Gå til innhold

har sånn tannverk, men har hørt at man ikke bør bruke bedøvelse når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bedøvelse er helt trygt! Tror det skal vær en egen spør tannlegen tråd her inne :-)

Jeg måtte kirurgisk fjerne en fryktelig betent tannrot for et par uker siden, var gravid i uke 15, og jeg kan love deg jeg var bedøvet ;-) Fikk til og meg pinex forte med meg hjem som jeg trygt kunne ta om smertene ble voldsomme. Klarte meg med et par paracet, så det var greit, men det var godt å vite at jeg KUNNE (innenfor dosering gitt av fagperson!) ta annet.

Skyndt deg til tannlegen og lykke til :-) Det er en myte at gravide ikke kan gå til tannlegen, det er "farligere" å gå rundt meg infeksjoner og betennelser!

tusen takk for hjelp, tror jeg ringer tannlegen i morra!

vet at før så fikk man dekt tannlege når man gikk gravid siden det å gå gravid mange ganga gikk ut over tannhelsen..

hvordan er dette nå? får man dekt noe eller må man betale alt av egen lomme?

Måtte trekke visdomstannen for noen uker siden (var vel 13-14 uker på vei da), fikk beskjed om at bedøvelsen var helt trygg, og fikk også med pinex forte. Paracet er også trygt, hun tannlegen som trakk tannen sa at det er i de siste månedene man skal være mer forsiktig, når man er i 8 mnd og utover.

Hei! Hos gynekologen min fekk eg et hefte med oppdatert nytt om kva som anbefalast for gravide basert på nyare forskning. Der står det at dei fråråder bruk av amalgan og andre ting til å fylla i hull i tenna. Røntgen skal ein og unngå, men det sto ikkje der. OG så må du forsikra deg om at det ikkje er ibux virkestoff at det er direkte paracet og slikt, fordi ibux øker faren for abort. Stakakrs deg som ahr vondt, håpar det kjem til ei god løysing. Lykke til!

Annonse

Røntgen kan du trygt ta, strålingen er så forsvinnende liten. I tillegg får du gjerne et "blyteppe" over magen når du er gravid.

Tannlegen min behandler og tar røntgen på gravide radiografer!

Det. Forskjell fra å ta én gang kontra å stå oppi et hele dagen. Når det er sagt, det er helt frivillig. Vil du helst unngå er det ingen tannlege som tvinger deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...