Busy_bee Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Noen som vet om steder en kan få kjøpt strømpebukser i ren ull. Synes alt man får fatt i er ull/bomullsblanding. Skulle gjerne hatt noen i ren ull også. Ser de har på Nøstebarn ihvertfall, men hvordan er størrelsene der? Noen strømpebukser er jo hinsides store i størrelsen synes jeg. Er de fra Nøstebarn normale eller er disse også store? :-)
Babyønske �� Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har kjøpt både Janus og Safa på Obs! Sparkjøp har også Safa. De har også Tom og Trine, men de er helt merkelige i størrelsen.
Busy_bee Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har kjøpt både Janus og Safa på Obs! Sparkjøp har også Safa. De har også Tom og Trine, men de er helt merkelige i størrelsen. Vet du om Janus er ren ull? Har flere Safa til mini, men de er alle blanding av ull/bomull. Har ikke prøvd Tom og Trine. Kommer de i ren ull?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Ikke akkurat det du spør om, men jeg nbefaler deg å kjøpe stillongs og sokker i stedet for strømpebukser. Mye enklere å skifte bare sokkene om man blir våt. Anbefaler Janus og Devold.
Babyønske �� Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har kjøpt både Janus og Safa på Obs! Sparkjøp har også Safa. De har også Tom og Trine, men de er helt merkelige i størrelsen. Vet du om Janus er ren ull? Har flere Safa til mini, men de er alle blanding av ull/bomull. Har ikke prøvd Tom og Trine. Kommer de i ren ull? De fra Janus er av merinoull og er de med antiskli på knær. De jeg har fra Safa har også antiskli på knær og er også i ren ull, samt elastan og nylon el polyamid, men det må jo til skal det være stretch i de. Jeg sjekket kjapt på Safa sine sider, og der kunne jeg ikke finne noen str.bukser i ull/bomull blanding. Tom og Trine er også ren ull, men syns ikke de virker helt kløfri. Uansett, de er vanvittig store i str, så kjøp i såfall 2-3 str mindre enn barnet bruker.
*Miss Flua* Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Her har vi nøstebarn sine. De er litt rare i str, mener det sto på nettsida at de er fra 0-6mnd, og med min lillegutt på 4 uker så blir de litt store ja...
soleia Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Eg likar godt Janus og Safa sine strømpebukser. Kjøper på OBS (janus) og Sparkjøp (safa) Dei er rundt 70% ull og resten er elastikk. Nøstebarnstrømpebukser har eg høyrt litt ymse om, bla at det går fort hol på dei. Om du vil ha rein ull, så er det betre å kjøpe stillongs utan fot. Strømpebukser treng litt elastikk for å ikkje bli slamsete.
cent Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Safa har også strømpebukser i nesten ren ull (92%), forhandles i alle fall av ulliver.no (http://ulliver.no/storefront.php?pid=65), men finnes sikkert i en del barnetøysbutikker også. Jeg er kjempefornøyd med disse, det er god stretch i dem og dem sitter godt rundt foten (har en slags ribbekant ved ankelen). Gode i størrelsen er de også. Kan også nevne at jeg er kjempefornøyd med ull/silke-bodyene de har også, de er så myke og gode og går litt opp i halsen på småen (de andre ullbodyene jeg har er veldig vide).
Liaes Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har de samme ull strømpebuksene som cent fra safa, med ribbestrikk rundt ankelen. De er veldig gode i hvertfall! Tror de er 92% ull.. De selger de i hvertfall på bare barn og barnas hus!
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 6. januar 2012 #10 Skrevet 6. januar 2012 Jeg kjøpte opprinnelig de fra Nøstebarn, men har nesten ikke fått brukt de. Syns de har helt merkelig passform og foten sklir av. Har isteden brukt stilongs og sokker helt til jeg ble tipset om Safa sine strømpebukser. De sitter som et skudd, og får ikke nupper i vask. Anbefales! De finnes også med sklisikring.
Busy_bee Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2012 Tusen takk for alle innspill! Jeg sjekket Safa strømpebuksene og dere har helt rett, de er ull+ litt elastikk, som jo er helt logisk. Viser seg at jeg har en med antiskli som ikke er Safa, og den er bare ca. 50% ull, så det er den jeg har irritert meg litt over. Jeg skal se etter flere på Obs neste gang jeg er der. Er helt enig i at de er helt supre og de sitter mye bedre enn de fleste andre vi har til minien. Eneste negative er at det så vidt jeg har sett bare er 2-3 forskjellige farger, og de har vært utsolgt på Obs for str. 90 i månedsvis virker det som. Har heller ikke funnet på Bare Barn eller Barnas Hus den siste tiden. Tror det var en av de plassene jeg fant den jeg trodde var Safa, men som ikke er det. Ser det blir anbefalt stillongs og sokker, og etterhvert er nok det er bra alternativ, men min lille ramp drar bare av seg sokkene for tiden, så da må vi nesten ha strømpebukse en stund fremover. :-) Skal se om jeg kan finne en SparKjøp i nærheten også og se hva de kan ha der. Janus er ikke prøvd her enda, så det skal jeg sjekke ut. Da kan jeg jo bare ha antiskli sokker utenpå dersom de ikke har antiskli på. Da er det ikke så farlig om han drar av seg en sokk i ny og ne. :-)
Gjest isimagen Skrevet 6. januar 2012 #12 Skrevet 6. januar 2012 Safa selges de på Bogerud også. Geniale strømpiser! Se for øvrig leverandørlisten her: http://www.safa.no/info/distributor.aspx?menu1=3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå