Gå til innhold

Mannen min prioriterer sykkelen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 11 år, er gift og har to søte små. De siste tre årene har han oppdaget sykling og blitt bitt av basillen. Han trener over 10-14 timer i uka, en del timer er på morgenen før jobb, men en god del er etter jobb og på kveldene samt både lørdag og søndag. Nå skal vi reise til gran canaria og han skal selvfølgelig leie sykkel der og trene. Jeg hintet frampå at om han ikke kunne leie bare 10 dager istedenfor 12 dager slik at det både ble billigere samt mere tid ilag, nei det kunne han ikke (har i det siste gitt utrykk for at han bruker mye tid og penger på sykkelen) han svarte også at om han ikke fikk trene, var det farvel til oss som par... Dette sårer meg veldig da jeg har vist han veldig mye tolmodighet når det gjelder treningen. Han har tross alt ok fra meg på å være mange mange timer borte fra meg og ungene mens vi er på ferie... Blir så frustrert. Andre som har menn som driver og trener SÅ mye pr uke? Hva sier dere? Blir så såret når han sier at han forlater oss som familie om han ikke får trene som han vil. Lever tross alt bare en gang som han sier.... Snufs !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En som setter sykkelen foran familielivet, er vel ikke så mye å ta vare på?

Ut i fra hva du beskriver, ser du ham ikke likevel....

Ta dere en tur til rådgivning. Dere kan jo eventuelt prøvebo hver for dere en stund. Ha barna hver annen uke, så kan han jo se hva han vil prioritere etter det.....

Skrevet

Hadde aldri blitt værende med en mann som bruker all sin fritid på en hobby. Det finnes grenser for hvor mye egentid man kan ta når man er en familie. Han forventer da at du har barna hele ferien og at han trener?? Hva er det for slags samliv og delig på oppgavene?

Ville helt klart gått i parterapi!

Skrevet

Finn deg en hobby og krev å bruke like mye tid til den! Spørs om han tolerer det... Da kanskje han skjønner at det faktisk er urimelig og egoistisk av ham! Særlig da han ikke engang kan ta ferie fra det et par dager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...