Gå til innhold

da er jeg 12 uker og på 2 trimester :) hipp hurra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hipp hurra for dere - og for meg :)

Jeg var på ultralyd i dag og lille skatt ble målt til at jeg er 12+3. Det var helt fantastisk å se det lille knøttet fekte med armene og sparke med bena. <3 Først lå lille skatt på ryggen, og vips - så lå han/hun med magen ned. Vi fikk noen fine bilder også. Det føles så godt å vite at alle organer er på plass, nå skal de bare bli store og sterke, disse etterlengtede babyene våre <3

Jeg er 12 idag :D Veldi spennende..!! Feirer med litt svensk smågodt siden mannen er på jobb ;) Hurra for oss! PS. Hvis noen har tips til hvordan man kan berolige seg selv med at den lille har det bra, så sende gjerne mld/si ifra ;) God helg!

Jeg trenger også tips! hehe.

Tror jeg kjente en liten "sommerfugl-vinge" som kila meg, vet det er ganske tidlig, men kjente igjen følelsen fra sist. Så velger å tro at det var den lille ;)

Er vel disse hormonene som gjør oss så engstelige. Gleder meg sååå til UL, enda det er leeenge til..

ønsker dere vite hva kjønnet er?

Annonse

Gratulerer alle sammen! Jeg har vært her inne en hel uke allerede ;-)

Forrige svangerskap var jeg konstant engstelig for SA, denne gangen har ikke tenkt så mye på det... men jeg har vært/er mer engstelig for at det skal være noe galt med babyen i magen.

Har også innimellom vært redd jeg har innbilt meg hele greia - haha :) Kan liksom ikke skjønne når jeg skulle ha blitt gravid - vi hadde bare (ubeskyttet) sex de dagene jeg var sikker på var heeelt trygge (så heretter stoler jeg hvertfall ikke på såkalte sikre perioder - knis). Har for all del hatt nok symptomer - men likevel.

I denne uken var jeg hos legen - og fikk høre hjertelyden til babyen i magen - da senket jeg skuldrene og har virkelig begynt å glede meg! :-) Det var jo faktisk et bankende hjerte der inne! Det kan jo fortsatt være noe galt, men det er jo ikke så stor sjanse... Også hjelper det jo mye bare å være kommet til 2.trimester synes jeg! :) Nå går det jo som regel bra :-)

Har vurdert frem og tilbake om jeg skal ta tidlig ultralyd, men har vurdert så lenge at nå er det jo ikke så lenge til ordinær ultralyd ;-) Tror jeg heller sparer pengene til 3D ultralyd :-)

Vi ønsker å vite kjønnet på ultralyd - blir så mye lettere å forberede seg da ;-) Også er det veldig spennende! :-)

Hvordan er formen deres nå da?

Jeg har ikke vært plaget med så mye kvalme, så lenge jeg har husket å spise ofte og lite. Men jeg har vært så sinnssykt trøtt - føler at hele desember gikk jeg rundt i søvne ;-) Jeg er fortsatt trøtt, men kjenner at energien så smått er på vei tilbake- deilig!

Jeg er forresten også sikker på at jeg kjente liv i magen i går kveld - kjente veldig godt igjen følelsen fra forrige gang. Det er jo veldig tidlig! Er 13 uker nå, men jeg tror fortsatt det var det jeg kjente...

Forrige gang kjente jeg det i uke 15 eller 16, og det er vel vanlig å kjenne det tidligere andre gangen? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...