annek89 Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Hei, jeg har ei datter på 1 mnd som henger i puppen konstant, det har hu gjort siden hu blei født. Hu hadde en fødselsvekt på 4830 g, og veide da hu var 3 uker 5,5 kg, så hu legger godt på seg. Hu har smokker, og tar dem også, men ikke lenge før hu blir sinna og skal ha pupp. Det blir ikke noe system på ammingen, utenom på natten, da hu sovner etter å ha spist, og da lar meg sove hele natten og godt ut på formiddagen. Er dette normalt?? Hang barnet ditt sånn i puppen konstant?? Er det dårlig for barnet at hu henger der hele tia? Jeg har skjønnt hu har et veldig stort sugebehov, men er redd for at hu kanskje kan få for mye melk? Jeg har ikke lite melk, jeg fullammer og har faktisk aldri gått helt tom, til tross for den svære ungen som har sugd seg fast i meg =)=)=)=) <3 Håper på svar,,,,
It's all about me Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Alle mine tre barn har hengt i puppen den første tiden. Hadde de kunnet velge hadde de ligget der 24/7. Noen trenger bare rett og slett mer nærheten enn andre. Her ga det seg av seg selv da de ble 2 mnd. Da gikk de naturlig inn i en fast døgnrytme. Hadde også stor effekt av å flytte barna inn på egne rom om natten. De slutte da å våkne på natten og dette ga positiv effekt dagsrytmen også.
annek89 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2012 Det er godt å høre, er mitt første så jeg vet jo ikke =) synes det bare er så drøyt hehe redd for å gjøre noe feil, siden jeg gir etter
It's all about me Skrevet 6. januar 2012 #4 Skrevet 6. januar 2012 Det er godt å høre, er mitt første så jeg vet jo ikke =) synes det bare er så drøyt hehe redd for å gjøre noe feil, siden jeg gir etter Det er ikke mulig å amme for mye. Slapp heller av og se på det som kos. Den tiden går fort nok over og barnet har ikke tid til å ligge i fanget lenger.
annek89 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2012 ja, jeg nyter det veldig jeg =) går ikke utover meg på noen måte og så lenge hu ikke kan få for mye, er jeg kjempe fornøyd!! =)
lillenims Skrevet 7. januar 2012 #6 Skrevet 7. januar 2012 Jeg er ammehjelper. Så lenge du ikke blir sår eller på annen måte synes det er et problem at hun henger i puppen sånn, er det ikke noe problem. Hun blir ikke bortskjemt og får ikke for mye melk - tvert om er det den beste reguleringen av melkeproduksjonen Dersom hun får for mye melk (eller for mye formelk), vil hun bli plaget av det, med mageknip og som regel "eksplosiv" grønnlig bæsj. Så det merker du. I såfall har jeg råd da også. Er hun akkurat som hun pleier, med vanlig sennepsaktig bæsj, er alt helt fint
cheni Skrevet 7. januar 2012 #7 Skrevet 7. januar 2012 syns du er heldig jeg, som trives med amminga og får sove masse om natta! Kos deg med lillegullet, tiden går så alt for fort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå