøk :)

Hei alle sammen, hvordan går det med dere? Jeg synes det er så stille her inne? Er så oppi oppi forsøket mitt, så tilbringer usunt mye tid på disse sidene. Er så spennende å følges ad i denne prosessen synes jeg. Jeg ikke har fortalt noen i RL at jeg er i gang med søskenforsøk, så da er det kjekt å bruke dette forumet med likesinnede : ) Og så kan vi heie litt på hverandre også?

Lycine: Skal du teste snart? Lykke til : )

Veivalg og Utålmodig 11: Er dere på vei nedover nå?

Jeg har murringer, ømme pupper og alt som hører med, men vet at det like godt kan være hormonene jeg tar som graviditet. Er slitsomt, for det ligger i bakhodet og kverner hele tiden. De 14 dagene til testing er helt forferdelige, synes jeg.

Jaa.. de 14 dagene mot testdag går sakte! Og når man har kommet til de to dagene som kanskje kan gi et svar, så er det jo knapt jeg tørr å gå på do.. I frykt for at "Tante Rød" ligger i trusa!

Skal du teste snart, omatt?

For meg er det én uke siden jeg fikk avslag på en graviditet (3.forsøket hos Stork). Så jeg skal til gynekologen til onsdag for å måle eggposer, og få resept på eggløsningssprøyte. Så er det på´n igjen til København rundt den 24./ 25. februar. :)

Annonse

Det ble ingen tur på meg denne gangen :-(

Tok blodprøve på syklusdag 3, som viste høy FHS (18,5), venter fortsatt på svar på AMH. I tillegg er det noe galt med stoffskiftet mitt. Hvorfor i svarte ... er det ingen som har anbefalt meg å sjekke dette tidligere? Jeg visste ikke en gang at disse hormonprøvene fantes. Synes godt gynekologen kunne nevnt det for meg da jeg var til sjekk før oppstart i høst!

Det har ikke falt meg inn at jeg har lavt stoffskifte, men da jeg søkte på nettet og fikk opp ei liste med symptomer, var det bare å nikke gjenkjennende. Har akkurat startet med medisin, skal ta ny blodprøve etter 3 uker, men vet ikke hvor lang tid det vil ta før verdiene kommer der de skal være. Fyller 40 år i år, så dette har jeg ikke tid til! Jeg har brukt mye tid og penger på 4 inseminasjonsforsøk, mens jeg nok heller burde gått direkte på ivf. Er skuffet over klinikkene jeg har vært i kontakt med, og ellers trøtt, sur, lei meg og sliten for tiden :-/

Nei, får vel krype til køys og håpe det blir likar i morra...

Skulle ha testet for 2 dager siden, men fikk menstruasjon en uke før det, så ikke mye vits! Neste forsøk blir ca. 26. mars. Er ikke så aktiv her blant annet fordi jeg prøver å ikke tenke for mye på prosessen. Jeg regner med det kan være en lang vei frem til jeg endelig blir gravid. De rundt meg er mer spente tror jeg! Jeg merker vel sikkert på meg selv visst noe skjer, ser jeg for meg. Jeg har egentlig tenkt at det er beste å få et barn som er født i 2013, slik at jeg kommer under barnehagegarantien... så dersom det skulle skje før det ser jeg det litt som en bonus!

Jeg har uansett veldig lyst til å bli kjent med andre som holder på med det samme, da jeg ser for meg at den største jobben kommer etter vi blir gravid, når en skal forholde seg til svangerskapskvalme, bekkenløsning, tretthet, fødselsforberedelser, småbarnsperioden alene. Jeg tror det er bra for de små visst de blir kjent med andre som har lignende familiestruktur.

Jeg er så ofte på facebook, mail osv at jeg glemmer å sjekke her...

Hei alle sammen, hvordan går det med dere? Jeg synes det er så stille her inne? Er så oppi oppi forsøket mitt, så tilbringer usunt mye tid på disse sidene. Er så spennende å følges ad i denne prosessen synes jeg. Jeg ikke har fortalt noen i RL at jeg er i gang med søskenforsøk, så da er det kjekt å bruke dette forumet med likesinnede : ) Og så kan vi heie litt på hverandre også?

Lycine: Skal du teste snart? Lykke til : )

Veivalg og Utålmodig 11: Er dere på vei nedover nå?

Jeg har murringer, ømme pupper og alt som hører med, men vet at det like godt kan være hormonene jeg tar som graviditet. Er slitsomt, for det ligger i bakhodet og kverner hele tiden. De 14 dagene til testing er helt forferdelige, synes jeg.

Heisann.

Jeg er også titt og ofte innom her og følger med på hva som skjer ;) Hos meg har det gått litt sent fordi den første nedreguleringen jeg startet på i romjulen, ikke gjorde jobben skikkelig og ble avbrutt. Så måtte jeg vente og startet endelig opp med nedreguleringsforsøk nr 2 og nå med dobbel dose Synarel spray. På grunn av alle disse hormonene så lot mensen vente på seg også, noe man skal ha hatt før det er klart for oppstart med sprøyter. To uker på overtid kom endelig mensen og jeg har time til skanning på mandag. Kommer til å bli utrolig skuffet om det blir avbrutt igjen, så jeg bare håper så inderlig at alt er som det skal.

Dersom ting går slik jeg håper, så blir det antakelig tur i løpet av første uken i mars. Ting tar tid :)

Lykke til i ventetiden og tvi tvi :)

For noe dritt, utålmodig-11! Skjønner godt at du er fruustrert. Det er vel ingen av oss her inne som har tid til forsinkelser, og aller minst oss som er rundt 40. Men vet du, du kommer raskt til å se fremover igjen : ) Håper du har det litt bedre allerede i dag.

Lycine: Så flink du er som ikke er her så mye. Skulle ønske jeg klarte å holde meg unna også. Blir jo ikke mer gravid av å være her, he-he. Er vel bare at jeg kjenner meg så igjen i mange her. Er med i et nettverk med kvinner som har fått barn ved hjelp av donor. Det er veldig verdifullt for meg og jeg tror det vil bli det for barna mine også. Ble kjent med mange av dem her inne, faktisk : ) Vi hadde veldig godt samhold her inne for et par år siden.

ønsker Storkebarn: Hu og hei! God tur nedover i neste uke!

Jeg tester neste lørdag. Er veldig optimistisk denne gangen! Så blir det spennende å se om jeg får en knock out eller en himmeltur… Jeez

Oppdatering fra meg igjen.. her tar TING TID! Var hos lege og ble skannet i dag og hadde håpet det var klart for å starte med Gonal-f, men den gang ei. Jeg skal ta blodprøver av østradiol og progesteron i morgen. Deretter skal jeg ha ny skanning på torsdag, så da krysser jeg virkelig alt jeg har for at jeg kan få komme til neste steg i prosessen. Har til nå fem skanninger og ikke vært i nærheten av sprøytestart ;) Til å bli frustrert av, men må jo bare stå på :)

Så frustrerende, veivalg. Jeg synes det er hardt nok i rugeperioden, å måtte være like tålmodig for i det hele tatt¨å komme i gang må være en påkjenning! Når det er sagt; jeg prøvde i halvannet år med førstemann. Sju turer opp og ned til Køben, sa og ma. Og jeg kan love deg: når du endelig blir gravid så er det verdt hvert frusterende sekund : ) Så du gjør helt rett i å stå på!

Hei Utålmodig :) Jeg blir undersøkt med vaginal ultralyd der klinikken ønsker å få vite antall eggposer/folikler, størrelsen på disse og tykkelse på livmorslimhinnen. I mitt tilfelle tror jeg det er eggposene som er problemet. Har 1 på venstre eggstokk som ikke vil krympe. På én måte er det frustrerende å ikke komme igang, men samtidig blir jeg tett fulgt opp og de vil nok ikke sette meg på hormoner før de er sikker på at det er rett. Så jeg er veldig spent på hva det blir til på torsdag, for vil jo nødig avbryte nedregulering enda en gang.

Hei, alle sammen. En liten statusoppdatering fra meg: Er nå 7+2, og var på innvendig UL i dag. Der var det et bittelite hjerte som banket... Så nå er det bare å satse på at spiren klorer seg fast videre, og at den er frisk.

Leit for de av dere som har mislykkes i forsøket denne gang, ser det er noen av dere som var nedover omtrent samtidig med meg. ønsker alle lykke til i neste (eller pågående) runde!

Så bra at alt står fint til med spiren, Sigerika. Det er oppmuntrende å høre at flere og flere lykkes :)

Jeg har fått startsignal for Gonal-F og skal ta aller første dose om to små timer. Har aldri gjort det før, men har lest veiledningen og det ser ikke ut til å være hjernekirurgi. Men litt skummelt er det uansett ;) Så er det 1 uke med Gonal-F og ny ultralyd neste torsdag. Nå føler jeg endelig at ting går fremover. Håper ikke jeg merker noe til bivirkninger for de virket ikke særlig hyggelige..

Så bra at alt står fint til med spiren, Sigerika. Det er oppmuntrende å høre at flere og flere lykkes :)

Jeg har fått startsignal for Gonal-F og skal ta aller første dose om to små timer. Har aldri gjort det før, men har lest veiledningen og det ser ikke ut til å være hjernekirurgi. Men litt skummelt er det uansett ;) Så er det 1 uke med Gonal-F og ny ultralyd neste torsdag. Nå føler jeg endelig at ting går fremover. Håper ikke jeg merker noe til bivirkninger for de virket ikke særlig hyggelige..

Takk skal du ha, veivalg :) Jeg synes det er så mange det _ikke_ går bra for, at vi må prøve å være flinke til å spre gladnyhetene også...

Gonal-F er ikke vanskelig, nei - bare å skru til riktig dose, stikke og dytte... ;) Jeg hadde overhodet ingen bivirkninger av G-F (brukte 375 iE i 8 dager), så ikke vær bekymret.

Takk skal du ha, veivalg :) Jeg synes det er så mange det _ikke_ går bra for, at vi må prøve å være flinke til å spre gladnyhetene også...

Gonal-F er ikke vanskelig, nei - bare å skru til riktig dose, stikke og dytte... ;) Jeg hadde overhodet ingen bivirkninger av G-F (brukte 375 iE i 8 dager), så ikke vær bekymret.

Det gikk overraskende greit å sette Gonal-F i går, og plutselig hadde magefettet en funksjon, hehe.. kjente ikke så mye til stikket ;) Dagsdosen min er 225 iE og jeg kjenner foreløpig ikke noe ubehag. Håper det fortsetter slik!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...