Gå til innhold

På tide med utredning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når det er på tide å komme seg til utredning. Har jo hørt at man bør prøve ett år, men jeg ble nemlig gravid da vi hadde prøvd ett års tid (i september) men hadde en MA i uke 10. Etter det har det ikke skjedd noe. Det jeg lurer på er om vi da må vente ett år til for å komme til utredning?

Er det noen med lignende erfaringer? Og hvem kontakter man isåfall, fastlegen?

Veldig glad for alle råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til utredning du :) Jeg skal i morgen hos privat gyn, etter å ha prøvd i et års tid uten hell, hvorav de siste 7 mnd har vært mer teknisk riktige hva gjelder prøving, enn de første månedene. Jeg sliter i tillegg med smerter, så kommer godt med med denne timen. Man blir beroliget eller får behandling hvis noe skulle være galt/medføre vanskeligheter med å bli med barn. :) Trist med MA :(

Lykke til! :D

Skrevet

Jeg bestilte time hos fastlege selv i romjula og sa jeg ønsket henvisning til gynekolog for å sjekke at alt er ok.

Jeg ble gravid i pp7 ved hjelp av akupunktur, (satt første pp etter jeg startet) men fikk påvist MA i uke 10. Tiden etterpå har gått veldig sakte..

Hos fastlegen begrunnet jeg med at vi snart har prøvd et år til sammen (februar) og alderen. (35)

Jeg tok blodprøve for å sjekke balansen av mineraler, om jeg har nok "fruktbarhetsmineraler" (bl a Selen) og at jeg ikke har for mye skadelig som aluminium, bly etc. Jeg tok blodprøve i august, da skal visst hormonbalansen ha vært normal. Men hormonene varierer jo etter hvor en er i syklusen..

Jeg ringer selv til gyn og bestiller, og ville ikke ventet et år til.;)

Skrevet

Takk for svar Grynet:) og LilleFie! Jeg tror vi venter en syklus til og så kontakter legen. Tror det kan bli en lettelse å få litt oppfølging!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...