Lilleprins_6/2-12 Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Heisann alle kommende mødre dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg må bare spørre.. :$ Skal vaske klærne til knøttet nå, kan jeg bruke vanlig tøymykner, eller bør jeg bruke noen spesielle typer osv? Det samme med hvilke vaskepulver jeg skal bruke.. Blenda hvitt til hvite klær, men det er vell pga stoffene som er i det vanlige vaskepulvret for hvitt som vi bruker på våre egne klær? (blekemiddel er det vell) Men hva med til farger? kan jeg bruke vanlig der eller er det noe spesielt merke der også som jeg bør bruke? Som dere sikkert skjønner så er jeg førstegangs å heller ikke av den typen som er noe spesielt nøye når jeg vasker mine egne klær, her blir det bare sortert hvitt og farger, å alt vaskes på samme program osv
LilleGull2012<3 Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Henger meg på her jeg! For dette lurer nemlig jeg også på : )
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Etter og ha lest litt rundt omkring her på nettet så kan jeg vell heller omformulere spørs
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Etter og ha lest litt rundt omkring her på nettet så kan jeg vell heller omformulere spørs litt for rask på avtrekkeren der men, skulle stå: Etter og ha lest litt rundt omkring her på nettet så kan jeg vell heller omformulere spørsmålet mitt litt, Må man bruke blenda? Finnes det noen andre merker man kan bruke, og da evt hvilke?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Det er anbefalt å bruke vaskemiddel/tøymykner uten parfyme. Ellers er det vel fritt frem for merke. Jeg bruker Blenda sensitiv hvitt og farge. Samme merke i tøymykner. Neutral er også fin Brant meg på det i forrige graviditet. Tenkte det gikk bra å vaske med vanlig vaskemiddel med parfyme, men der tok jeg feil. Jenta mi reagerte kraftig. Kanskje spesielt tilfelle siden hu fikk atopisk eksem og veldig ømfintlig hud. Siden da vasker jeg alle våre klær i middel uten parfyme så får ikke det problemet neste gang Så anbefaller uten parfyme til å begynne med
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Der så jeg det siste innlegget ditt Neutral er uten parfyme. Det samme er vel Comfort.
Lilleprins_6/2-12 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2012 Der så jeg det siste innlegget ditt Neutral er uten parfyme. Det samme er vel Comfort. Hehe, av en eller annen merkelig grunn ble jeg anonym i sta når jeg kommenterte ;P Okeii, så sålenge det er parfymefritt så går det bra? vil ikke risikere noe nei, de har jo så sensetiv hud disse små..
Sørlandsmommy Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har kjøpt Neutral vaskemiddel/tøymykner til babyen og en egen ullvask uten parfyme. Vil ikke risikere at han blir plaget med kløe osv
Gjest Hippoღ Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Kan vi ikke bruke milo til ull? Hvor får man kjøpt annet?
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 5. januar 2012 #10 Skrevet 5. januar 2012 Finnes parfymefri milo, hvit og lyseblå flaske tror jeg Og så har helsekost mye bra ullsåper. Vi bruker Neutral pulver og tøymykner, og nøstebarn- eller helsekost-ullsåpe fordi vi har mye nøstebarnklær.
Gjest Hippoღ Skrevet 5. januar 2012 #11 Skrevet 5. januar 2012 Ok takk får se om jeg finner parfymefri milo.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 5. januar 2012 #12 Skrevet 5. januar 2012 Jeg brukte Blenda vaskemiddel og Neutral tøymykner den første perioden forrige gang. Da vasket jeg også den lille sine klær for seg selv. Etter noen mnd var jeg ikke så nøye på det, fordi hun reagerte ikke på noe annet. Og siden den gang har jeg brukt Omo på alt tøyet. Men satte på første vasken med babytøy nå, og til den har jeg kjøpt Blenda og Neutral. Rett og slett fordi jeg ikke vil ta noen sjanser den første tiden. Så går jeg vel over til Omo hvis han ikke reagerer på noe med tiden. Når det kommer til Milo, så visste jeg faktisk ikke at den fantes uten parfyme. Har alltid brukt den rosa flasken, så der lærte jeg også noe nytt:)
PrøvLykken Skrevet 5. januar 2012 #13 Skrevet 5. januar 2012 Alle vaskemidler som det står sensitive på, er ok for babyen. Du trenger jo egentlig ikke tøymykner heller. Så lenge tøymynkere lukter godt, er det parfyme i dem.
Drømmeprinsen<3 Skrevet 5. januar 2012 #14 Skrevet 5. januar 2012 Hei, jeg har forhørt meg med vise kvinner på jobb, som har flere barn, de sa jeg burde unngå tøymykner i det hele tatt og holde meg til bare parfymefri milo til alle klær, da lukter tøyet friskt og det holder farger, og holder seg mykt og er skånsomt for alle typer tøy, så det kommer jeg til å kjøre på!
madame Mim Skrevet 5. januar 2012 #15 Skrevet 5. januar 2012 Bruker bare allergivennlig vaskemidel og skyllemiddel. Bruker milo til ull klær for å ikke ødelegg de
Gjest Hippoღ Skrevet 5. januar 2012 #16 Skrevet 5. januar 2012 Hei, jeg har forhørt meg med vise kvinner på jobb, som har flere barn, de sa jeg burde unngå tøymykner i det hele tatt og holde meg til bare parfymefri milo til alle klær, da lukter tøyet friskt og det holder farger, og holder seg mykt og er skånsomt for alle typer tøy, så det kommer jeg til å kjøre på! Det var ikke dumt jeg bruker ikke tøymykner uansett. Har alle butikker parfymefri milo?
kleika Skrevet 5. januar 2012 #17 Skrevet 5. januar 2012 hei jeg har brukt neutral de første 6mdr med mine og tørret tøyet i tørretumbler for mykhetens skyld,litt mere jobb da babyens klær må vaskes for seg selv,men har ikke hatt noen problemer med allergiske reaksjoner så kommer til å gjøre det denne gangen også.
Fru.Vestavind Skrevet 5. januar 2012 #18 Skrevet 5. januar 2012 Her i huset brukar vi ikkje tøymykner av noko slag, då eg ikkje likar konsistensen på kleda etterpå Når det kjem til vaskemiddel: gutungen vår fikk utslett når vi var hos mine foreldre og vi vaska kle der, dette fordi han ikkje tålte vaskemiddela tydelegvis (gav seg om vi brukte anna merke). Så verken omo eller blenda blir brukt av oss, sjølv om det er 2år sidan vi testa å bruke dei. Her brukar vi sonett sitt vaskemiddel, som vi får kjøpt på helsekostbutikkar(i allefall her i området). (Ikkje høyrt om merket? Les ev. litt om det her http://www.etgronnerehjem.no/produsent.php?id=13). Veldig fornøgd med det! Kom over det tilfeldigvis då eg budde på internat for nokre år sidan, og brukar det på all klesvasken (uten om ull som får ullvaskemiddelet deira, eller det som dei har på nøstebarn). Brukar ein god del ubehandla ull/lanolinull så milo er heilt uaktuelt her i huset. Likar uansett ikkje milo, synest ulltøyet blir så "knitrete" av det:S Muleg er litt rar når det kjem til klesvask;) Men om noken vil ha alternativ til dei "typiske" vaskemiddela, så er sonett verkeleg å anbefale!! (haha, no høyrest eg nesten ut som ein selgar:P)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå