Hønemor91 Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har i flere år slitt med mye smerter og funksjonssvikt i armene/hende mine og har gått på uttallige voltarenkurer som ikke funker. Nå har jeg byttet lege, og han mente jeg hadde symptomene på carpal tunnel syndrom og bestilte derfor time til nevrologisk undersøkelse. Jeg har ikke time der enda, men om diagnosen er CTS må jeg operere håndleddene mine, og da skal jeg ikke bevege så mye på håndleddene eller løfte i minst 4 uker etterpå så regner med at jeg da hadde blitt "sykemeldt". Om ventetiden på operasjonene er lang vet jeg ikke, men jeg risikerer at det kan bli under permisjonen min (da lillegull bare er 2 mnd). Siden jeg skal holde armen i ro og ikke løfte vil jeg derfor ikke klare å ta meg av guttungen helt alene, så hva vil skje med permisjonen min? Planen er at mannen min skal ta ut fedrekvoten sin når jeg er ferdig med min permisjon (jeg har mamma- og felleskvoten), men om han eventuelt må være hjemme for å hjelpe meg, må han da ta av felleskvoten som gjør at jeg får kortere permisjon? Eller blir permisjonen min forskyvet i den perioden jeg ikke kan ta meg av sønnen vår på egenhånd? Jeg er ganske fortvilet over tanken på dette, for om ikke permisjonen blir forskyvet så mister jeg jo faktisk veldig dyrbar tid med sønnen min.. Ja jeg er jo fortsatt hjemme, men jeg kan jo ikke en gang bære mitt eget barn den perioden, så det kan ikke sammenlignes med om jeg hadde kunnet ta meg av han selv.. Jeg har ikke rådført meg med andre enda siden jeg enda ikke vet om dette blir tilfelle, men er det noen her som vet åssen det funker ???
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Du blir skemeldt så lenge du ikke er i stand til å ta deg av barnet, og pappan overtar da permisjonen. Din permisjon blir ikke tilsvarende forskjøvet. Men selv om du ikke kan løfte barnet trenger ikke det gå ut over tilknyttniga, med mindre du lar de da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå