Augbarn Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Plutselig har alle symptomene mine blitt borte (dvs ømme pupper, "trykk" i underlivet og ekstrem trøtthet). Hatt en MA tidligere som ble oppdaget i uke 12. Eg er nå i uke 5+2... skjer det samme igjen? Er det vanlig å oppleve flere MA er?? Anyone???
Augbarn Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #2 Skrevet 6. januar 2012 Hva kan en forresten forvente å se på UL når ein er 6 uker på vei? Skal på tidlig UL neste torsdag grunnet tidligere MA!
carma78 Skrevet 6. januar 2012 #3 Skrevet 6. januar 2012 Har aldri hørt at det er vanlig å oppleve flere MA! Da jeg hadde MA, produserte kroppen fremdeles HCG, slik at jeg følte meg gravid selv om embryoet hadde sluttet å leve. Var en liten blødning som gjorde meg oppmerksom på at noe var galt. Det er ellers vanlig at symptomene kommer og går -tror du skal ha troen på at denne gangen går det bra:) Det gjør jo stort sett det husk! I uke 6 kan man se hjertelyd v.h.a. innvendig ul:)
Augbarn Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2012 Tusen takk for svar. Får leve i spenning frem til neste torsdag men merker at eg har mista litt trua.. prøvd ett år nå siden forrige MA så blei så glad da vi ble gravide. Har ingen barn fra før. Sist gang eg hadde MA ble det oppdaget i uke 12 på UL etter bittelitt farget utflod. Da hade fosteret vore dødt mange uker....Har ikkje blødd noko enda så tyder ikkje på ein SA iallfall men den her skumle MA en altså.... Håper symptomene kjem att og at eg kan se et bankende lite hjerte neste torsdag. Skal bare til fastlegen min s går utfra at det er innvendig UL.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #5 Skrevet 6. januar 2012 Hei, høres ut som akkurat det samme jeg går gjennom. Hadde en MA som ble oppdaget i uke 12 i august. Nå er jeg i uke 5 og har siden i går blødd, alle symptomer ble borte for et par dager siden så jeg regner med at jeg har mistet igjen. Vet ikke hvor vanlig det er å oppleve flere MA/SA på rad men det virker som det er endel her inne som har opplevd det.
Frk.håpefull Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 Uhh, kjedelige greier det der:( har opplevd både MA og SA og det var to veldig forskjellige opplevelser... Håper det går rette veien denne gangen for oss alle sammen Opplevde MA på akkurat samme måte som det Carma78, så det virker ikke på meg som om det er det som skjer med deg Augbarn, men man kan jo ikke vite helt sikkert da... men tenk på det som en liten oppmuntring vet om flere som har mistet symptomer for en periode, for så å fått de tilbake, så det er håp i bøttevis Carma78: når du sier at man kan se hjertelyd i uke 6, menes det da mors uke 6 eller barnets? Jeg venter på time til tidlig UL og er bare litt nysgjerrig på nårtid jeg kan forvente å få time...
me5 Skrevet 7. januar 2012 #7 Skrevet 7. januar 2012 heisann dere..... jeg har selv opplevd 2 ma ... første gang i uke 13 ... da hadde emboyet slutte å vokse i uke 10+3 men jeg mistet symptomene helt i uke 10 og ingen blødninger..... andre gangen fikk jeg en liten blødning som var til og fra i en uke med litt mens smerter..... men blødningene sluttet ...... mn heller ikke da var det noen hjertelyd.... og da var jeg i uke 8 mn embrioyet tilsvaret uke 6 og derfor aventet vi utskraping fordi min gyn sa at det ikke var uvanlig å IKKE se hjerte lyd så tidlig.... jeg hadde også litt stigning på hcg test men etter 2 uker var det fortsatt ingen hjertelyd... mn fortsatt hcg stigning mn... da måtte vi bare avbryte med utskraping...... men jeg tror at en ma og sa kan oppleves så forskjellig og at det ofte blir tenkt negativt etter man har opplevd det før.... mn litt solskinn i det hele etter min siste ma fikk jeg tilbake mens etter 3 uker.... vi bestemte oss for å vente et halvt år til før vi skulle prøve i gjen...... mn etter første mens så var jeg gravid.... og nå er det 5 uker til termin..... tvi tvi sier jeg bare og tenk positivt..... jeg x fingrene for at alt er iorden;)
carma78 Skrevet 7. januar 2012 #8 Skrevet 7. januar 2012 Mors uke 6. Jeg ble satt opp på tidlig ul denne gangen i uke 6 da jeg har 1 ma og 1 sa i fjor. De setter vel opp i uke 6 nettopp fordi det er mulig å se hjertelyd da:) noenganger er man jo ikke så langt på vei som man tror slik at man må komme tilbake senere!
Augbarn Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2012 Tusen takk for svar alle sammen Eg reiste på legevakta i dag for var så bekymra og greide ikkje konsentrere med om nokon ting. Men der pratet de med vakthavende på gyn som sa det var umulig å vite noe sikkert før uke seks så eg skulle komme tilbake til UL i slutten av uka (da skal eg også på UL hos fastlegen min).Så får bare ispe meg litt tolmodighet - noko eg desverre ikkje har mykje av. Kjenner eg er veldig nervøs sjølv om eg veit det ikkje er noko å gjøre med om det har gått galt... Men da ønsker eg å finne det ut så raskt som mulig så me kan prøve på nytt. Tok jo eit heilt år å bli gravid sia sist MA og eg er over tretti så tida er ikkje heilt på min side føler eg... men men... Vanskelig det der med symptomer altså.. også merker eg at eg kjenner etter heile tida så er lett å innbille seg ting både den ene og andre veien synes eg.. trudde jo eg var gravid mange ganger før eg var det.. mens denne gangen merket eg ingen ting før mensen plutselig ikkje kom...
gutt11spire12 Skrevet 7. januar 2012 #10 Skrevet 7. januar 2012 Symptomene kommer og går litt,gjorde det med gutten min, da satte symptomenme for alvor inn i uke 7. Denne gangen har jeg hatt mange flere og mer intense symptomer helt fra begynnelsen av, men kvalmen var aller verst i uke 6 og 7, ble bedre i forrige uke,men så et bankende hjerte på ul på tirsdag
Frk.håpefull Skrevet 19. januar 2012 #11 Skrevet 19. januar 2012 Hvordan gikk det med deg til slutt augustbarn?? våknet i dag symptomfri og er mild sagt bekymret... 6+6 i dag... hadde sykt vondt i korsryggen i går kveld... huff, vil ikke miste:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå