Minilille Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Hvor tidlig kommer dere til å kontakte føden? Og hvordan var opplevelsen sist? Jeg har litt angst for akkurat dette jeg. Med de andre har det tatt mange timer, men jordmor mener vi med nr 3 må forberede oss på at det kan gå fort. Med de andre har vannet gått ganske sent i fødselen, og først da har det blitt intenst. Hvis vannet plutselig går hjemme nå kommer jeg til å få litt småpanikk (-selv om det kan forløpe seg annerledes denne gang). Er litt viktig at jeg kommer meg på sykehuset da jeg blør mye, så mannen min er i allefall redd det skal bli ufrivillig hjemmefødsel.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Går vannet kommer jeg til å ringe og dra inn omtrent samtidig, da det gikk veldig fort fra vannavgang til fødsel forrige gang. Mer usikker hva angår riene, faktisk... Men har fått beskjed om ikke å vente for lenge, bor 40 min unna sykehuset, så må ta høyde for litt transporttid. Kjenner jeg er litt nervøs for akkurat det... Så jeg kommer nok til å ringe når riene er reglemessige og tiltar, selv om det er mer enn 10 min imellom.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 hei på dere jenter. jeg venter nr 5 om 4 uker håper egentlig det blir litt før... hehe. med nr en var det planlagt keisersnitt. nr to kom fort,hadde faktisk full åpning alle tre gangene når jeg kom inn på føden... så jordmor har sagt vi burde ha tepper og håndkler i bilen i tilfelle.... kjenner jeg har helt angst for det.... vil heller ringe å be om ambulanse,i mens mannen min er hjemme til barnevakter kommmer,og heller kan kjøre etter... men han sier at han vil kjøre og vi drar sammen... uff... alle tre gangene jeg kom inn på føden har det gått i fra 45 minutter-1,5 t så var ungen ute. har også fått i uke 36+4 så kan jo skje når som heldst )
Minilille Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2012 Uææ, kjenner jeg får helt grøsninger av å høre om full åpning når man ankommer.. Jordmor har sagt at det er ingen vits å telle min når man er flergangs, men heller kjenne på styrken..Dette stemte godt med vår nr 2. Jeg er bare redd jeg skal tenke for lenge hjemme at det ikke er skikkelig i gang.. Går jo et par rier før man skjønner at det ikke er vonde kynnere..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 ja,uff. og jeg var jo ikke klar over at det var full åpning engang.. (vel når jeg fikk i uke 36 trodde jeg det var kommet langt,men ble ikke trodd. ) hadde kynner/rier med 5min mellomrom i 4 t...(kjørte svigers til flyet,så var rett til sykehuset etter det..) når vi kom dit og di skulle måle riene kome det ikke en eneste på 40 min,så vi dro hjem. sliten uten å ha sovet,og så rett hjem til to jenter som var klare for å starte dagen. slimproppen gikk i 15 tiden. så begynte kynnene igjen i 18 tiden,ringte føden og di sa det sikkert bare var lureri og ba meg ta en varm dursj... noe jeg gjorde...og svitch... kjendte det åpnet seg...bokstavelig talt!! rett ut på føden..og 45 min etter var ungen der )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå