ønsker1til Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Etter mange måneder med grubling har jeg nå bestemt meg for å prøve bli gravid igjen. Jeg har ei herlig jente som blir 3 nå i januar. Henne fikk jeg ved hjelp av copenh.fertilitetsklinikk jeg var MYE på dette forumet før og under min graviditet. Jeg har en liten lønn, så jeg har tenkt mye på om det er forsvarlig..forstå meg rett..for det er jo dyrt å ha barn. men vi får dele på den plasen vi har og være lykkelig sammen vi er heldige i Norge som har en ganske god økonomisk støtte fra staten.. Jeg føler det bare Så sterkt at jeg ikke vil at jenta mi skal vokse opp som enebarn. Men har vært mange tanker og runder med meg selv...blir det for liten plass her? blir det for mye med to barn alene? har jeg råd? hva om barnet ikke er frisk? men jeg drømmer om en fam på 3..og jeg føler jeg har Så mye å gi, (dog ikke øk..) men med alt annet, og jeg har en flott fam, som jeg vet støtter meg økonomisk om jeg trenger det. Jeg mottar mange kommentarer som at DETTE må du tenke nøye gjennom...alene med to?? takler du det? det blir stress og tøft... Slike kommentarer er vel nødvendig men gjør meg litt usikker igjen.. men jeg håper jeg føler rett inni meg at jeg vil ha ett barn til. Jeg vil ha to barn. En biologisk søster eller bror til min datter. Jeg har alltid vært singel og trives som det, og jeg har alltid gått mine egne veier..hehe så idag har jeg bestil time hos gynekolog som skal ta alle tester som jeg trenger, og forhåpenligvis er ting bra og jeg har eggløsning på rette siden og kan ta turen til køben allerede i februar.. det kribler i magen her jeg sitter...
kjærestenogmæ Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Lykke til, håper det går din vei Det er ikke alltid det er best å være to.. Føler du at du har nok å gi til 3-åringen når du går gravid og begge etterpå så er det riktig for deg! Det er lov å ønske barn. Krysser fingrene og håper du blir gravid på første forsøk MASSE LYKKE TIL!
Audix78 Skrevet 6. januar 2012 #4 Skrevet 6. januar 2012 Lykke til fra meg også! Ikke bare par som ønsker seg familie og søsken til sine barn. Støtter deg!
travelbug Skrevet 6. januar 2012 #5 Skrevet 6. januar 2012 Jeg føler med deg.. Det er sånn jeg har det også. Jeg er enebarn, mamma er enebarn, jeg ønsker ikke det for sønnen min. Jeg vil ikke at sønnen min skal være ensom som jeg var.. Nå har jeg ikke akkurat verdens dårligste tid, for Septemberbug er såvidt 16 måneder. Men jeg ser ingen grunn til å vente. Jo før, jo heller. Det kan kanskje bli litt trangt om penger og plass i starten (skal bygge hus, forhåpentligvis starter det i år) men jeg både håper og tror at sønnen min vil ha glede av en søster/bror i nær alder Lykke til Håper vi alle er heldige i 2012
ønsker1til Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2012 Nei, det er ikke alltid det er best å være to.. jeg er vant med å være alene og jeg liker det sånn kjenner jo selvfølgelig av og til et bittelite savn, men jeg føler dette er rett for meg og jeg er suuuperstolt av meg selv som og føler meg heldig som har mulighet til å danne min egen lille familie alene. håper vi alle er heldig!! jeg er jo sååå utålmodig og vil jo helst fyke til helga om eggløsning er på rette siden, får vite på fredag når jeg skal til gynekolog. Men må jo ta alle prøver først, også er det jo sikkert smart å ta noen akupunkturtimer før jeg drar også men, jeg er jo bare sånn jeg da. Litt impulsiv i ny og ne ja...hihi!!
HH72 Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Jeg er singel og har en gutt på tre år+ tvillinger i magen. Blir heftig, men angrer ikke(foreløpig iallfall). Har grei lønn hvis jeg jobber fullt, men har mye gjeld, så endel tanker omkring økonomi er det jo. Må jo påregne utgifter til barnepass, og det å jobbe redusert, som jo hadde vært veldig ønskelig, blir nok vanskelig. Men barnet mitt trenger søsken og jeg ønsker flere barn, så jeg tror alt blir bra tilslutt:-). Lykke til med prøvingen!
ønsker1til Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2012 phu... jeg er 7 dpo og begynner miste troen iom at jeg ikke kjenner noe, og tok en blendahvit test idag selv om jeg vet at det er tidlig...har fortsatt et liiite håp da, men prøver forberede meg på at det blir ny tur..
lille +gutt Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Ville bare ønske deg lykke til Folk som kommer med komentarer ang to barn skal du ikke bry deg om, det er bare ulike årsaker til at de sier slikt. Mange i dag er jo alene med to og enda flere da det er ganske vanlig å få barn alene, bli skilt, ha fedre som av ulike årsaker ikke stiller opp og så er det ingen garanti at man lever til man blir gammel, så tror og vet om mange som er alene med to. Det går fint det. Hadde kanskje forstått komentarene om det var snakk om barn nr 4.... Men uansett er det ditt valg og det kan ingen ta fra deg. Lykke til
ønsker1til Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2012 takk du jeg er på 10 dpo idag og ingen symptomer, og blendahvit rest igår.. Jeg tror IKKE at det gikk den her gangen, men får vente med ny test til tirsdag som er dpo 12...
