Gå til innhold

Etter spontanabort, prøve igjen med en gang eller vente?

Anbefalte innlegg

Har googlet litt og finner litt forskjellig. Noen mener man bør få mensen en gang før man prøver igjen, andre steder står det at det er bare å hoppe i det (etter de 14 dagene med infeksjonsfare).

Hva gjorde/gjør dere?

Fortsetter under...

Jeg tror vi har bestemt oss for å vente. Legen anbefalte å vente en til to sykluser, men ser jo det er mange som kjører på og blir gravide med en gang igjen... Sjelden jeg har håpet sånn på at mensen skal komme snart... :P

Svensk forskning av nyere dato sier at man gjerne kan hoppe i det. I forhold til terminberegning etc, kan det være lurt å vente til du har hatt mensen en gang.

Infeksjonsfare? Fikk ikke vi høre noe om. Jg ble gravid åtte uker etter at jeg fødte barn nr to. Da hadde jeg akkurat rukket å få tilbake mensen. ( dødfødsel)

Min lege sa at det ikke var noe vits i å vente, hun sa at før pleide man å anbefale det, men at nå har de slutta med det.

Jeg tror kanskje det har ltit med hvor langt på vei man var når man mista også, har inntrykk av at hvis man mister når man er litt lenger på vei er det fortsatt vanligere å anbefale å vente.

Jeg har mista tidlig, og ikke venta. Men jeg tror ikke min kropp har vært klar med en gang, har følt at jeg har vært i hormonell ubalanse. Jeg tror kroppen vet om den er klar jeg.

Jeg mista 9+2, og da jeg merka at EL var på vei (etter ca. 5-6 uker) så telte vi på knappene hva vi skulle gjøre. Vi endte opp med skitt au, vi kjører på... Og jammen satt spiren :) Og vi er IKKE særlig fruktbare til vanlig! Snart 8 år med prøving har resultert i ett barn så langt. Så jeg tror i hvert fall det er noe i det at man er ekstra fruktbar like etter en SA.

Men det er jo mange ting som spiller inn, ikke minst det psykiske. Man må være klar for det selv. Og om man ikke sliter med fruktbarheten er det sikkert lurt å vente en pp eller to. Kanskje kroppen trenger å ta igjen seg også (men jeg tror jo at man ikke er i stand til å bli gravid før kroppen er klar, da). Her må dere bare finne ut selv hva som er riktig for dere :) Lykke til!

Annonse

Vi mistet i november (var 7+5 på vei) og vi er igang igjen med prøvinga nå. Fikk beskjed om å vente en mens for å la kroppen "komme seg" igjen. Det var sikkert godt for kroppen fysisk sett, men også psyken hadde godt av det merket jeg. Jeg hadde det skikkelig tøft i jula og var veldig langt nede et par dager da, men nå, noen uker etter er jeg tilbake til mitt gamle jeg, så nå føler jeg meg klar til å prøve på nytt!

Lykke til!:)

Trist å lese at du har opplevd en SA. Sender trøsteklemmer!

Når det gjender prøvingen, ble jeg gravid rett etter en SA.

Nå er jeg lykkelig mor til en 1 1/2 årig liten solstråle :)

Lykke til med uansett hva du bestemmer deg for

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...