Gå til innhold

Noen andre som skal til Danmark snart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så testet jeg også negativt... Er grundig lei nå, men ikke så lei meg. Jeg har vel ant hvilken vei det bar i noen dager nå. Så er det bare å vente på mens og ny runde i neste måned...Puh! Lykke til veivalg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så testet jeg også negativt... Er grundig lei nå, men ikke så lei meg. Jeg har vel ant hvilken vei det bar i noen dager nå. Så er det bare å vente på mens og ny runde i neste måned...Puh! Lykke til veivalg!

Huff, det var trist Omatt :( Var dette første IVF-søskenforsøk? Da ligger nok gullegget og venter på neste forsøk skal du se :)

Jeg er på stimuleringsdag 8 med Gonal-F i dag. Var på ultralyd i går og klinikken vil ha meg inn igjen til ny ultralyd i morgen. Ringte rundt og fikk heldigvis en time hos et kontor som ikke hadde vinterferiestengt. Det har jaggu blitt mange ultralyd-timer på meg.. legeutgiftene mine på dette forsøket begynner å nærme seg det jeg har betalt i medisiner.. hjelpe og trøste..

Har ikke kjent mye til Gonal-F før i dag. Har mensligende murringer og tar det som et godt tegn på at det jobbes i eggstokkene. Håper jeg snart kan få vite når det er klart for egguttak og krysser fingre for morgendagens ultralyd :)

Er det flere enn meg som synes det er slitsomt å alltid måtte prøve å ligge et hestehode forran i løypen med bestilling av time for ultralyd, resepter etc i IVF-prosessen? Synes det er så slitsomt å alltid forutse hva jeg trenger av legetimer. Jeg vet jo ikke mer enn fra gang til gang, og det er jo først etter at jeg har vært til ultralyd, sendt resultatet til klinikken og fått svar. Det er jo ikke alltid like lett å få time på kort varsel..

Skrevet

Hei igjen veivalg! Hvordan gikk det på UL? Du er kanskje i Danmark nå? Håper du er det - eller hjemme igjen med fint egg innabords : )

Dette var mitt fjerde IVF søskenforsøk, inkludert ett avbrutt. Så jeg har bare en sjanse igjen før det er game over for min del. Må spare litt penger før jeg kan prøve siste gangen, så det blir mest sannsynlig å hoppe over en syklus. Er kanskje like greit, er sliten i hodet nå også.

Jeg synes også det er slitsomt med alle ULene før turen nedover. Men reseptene får jeg alltid fra CFC i god tid før mens. Du vet at det er nordisk samarbeid på resepter, slik at du kan hente ut danske reseper i Norge? Det gjør i alle fall hverdagen litt lettere om man har medisinen klar. Ser du bor i Bergen, vil tro at Svaneapoteket har erfaring med dette. Men får jo virkelig håper at du slipper å tenke på det flere ganger da : )

Skrevet

Hei Omatt :) Får virkelig håpe du lykkes på fjerde forsøk da.. huff, mye som står på spill for oss. Så slitsomt som det kan være å stå midt oppi et forsøk, så tror jeg bare det er bra at man får en pause mellom forsøkene.

Jeg har heldigvis fått reseptene i god tid jeg også, men har vært nødt å få mere underveis. Det har gått fint det også, og nå som jeg skulle ha én ekstra dag med Gonal-F så fikk jeg resept fra gyn her hjemme. Alt har ordnet seg, men man må jaggu følge med og være våken :)

Jeg var til enda en UL i dag og skal ha egguttak på fredag. Jeg gru-gleder meg ;) Håper alt går som det skal.. jeg hadde mange folikler hvertfall, men de må vokse litt mer. Flybilletter er bestilt og tror jeg har bestemt meg for hotell også. Må bare ha en prat med klinikken i morgen og så er alt under kontroll tror jeg. Egginnsett på søndag.

Har du erfaring med Pregnyl? Skal sette den på onsdag kveld kl 22, og jeg har fått to pakker med sånne flasker jeg skal blande selv.

Skrevet

Ja, det er så kjipt. Det hadde vært sååååå deilig å bli gravid og bli ferdig med dette. Vel, ferdig med det er jeg vel uansett innen april er omme. Da vet jeg om det blir to barn i livet mitt eller ikke.

Jeg har aldri brukt Pregnyl, men jeg har hørt at man må ha tunga rett i munnen når man skal blande. Det går nok bra, har aldri hørt at noen ikke har fått det til : ) Det finnes en animasjonsfilm for oss som setter gonal-f, den roet meg veldig de første gangene jeg skulle sette sprøyte på meg selv. Kanskje det finnes noe lignende for Pregnyl? Du får gjøre noen søk.

Håper du får ut gode egg. Skal du ha ett eller to inn?

Skrevet

Ja, det er så kjipt. Det hadde vært sååååå deilig å bli gravid og bli ferdig med dette. Vel, ferdig med det er jeg vel uansett innen april er omme. Da vet jeg om det blir to barn i livet mitt eller ikke.

Jeg har aldri brukt Pregnyl, men jeg har hørt at man må ha tunga rett i munnen når man skal blande. Det går nok bra, har aldri hørt at noen ikke har fått det til : ) Det finnes en animasjonsfilm for oss som setter gonal-f, den roet meg veldig de første gangene jeg skulle sette sprøyte på meg selv. Kanskje det finnes noe lignende for Pregnyl? Du får gjøre noen søk.

Håper du får ut gode egg. Skal du ha ett eller to inn?

Jeg er såååå glad for youtube! Har funnet en utrollig god video som viser steg for steg hvordan pregnyl brukes og sette :)http://www.youtube.com/watch?v=_q5utFmqnyU

Jeg har faktisk ikke hatt så mange tanker rundt 1 eller 2 egg inn. Klinikken har ikke spurt meg heller, men regner med det kan bli et spørsmål når jeg er der og at jeg bør ha tenkt litt gjennom det. Jeg er litt skeptisk til 2 egg, men det er klart at om det dobler sjansen for graviditet så er det noe jeg vil vurdere. Jeg er 37 år så jeg vet ikke om jeg er i den alderen der man kan få 2 egg på første IVF-forsøk?

Har også tanker rundt donor. Jeg har gitt mine kriterier til klinikken og så får de velge ut fra det og kvalitet til meg. Men jeg har jo tenkt å snakke med de om mulighet for å reservere strå fra den donoren som blir brukt til mitt forsøk. Det er først og fremst med tanke på søskenforsøk senere dersom det blir klaff nå :) Tar gjerne imot råd fra dere andre rundt dette.

Skrevet

Da er det snart klart for danmarkstur! Jeg har satt eggløsningssprøyten i kveld og flyr nedover i morgen. Fredag formiddag har jeg egguttak, og de pleier visst å sette tilbake 2 egg (så sant alt ligger til rette for det). Egginnsett søndag. Er veldig spent og syns på en måte det skal bli godt å få komme til klinikken og ikke ha en gyn her hjemme å forholde meg til som mellomledd ;) Håper alt går bra!

Skrevet

Hei veivalg! går du på stork klinikk? :) spennende, vi skal til Dk på samme tid! :) jeg flyr ned tidlig fredag morgen! når setter du egget inn igjen? :D

Skrevet

Hei Bamby! Jeg holder til ved Triangelen på Hellereup. Har innsett på søndag :) Veeeldig spent!

Tvi tvi til oss begge :D

Skrevet

Masse lykke til veivalg :D jeg skal ha uttak fredag, innsett mandag! :) alt må bare gå bra for oss!!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med alle sammen her? Det er så fryktelig stille ;)

Skrevet

Det ble ikke flere Danmarksturer på meg, grunnet høy FSH og lav AMH. Istedenfor reiste jeg til Athen, hadde innsett av 3 dagers embryoer 15.3., og har hatt positive tester i 5 dager nå :-)

Skal ta blodprøver på tirsdag og torsdag, så tør ikke slippe jubelen helt løs enda, men er veldig optimistisk!

Skrevet

Hei alle sammen.....

Er nesten helt ny her på forumet og lurer på om det er på denne tråden jeg "hører til"......

Er ganske ny i IVF- løpet også.. Ruger nå på to egg etter mitt første forsøk på CFC og håper inderlig at det skal klaffe!!!

Har fått meg noen "trøkker" tidligere, hadde bla. en SA med masse komplikasjoner etter inseminasjonsforsøk,

og har fått mye trøst av å lese disse sidene.

Så da fant jeg ut at det var på tide for meg å bidra litt også!

Bør kanskje også legge til at jeg er enslig.

Håper noen kan ønske meg velkommen eller "peke" meg til riktig tråd

Stor klem til alle her inne.

Skrevet

Hallo jenter =)

Har vært litt fraværende i det siste her.

Jeg venter på el, som skal komme de neste dagene, så hopper jeg på flyet ned til Køben igjen for inseminasjon nr 3.

Håper LilleBug klarer seg like fint denne gang som sist. :)

Håper virkelig på en liten spire denne gang, for det er ikke så mye penger igjen på sparekontoen min.

jeg kan nok klare tur nr 4 også, men da er det stopp etterpå... :(

Da blir det nok ivf etterhvert. men da må jeg spare opp først.

Krysser fingrene for oss alle =)

Utålmodig: så utrolig herlig med positiv test =) gratulerer så veldig mye. en av de tre må jo ha klart å klore seg fast =)

Kanskje to eller tre? ;)

Philomele: Velkommen til oss :) Masse lykke til med rugingen =)

Skrevet

Tusen takk for velkomsten, Travelbug!

Forumet her på bim er jo ganske stort, så det er hyggelig at noen legger merke til at jeg blir med.

Ønsker deg forresten lykke til med Danmarks-turen. Denne gangen må det sitte!

Synes du er veldig heldig som har en Lillebug allerede!

Håper ikke du synes det er frekt av meg å spørre, men kom Lillebug med storken også?

Her er humøret litt på nedtur. Er på rugedag ti nå, men synes allerede at ting peker litt i feil retning.

Stor klem fra meg til alle

Skrevet

Gratulerer med positive tester så langt Utålmodig :) Håper spiren(e) klorer seg fast helt til mål!

Velkommen til deg Philomele, og lykke til med rugeperioden! Du har kommet til helt riktig forum, vi er mange som er single her inne ;)

Jeg venter på blodprøvesvar etter mitt første IVF-forsøk og klamrer meg til håpet om at det har gått bra på tross av negativ hjemmetest på rugedag 12. Tanten er ikke velkommen her i gården!

Skrevet

Hallo jenter =)

Har vært litt fraværende i det siste her.

Jeg venter på el, som skal komme de neste dagene, så hopper jeg på flyet ned til Køben igjen for inseminasjon nr 3.

Håper LilleBug klarer seg like fint denne gang som sist. :)

Håper virkelig på en liten spire denne gang, for det er ikke så mye penger igjen på sparekontoen min.

jeg kan nok klare tur nr 4 også, men da er det stopp etterpå... :(

Da blir det nok ivf etterhvert. men da må jeg spare opp først.

Krysser fingrene for oss alle =)

Utålmodig: så utrolig herlig med positiv test =) gratulerer så veldig mye. en av de tre må jo ha klart å klore seg fast =)

Kanskje to eller tre? ;)

Philomele: Velkommen til oss :) Masse lykke til med rugingen =)

Lykke til med ny Danmarkstur, jeg krysser fingre og heier på deg!

Skrevet

Tusen takk for velkomsten, veivalg!

Godt å høre at jeg har kommet til riktig sted!

Veldig fint nick, forresten.

For veivalg er vel nettopp hva det dreier seg om her inne.

Må si at jeg føler med deg. Det er vondt å vente. Og særlig når man føler det går gal vei.

Håper inderlig du får gode nyheter snart!

En spesielt stor klem til deg!

Skrevet

Så kom den fæle tanten og hun var skikkelig sinna.. sitter under pleddet og kjenner at de værste krampene er i ferd med å slippe taket. Jeg var innstilt på dette etter negativ test på lørdag, så jeg får mobilisere til nytt forsøk så snart som mulig.

Er vel ingen vits i å bli sint heller.. er mer oppgitt over at man får det ene nederlaget etter det andre. Neste gang må det bli min tur!

Skrevet

Veivalg - så trist å høre.

Det går visst denne veien her også. Fikk negativ hjemmetest i dag. Tenkte jeg skulle vente til torsdag og blodprøve før jeg gir opp håpet helt, men det begynner å se mørkt ut......

Det er allikevel godt å høre at du mobiliserer fram mot neste forsøk, veivalg, og jeg skal forsøke å la meg inspirere av deg!

En stor klem til deg, veivalg!

Men, er det noen som vet om det er lurt å ha en "pausemåned" mellom ivf-forsøkene, eller om det er greit å begynne på nytt med en gang?

Jeg føler det som jeg trenger en måned å hvile meg på, men det hadde vært fint å høre andres erfaringer.

Og er det noe det er lurt å gjøre annerledes neste gang? Noen som har erfaringer med å endre feks. medisinregime?

Stor klem til alle her inne!

Skrevet

Huff, ja det er litt trist at det ikke skulle gå. Håper det kan snu for deg ennå i alle fall :) Hvis du skal ta blodprøven torsdag så er det jo altfor tidlig å konkludere med negativ test :)

Tror man nærmest blir pålagt en pausemåned slik jeg har forstått det. Jeg tar kontakt med klinikken min så snart jeg får blodprøvesvaret og antar jeg ikke får starte opp igjen før neste syklus igjen.

Skrevet

Så snilt av deg å prøve å muntre meg opp, veivalg!

Jeg føler meg så grønn at jeg ikke aner når man kan konkludere med negativ, så det er godt med motforestillinger.

Ble forresten så nedfor i dag at jeg spiste på MacDonalds og drakk kaffe etter å ha levd krampesunt i flere måneder!

Jeg håper i hvert fall inderlig at det lykkes for deg på neste forsøk!

Nå får du hvile deg og samle krefter!

Skrevet

Veivalg og Philomele, så dumt og leit med tantebesøk!

Vi trenger flere med positive resultater her, synes jeg.

JA TIL FLERE SPIRER!

Neste gang må det jo bare være vår tur

Jeg er heldig som har LilleBug <3

han kom til meg ved en tilfeldighet tror jeg.

Jeg rotet meg oppi en herlig fyr da jeg reiste rundt i australia for to år siden. det var syklusdag/CD 8!!

aner virkelig ikke hvordan jeg ble gravid, for nå når jeg tester for å finne el, kommer den først på CD17.

Så LilleBug, han var nok bare ment til å komme til meg. Og den herlige fyren.. vel han var ikke så herlig da jeg fortalte han via email at han skulle bli far. I praksis er han som en donor.

Bare gratis og u-planlagt..

Merkelig hvordan å ha fått en baby, gir deg bare enda mer lyst på flere..

Skrevet

Philomele, da jeg fikk mensen sist pp, måtte jeg spise sjokolade og shoppe dyre kjoler på internett.

Du er ikke alene ;)

Noe må det være lov å unne seg for å føle seg litt bedre etter en sånn skuffelse ;)

Skrevet

Veivalg, håper tanta snart gir seg. det der høres fælt ut.

De to siste tantebesøkene her har vært helt uten forvarsel, det er noe nytt her i gården.. ble like sjokkert hver gang :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...