Gå til innhold

uke 38 og hodet ikke festet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå kommet til uka 38 og hodet er fortsatt ikke festet, er 1.gangs fødende... Har fått beskjed av jordmor om å legge meg flatt om vannet skulle gå og kontakte føden med en gang. Fikk da forståelsen av at de vil at man skal komme til sykehuset ganske raskt, enten liggende i bilen eller med ambulanse. Problemet er at mannen min i utgangspunktet skal på kurs med jobben i 2 dager, og det er 1 times kjøring derfra og hjem. Kjenner jeg er litt skeptisk til at han reiser bort, selv om det ikke er så langt. Men i tillegg er det 20 min å kjøre til sykehuset når han først kommer hjem.

Hadde dere syntes det var greit at han var borte selv om det er 2 uker igjen til termin? Er redd noe skal skje på natta når han er borte.. Kan jo ikke akkurat kjøre til føden selv....

Noen som har noen tanker rundt dette? :) Eller er jeg bare hysterisk...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer du føden, og får dem til å sende ambulanse. De har mulighet til det. Du kan jo ringe dem i forkant og høre også, så blir du litt roligere.

Min mann skal også på kurs 10 dager før termin, og jeg har fått beskjed av legen om at hodet er ganske godt festet, men siden jeg er andregangs så sitter det ikke helt fast, så hun mente jeg likevel bør legge meg ned hvis vannet går - i tillegg til at jeg bør komme raskt inn siden den forrige gikk veldig fort. Da jeg var på omvisnong på føden sa de at dersom vannet går og jeg ikke har transport, eller at fødselen setter i gang i rushtiden (vi må kjøre gjennom rushtrafikken for å komme til sykehuset) så vil de kunne sende en ambulanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...