Libelle Skrevet 2. mars 2012 #11 Skrevet 2. mars 2012 Jeg heier på deg! :-) Har en nydelig gutt som ble født i august 2011, og har lyst på en til. Ikke fordi at en "ikke er nok" eller noe sånt, men fordi jeg vil at han skal ha et søsken. Jeg har liksom en følelse av at det er 3 vi skal være - sånn er det bare :-)
ønsker1til Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 2. mars 2012 Ja, føler selv vi skal være tre akkurat kommet hjem fra køben, forsøk nr to idag nå MÅ det gå!!!!!!
singel_IVF Skrevet 4. april 2012 #14 Skrevet 4. april 2012 Har det akkurat som deg, bortsett fra at datteren min bare er 1/2 år. Har fått henne alene (med donor), og har allerede begynt å tenke at jeg burde skaffe henne søsken. jeg er enebarn selv, så da sier det seg selv at hun ikke har så mye famile.... Er litt kjedelig å være enebarn, ikke har hun hverken onkler , tanter eller søskenbarn heller. Men jeg har ikke fast jobb, og ikke utdannelse. Gruer meg til hva evt folk kommer til å si, og ikke minst tenke. men er bestemt på at andre ikke skal bestemme dette. jeg er ikke involvert i deres beslutninger, og da trenger jeg ikke involvere dem i mine, så det så! Lykke til!! hold oss oppdatert da
omatt Skrevet 5. april 2012 #15 Skrevet 5. april 2012 Hei! Jeg er litt der du er også. Jeg vil såååå gjerne ha søsken til gutten min. Jeg er alene og har ingen slekt på mammas side (hun er enebarn og besteforeldrene mine er døde nå). Skilte foreldre og minimalt med kontakt med min fars familie. Så om jeg ikke får flere barn, er jeg redd han vil bli veldig alene i verden. Så dette er noe jeg virkelig vil og ønsker. De to venninnene jeg har fortalt at jeg holder på med søskenforsøk til, har ikke sagt noe direkte, men kommet med små stikk. Når jeg har mislyktes med å bli gravid har de uttrykt lettelse. Utrolig sårende når man er så sårbar etter negativ test. Og jeg har alt på stell. OK betalt jobb, lite lån og et fint sted å bo. Barna mine vil kunne delta på aktiviteter i lik grad som andre som bor her i strøket. Så jeg skjønner ikke at de kan komme med slike kommentarer. Så nå har jeg sagt at jeg har avsluttet forsøkene. Det syntes de var fornuftig, he-he.
utålmodig-11 Skrevet 5. april 2012 #16 Skrevet 5. april 2012 Heisann! Jeg er alenemor til ei jente på 4 år, fra tidligere ekteskap. Nå er jeg gravid etter å ha vært på Serum i Athen, Hellas :-) Er 5+3 og begynner allerede å få mage, så det blir vel ikke lenge til småbyens pratmakere peiler meg inn på radaren... Men vet dere hva - det kommer jeg meg ikke til å bry meg om i det hele tatt!! Uansett hva man gjør, er det alltids noen som kommer til å være uenig i de valgene man tar. Så da får de gjøre det de vil, så lever jeg MITT liv slik JEG vil. Lykke til videre, håper dere lykkes snart :-)
ønsker1til Skrevet 8. april 2012 Forfatter #17 Skrevet 8. april 2012 hei alle jeg leste alle svarene nå jeg.. såå godt å lese nå som jeg er i en vanskelig periode.. som deg så ser jeg blikkene, små stikk, som om at det er litt "crazy" å få et barn nr to, og selv om det meste preller av, så sårer det og påvirker litt.. jeg har vært to ganger til inseminasjon, men mislyktes, jeg har vært å tatt en gjennom skylling av eggleder og den ene så ok ut, det er så mye styr rundt hver tur, må reise til gyn for å sjekke EL side pga en tett, og to ganger nå på rett men ikke kunnet dra pga måtte vente på gyn scanning med kontrastveske, står på laporoskopi også, men må vente ytterligere et par mnd om jeg ikke sku lykkes på en eventuell ny tur, er jo Så redd om jeg kommer til å angre, men folk skremmer jo meg litt når de lurer på om jeg vet hva jeg går til... men det vet man jo ikke... jeg klarer ikke slippe/gi opp ønsket men blir sliten og forvirret nå.. alt kræsjer liksom, men datoer, EL, undersøkelser etc... og det irriterer meg at andre får meg til å tvile!!!! men jeg ønsker ikke at dattera skal være enebarn og føler at det er viktiggå gi henne et søsken..Og selvfølgelig ønsker jeg et barn til, men om jeg klarer dette fint, kan jeg ikke svare på på forhånd.. men man har jo ikke noe valg om man først har to.. nei, må la ting synke her jeg tror jeg,
ønsker1til Skrevet 8. april 2012 Forfatter #18 Skrevet 8. april 2012 Jeg vet bare at jeg kommer til å angre om jeg ikke prøver det jeg kan for å få en til iallefall, for det jeg vet nå, er at jenta jeg har nå er det beste som har hendt meg noensinne, konstant forelskelse.. Å få være mamma til henne og gi og få så mye kjærlighet er... Ja, bare fantastisk. Mange tenker vel som jeg, bl.a om jeg kommer til å bli stressa over/ føle på om jeg ikke får gitt nok/ like mye kjærlighet til to? det tror jeg nok, men i en slik situasjon jeg er i nå har jeg fryktelig mange tanker... Litt godt å lufte dette her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå