Fireblade Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Hvor lang tid tar det å bli kvitt dette faenskapet? Er så forbanna her at jeg er kvalm. Stebarnet kom for 3. gang med ubehandlede brennkopper i julen og denne gangen klarte han omsider å smitte babyen, 2 åringen, meg og mannen. Selv om jeg passet på så godt jeg kunne, brukte antibac og behandlet han som var syk så fikk jeg det selv et døgn senere. Det som er så rart er at jeg hadde en blemme på underleppen som jeg først smurte med fusidin, men oppdaget at man ikke skulle bruke det lenger så da gikk jeg over til brulidin, etter en uke fikk jeg utbrudd nedover haka. Så enda 5 dager senere trodde jeg det varlitt bedre i dag for så å oppdage at jeg har fått det i munnviken.. Nå hadde babyen min en ny rød flekk på magen, mens de han hadde i ansiktet i går var dempet seg i dag. Jeg vasker meg, bruker antibac, har ikke gitt klem eller kos til ungenepå snart to uker, men likevel blir jeg ikke kvitt det og likevel ser det ut for st jeg har smittet babyen:( Blir så forbanna på den moren som bare lar gutten gå med dette svineriet gang gang uten å gjøre noe med det før vi tar affære. Vær så snill å si at noen har en mirakelkur så jeg blir kvitt det for det klikker snart for meg her...
Gjest Filifjonka Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Hvis det er veldig gjenstridig så gå til legen og få en antibiotikakur. Ett av mine barn hadde brennkopper gjentatte ganger, og hver gang måtte vi til legen og få antibiotika. Det er viktig å dekke til alle utbrudd for å forebygge smitte. Det er også viktig med hygieniske tiltak. Den smittede må ha et eget håndkle, for eksempel som må skiftes OFTE! Og ingen andre i familien bør bruke dette. Dette gjelder egentlig ALT den smittede tar i og bruker. Det er fryktelig smittsomt (som du jo vet), så for å forhindre smitte er man avhengig av at den som har brennkopper greier å samarbeide om smittevern. Dette er noe ordentlig dritt.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #3 Skrevet 6. januar 2012 Den ene sønnen min fikk det og legen vi var hos sa at fusidin ikke hjelper mot brennkopper fordi bakteriene er resistente, så det er visst bare tull å smøre med. Hos han spredde det seg veldig raskt og selvom han fikk en annen salve første dagen han hadde utbrudd (husker ikke hva salven het) i tillegg til at vi hadde vært så forsiktige vi kunne og byttet klær flere ganger i løpet av dagen, ren pysj om kvelden osv, så hadde det spredd seg til nesten hele kroppen til dagen etter. Da fikk vi en 10dagers antibiotikakur av legen. Da sluttet det nesten med en gang å komme nye sår og han var vel hjemme 2-3dager fra barnehagen før det hadde tørket inn nok til at vi kunne sende han. Ettersom det var så mye, var det jo helt håpløst å dekke det til også. Brennkopper kommer der huden er skadet fra før, feks hvis man har sår eller eksem. Eksem var årsaken til at vår gutt fikk det overalt, for han var veldig plaget av atopisk eksem akkurat da. Brennkoppene kom overalt der eksemet var. Vi klarte å ikke spre det til noen andre, men vi var veldig påpasselige med å alltid vaske oss på hendene etter å ha tatt på han (dvs hele tiden ettersom han var ca1,5år da han hadde det), ikke la han bruke samme håndkle som oss, ikke kose han osv. Vi vasket også hendene hans ofte. Vi begrenset også antall kosedyr og leker sånn at vi kunne vaske dem også. Lykke til med å få det bort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå