*cocco* Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Har de siste ukene vært kjempe dehydrert til tross for at jeg drikker å drikker, var på kontroll i dag hvor det ble funnet sukker i urinen. Skal utredes på tirsdag. 6 uker igjen til lille mann kommer. Hva var deres symptomer??
klara klegg Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Hei.Jeg hadde ingen symptomer, Ble bare sendt til glukose belastning,pga.alder(41 år),og fordi jeg har født store barn tidligere.Har nå 3uker igjen til termin,og er henvist til fødepol. og diabetes pol. for oppfølging. Heldigvis ikke lenge igjen:O)
SiriViri Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Har vanlig diabetes, og oppfølgingen er lik hos svangerskapsdiabetes. Du blir fulgt opp bra! Ekstra bekymringer og noen flere plager, men i det store og hele så ordner det sg fint med diabetes i svangerskapet. Lykke til!
Josefinemamma Skrevet 7. januar 2012 #4 Skrevet 7. januar 2012 Hei hei ... jeg er uke 36+4 og har hatt påvisst svangerskapsdiabetes siden uke 10.. Har aldri hatt diabetes utenom svangerskap. For min del var de tingen symptomer annet enn at jordmor mente BMIen min tilsa at jeg måtte ta en slik belastning. Nå har jeg siden november gått på langtidsvirkende insulin tatt før leggetid. Vekta mi har ikke økt, så vektnla viser peri dag 4 kg mindre enn ved påvisst graviditet da jeg har vært veldig hard på kosthold. Men når barnet er ute, så har jeg i følge diabetessykepleier gått ned omtrent 15 kg kroppsvekt.. Men symptomer har jeg som sagt ikke hadd, men vet at dehydrering er en viktig faktor, sammen med større trang til tissing... .) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Hos oss tar de rutinemessig blodsukkerprøve i uke 28 og da dette var litt høyt måtte jeg ta en glukosebelastning som påviste sv.dia. Litt høy BMI men ikke voldsomt. I ettertid ser jeg at jeg var fryktleig tørst, men det er man jo gjerne når man er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå