Gå til innhold

Noen andre som skal til Danmark snart?

Anbefalte innlegg

Hallo =)

Jeg er singel og har en liten gutt fra før. Jeg drar til København nå i slutten av januar for inseminasjon på Sellmer Klinikk.

Har gått og tenkt på dette siden sønnen min var ca 2 mnd.

Prøvene er tatt, donorsæd er reservert (sendte bilder av både meg og SeptemberBug, og sædbanken har reservert den donoren som lignet oss mest). Nå skal jeg bare ha mensen ca 15/1, så drar vi over til Danmark.

I denne runden kombinerer jeg med besøk hos venner i DK først.

Jeg er enebarn og Mammaen min er enebarn, så vi er en liten familie.

Jeg ønsker meg en lillebrøster til sønnen min i nær alder. Jeg syns ikke det er noe å vente på. det kan jo være at det tar en stund å bli gravid..

Krysser fingrene, men jeg har jo noen uker å vente ennå da.

Håper vi alle sammen her inne er heldige og blir gravide snart :)

Fortsetter under...

Hei Travelbug! Jeg er også singel og er i gang med mitt første IVF-forsøk. Holder på med nedregulering nå og forhåpentligvis blir det tur til København og Triangelen om et par uker. Er veldig spent! Håper virkelig at 2012 er året for oss :)

Lykke til!

så spennende :) Krysser fingrene for at spiren sitter godt fast :)

Har noen av dere gått til innkjøp av bidronninggele, babyklister, wild yam eller noe annet?

Jeg tar folat, men usikker på om jeg skal prøve på noe annet.

Vi får jo tross at bare en sjangse på dette. selv om den kanskje er litt bedre timet enn for andre som gjør det på gamlemåten ;)

Annonse

For min del må jeg vente enda litt lenger fordi nedreguleringen ikke hadde fungert som det skulle. Så nå må jeg vente halvannen uke og så skal jeg starte opp på nytt med nedregulering. Ting tar tid.. håper at nedregulering nr 2 gjør susen :)

Blir ikke danmarkstur på meg før tidligst mot midten av februar.

Lykke til Singel og babyplaner og Travelbug!

ikke kjekt å gå å vente... jeg hade tre forsøk sist, å herreguuuud, som jeg ventet!!!! og nå venter jeg.. det er slitsom iom atjeger VELDIG utålmodig på slike ting :) men, kan ikke gjøre annet enn å vente å fylle tiden med andre ting.. jeg har heldigvis en datter fra før, men venter like mye fordi.. jeg tror faktisk det er best å ikke stresse med alt mulig geleer, teer, mat, tilskudd etc,, jeg tror det er lurt å ta akupunktur (for å øke vitaliteten og for å øke blodsirkulasjonen i livmora) og avslappende behandlinger, og ta folat og omega 3 da :) det SKAL lykkes for oss alle!!!

Hei! Jeg var i Danmark i helgen for journalsamtale på Stork klinikk. Jeg har tatt FSH injeksjon i dag og satser på å kunne reise ned for første inseminerinsforsøk i slutten av måneden! Visst jeg kan få i orden alle legepapirer osv før jeg er klar...

Var på apoteket i dag for å hente ut ny medisin for nedregulering som jeg forhåpentligvis kan starte opp med torsdag neste uke om UL er ok. Synarel fungerte visst ikke godt nok på meg, så jeg skal nå ha Suprefact injeksjoner. Og det hadde ikke apoteket eller leverandøren på lager! Var på et kveldsåpent apotek så leverandøren kan først nås i morgen på telefon. Jeg håper virkelig ikke at dette skal klusse ting til :/

Venter spent på telefon fra apoteket i morgen og krysser fingrene for at det ordner seg.

Takk for svar! Ja, det viste seg at det ikke var så enkelt å få Suprefact her til lands nei. Men klinikken har gitt meg ny resept på Synarel som jeg nå skal ta dobbel dose av, så får inderlig håpe at det gjør susen :)

Annonse

Hei.-)

Ingen snarlig tur på meg da, men har akkurat vært i Køben å hatt journalsamtale. Tenkte å starte opp i april/mai jeg, da det passer bedre med jobben min da;-)

Har et donorbarn fra før så vet hva jeg skal igjennom denne gangen noe som jeg føler er en fordel!

Lykke til alle sammen:-)

Hei alle sammen!

Jeg skal forhåpentlig også til Danmark snart : ) Har verdens skjønneste (selvsagt : ) sønn fra før, han er også unnfanget ved hjelp av donor. Har strå fra samme donor liggende på frys.

Tenkte meg til Sverige for å hente ut medisiner i neste uke dersom jeg rekker det før mensen kommer. Holder til på CFC, det var de jeg brukte sist også.

Jeg har ikke fortalt noen om søskenforsøket, så veldig fint å ha noen her inne å dele turen og forsøket med. Lykke til oss alle : )

Vi er jammen en liten gjeng her inne :) hyggelig med flere i samme situasjon.

Veivalg: håper det ordner seg med medisinene dine og at nedreguleringen går fint sånn at du får kommet deg til neste steg i prosessen =)

det må ta på å plutselig måtte vente enda en måned.

Singel og Babyplaner: Masse Lykke til :) Håper denne inseminasjonen satt akkurat der den skulle :)

Omatt, Lycine, Trollmor: Lykke til alle sammen =)

Håper på friske fine sterke spirer til oss alle =)

Oppdatering herifra:

Planen min om å reise onsdag kveld/torsdag morgen ser ikke så fristende ut siden de melder storm langs sørvestkysten onsdag og torsdag...

%##%& vær !! skulla ha reist igår heller

Fly er ikke et alternativ uten LilleBug-pass...

tror jeg satser på å reise torsdag kveld fra Kristiansand, så lenge det går ei ferje. Tør ikke ta den som går fra stavanger når det blir meldt storm.. den tar jo hele natten. En hel natt med bølger på kanskje to tre meter frister ikke..

Vi er jammen en liten gjeng her inne :) hyggelig med flere i samme situasjon.

Veivalg: håper det ordner seg med medisinene dine og at nedreguleringen går fint sånn at du får kommet deg til neste steg i prosessen =)

det må ta på å plutselig måtte vente enda en måned.

Singel og Babyplaner: Masse Lykke til :) Håper denne inseminasjonen satt akkurat der den skulle :)

Omatt, Lycine, Trollmor: Lykke til alle sammen =)

Håper på friske fine sterke spirer til oss alle =)

Oppdatering herifra:

Planen min om å reise onsdag kveld/torsdag morgen ser ikke så fristende ut siden de melder storm langs sørvestkysten onsdag og torsdag...

%##%& vær !! skulla ha reist igår heller

Fly er ikke et alternativ uten LilleBug-pass...

tror jeg satser på å reise torsdag kveld fra Kristiansand, så lenge det går ei ferje. Tør ikke ta den som går fra stavanger når det blir meldt storm.. den tar jo hele natten. En hel natt med bølger på kanskje to tre meter frister ikke..

Hei igjen! Hvordan går det med deg Singel and Babyplaner? Er spennende dager dette!

Og hva med deg Travelbug? Kom du deg nedover i går eller i dag? Skjlnte ikke det med at du ikke kunne ta fly uten pass til LilleBug? Må de ikke ha pass på båten også? Spiller jo ingen rolle for meg, men ble nysgjerrig bare ; )

Jeg har bestilt resept på medisiner som jeg håper kommer i dag og varslet gyn her hjemme om at jeg er i gang igjen. Så gjelder det bare at mensen kommer i neste uke.

Her er det bare å smøre seg med enda mer tålmodighet, gahhh.. Klinikken var usikker på om jeg hadde hatt eggløsning og jeg må ha ny skanning igjen på førstkommende tirsdag. Ikke bare-bare å få komme igang med nedreguleringen heller skjønner jeg ;) Krysser fingrene for at alt ser ok ut da.

Lykke til TravelBug og dere andre som er i gang!

Her er det bare å smøre seg med enda mer tålmodighet, gahhh.. Klinikken var usikker på om jeg hadde hatt eggløsning og jeg må ha ny skanning igjen på førstkommende tirsdag. Ikke bare-bare å få komme igang med nedreguleringen heller skjønner jeg ;) Krysser fingrene for at alt ser ok ut da.

Så kjedelig, veivalg! Det er så kjiiiiipt å vente når man bare vil reise avgårde. Men tirsdag blir en fin dag skal du se : ) Jeg er i en litt motsatt situasjon nå. Trodde mens skulle komme neste uke eller senere, men den kom i dag! Egentlig passer det dårlig at den kommer nå, er så mye annet som skjer disse neste dagene som jeg burde konsentrere meg om, men er vel bare å komme seg på UL i morgen og la det stå til : )

jeg skal nedover innen 1 mnd. Skal ha IVF på CFC og har lang nedregulering, venter mensen i dag så er det snart oppstart av sprøyter. Dette blir barn nr 2 for oss, har fra før en gutt på 2 :)

(vi er 2 damer forresten )

Alltid spennende å lese om andre som er i "samme" situasjon som en selv:) Vi har nettopp satt igang prosessen med å skulle dra til danmark selv, så vi er som svamper og suger til oss alt av informasjon:) Vi er igang med legebesøk/gynokolog osv, så håper å få dratt til danmark innen noen mnd.

En spennende prosess!

Så kjedelig, veivalg! Det er så kjiiiiipt å vente når man bare vil reise avgårde. Men tirsdag blir en fin dag skal du se : ) Jeg er i en litt motsatt situasjon nå. Trodde mens skulle komme neste uke eller senere, men den kom i dag! Egentlig passer det dårlig at den kommer nå, er så mye annet som skjer disse neste dagene som jeg burde konsentrere meg om, men er vel bare å komme seg på UL i morgen og la det stå til : )

Jeg fikk begynne på nedregulering igjen på tirsdag, så nå er det bare å håpe at mensen kommer som den skal og at alt oppfører seg eksemplarisk så man kommer seg videre til neste steg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...