Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 14 uker på vei. Har vært hos legen en gang, men har ikke tatt ultralyd. Skal på ultralyd om ca en mnd.

Det som plager meg litt, er at jeg ikke har hørt hjertelyden - altså, da jeg var hos legen første gang ble det ikke nevnt som et alternativ, og jeg skal til legen for 2. gang neste uke. Jeg tviler på at hun har ultralydapparat (vi bor på landet) og jeg har også hørt at det ikke alltid er lett å høre hjertelyd med stetoskop.

Og så har jeg blitt litt sånn: ER det noe der inne?! :)

Selvsagt, det er bevist på graviditetstest, blodprøver, urinprøver, jeg har ikke mensen, har vært kvalm og trøtt osv. Men nå er jeg i finfin form (mener selv jeg har en liten mage) og da slår det meg at MEN TENK om det ikke er liv?!

Har ikke lyst til å betale over 1000 kroner for en privat ultralyd når det er så kort tid til ordinær ultralyd.

Noen andre som har det sånn? Eller er jeg gal! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143898699-overnerv%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg sååå igjen.. Var akkurat som deg, var hos legen uten å få høre hjertelyd, mistet symptomer og alt det der,

Men du skal se at alt er i orden. På ordinær ultralyd fikk vi bade se og høre det lille nurket der inne :) Vet hvordan du har det, men alt er nok som det skal være skal du se :)

Lykke til videre i svangerskapet :)

Hei! Jeg er 14 uker på vei. Har vært hos legen en gang, men har ikke tatt ultralyd. Skal på ultralyd om ca en mnd. Det som plager meg litt, er at jeg ikke har hørt hjertelyden - altså, da jeg var hos legen første gang ble det ikke nevnt som et alternativ, og jeg skal til legen for 2. gang neste uke. Jeg tviler på at hun har ultralydapparat (vi bor på landet) og jeg har også hørt at det ikke alltid er lett å høre hjertelyd med stetoskop. Og så har jeg blitt litt sånn: ER det noe der inne?! :) Selvsagt, det er bevist på graviditetstest, blodprøver, urinprøver, jeg har ikke mensen, har vært kvalm og trøtt osv. Men nå er jeg i finfin form (mener selv jeg har en liten mage) og da slår det meg at MEN TENK om det ikke er liv?! Har ikke lyst til å betale over 1000 kroner for en privat ultralyd når det er så kort tid til ordinær ultralyd. Noen andre som har det sånn? Eller er jeg gal! :)

Nei jøss, er det meg du snakker om????

hehehe...

Jeg har det akkurat som deg, bare jeg bor i byen, jeg ble så usikker at jeg måtte til tidligt UL- bestilte en privat time. Veldig glad at jeg gjorde det, alt sto fint til! baby viftet med fingrer og tær nå nettopp, er i uke 12+5

Nå har jeg ivertfall 1 bilde jeg kan se på, viss jeg skulle bli usikker..

Må bare slappe av! jeg følte som deg, og fikk bevist at alt er som det skal og at det er NOEN inni der :) Vær bare glad for at du har det så fint nå.. det er jo bare flott!

Du trenger ikke UL for å høre hjertet. de fleste leger, hvertfall jordmødre har doppler, en liten sånn ting som de kan høre hjertet med:) så hvis du ikke har vært hos jord mor ennå så kan jo det være en ide. vis det er sånn at det er legen som skal følge deg opp kan du spør om de har en doppler:) hvis du er førstegangsfødende så er det ikke så normalt å kjenne liv så tidlig siden man ikke vet hva man skal kjenne etter. Jeg kjente liv for en god stund siden, men det var fordi det var noen som fortalte meg at det var mini. jeg trodde jeg hadde luft i magen:) De første sparka kjente jeg ikke før i uke 17:)

Så ta det med ro! vi satser på at det går kejmpe fint!

MAsse lykke til!

• 2 uker senere...

Annonse

Det var veldig godt å finne denne tråden, jeg lette gjennom disse sidene nettopp av den grunn :)

Nå er jeg 13+5, og mange av symptomene er svake eller borte. Jeg var på privat UL forrige uke, og vet det var full fart med armer og ben da. Så hvorfor er jeg bekymret igjen allerede nå???

Det var i alle fall VELDIG godt å se at det er flere andre som mistet symptomene disse ukene, kjenner jeg puster litt lettere nå :) Vi er vel ikke gale, bare lengter veldig etter å bli mammaer og pappaer...<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...