Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg trenger litt tips og hjelp her. Jeg er på jobb nå og har vondt bekkenløsning. Nå begynner jeg å få skikkelig vondt for å gå.

Jeg har en veldig rolig jobb der jeg bare gjør noe i ca 5 min hver time. Da går jeg ut og opp og ned noen trappetrinn og det er ikke mange meterne jeg må gå (ca 50 m), men allikevel går jeg og halter og får vondt. Selvom jeg ikke går så mye når alt går som det skal når jeg er på jobb så skal jeg være i stand til å gå ca 300 m tur/retur, helst så fort som mulig.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for om jeg skal sykemelde meg så føler jeg meg så utrolig lat, men gjør jeg det ikke så går det utover dattra mi for enkelte dager klarer jeg ikke å løfte henne, husarbeid og hunden og hunden lider nok som det er. Når jeg har fri så klarer jeg ikke å gå mer enn 2x maks 10 min.

Hva skal jeg gjøre? Ofrer man fritiden og familielivet for jobben eller jobben for fritiden og familielivet? Jeg tør ikke å ta det opp med sjefen ennå. Jeg må snakke med han på telefonen og det er så vanskelig å forklare og hvertfall overfor en mann i 60 årene.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143898692-bekkenl%C3%B8sning-og-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Føler at vi er i litt samme situasjon, bare at min jobb går ut på en god del fysisk aktivitet. Går hele tiden og sjelden tid til å sitte ned.

For et par uker siden begynte jeg å få en mistanke om bekkenløsning. Er i mitt 3 svangerskap og med de andre ble jeg 100% sykemeldt mye tidligere (snakk om uke 6) men har nådd uke 9 og er enda i jobb (hurra :D)

Men i helgen har jeg sovet dårlig pga store smerter i bekkenet når jeg ligger i sengen. Og da jeg startet på jobb i dag tok det max 2 timer så hadde jeg så vondt at hoftene kunne svikte når jeg gikk. Butikksjefen lo og trodde jeg var skikkelig snublefot i dag, da han ikke vet noe om svangerskapet enda. (Var ikke så lett å bite i seg skriket og putte på et fake smile og le... heh...hehe... så klomsete av meg...)

Så jeg lurer selv på om hva som er best, sykemelde seg eller holde ut.

Etter jobb i dag har jeg ikke klart annet enn å ligge på sofa, dette syntes verken barna eller hunden min noe om! Og jeg vet jo at om jeg fortsetter å pine meg gjennom jobb så vil dette være et faktum hver dag!

Og jeg føler ikke at jobben er mer verdt enn barna mine, så vurderer sterkt å gå ut i full sykemelding. Har ikke lyst å pine meg hver dag for å så la barna få gjennomgå resten av dagen.

Men denne aktiviteten du må gjøre hver time, er det noe du kan unnslippe? Det kan jo være et alternativ for å slippe sykemelding og at du ikke skal belaste bekkenet slik at du får vondt.

Evt har du krav på fysio!

Lykke til :)

• 2 uker senere...

Hei!

Føler at vi er i litt samme situasjon, bare at min jobb går ut på en god del fysisk aktivitet. Går hele tiden og sjelden tid til å sitte ned.

For et par uker siden begynte jeg å få en mistanke om bekkenløsning. Er i mitt 3 svangerskap og med de andre ble jeg 100% sykemeldt mye tidligere (snakk om uke 6) men har nådd uke 9 og er enda i jobb (hurra :D)

Men i helgen har jeg sovet dårlig pga store smerter i bekkenet når jeg ligger i sengen. Og da jeg startet på jobb i dag tok det max 2 timer så hadde jeg så vondt at hoftene kunne svikte når jeg gikk. Butikksjefen lo og trodde jeg var skikkelig snublefot i dag, da han ikke vet noe om svangerskapet enda. (Var ikke så lett å bite i seg skriket og putte på et fake smile og le... heh...hehe... så klomsete av meg...)

Så jeg lurer selv på om hva som er best, sykemelde seg eller holde ut.

Etter jobb i dag har jeg ikke klart annet enn å ligge på sofa, dette syntes verken barna eller hunden min noe om! Og jeg vet jo at om jeg fortsetter å pine meg gjennom jobb så vil dette være et faktum hver dag!

Og jeg føler ikke at jobben er mer verdt enn barna mine, så vurderer sterkt å gå ut i full sykemelding. Har ikke lyst å pine meg hver dag for å så la barna få gjennomgå resten av dagen.

Men denne aktiviteten du må gjøre hver time, er det noe du kan unnslippe? Det kan jo være et alternativ for å slippe sykemelding og at du ikke skal belaste bekkenet slik at du får vondt.

Evt har du krav på fysio!

Lykke til :)

Det er ikke noe jeg kan slippe desverre. Det er alt jobben min går ut på. Har jeg ikke mulighet til å gå de få meterene så må jeg sykemelde meg. Jeg ringte fysio for snart 2 mnd siden og jeg har enda ikke fått time : |

Det har ikke blitt så veldig mye verre de siste ukene. Det er helt forferdelig om morgene og jeg sover dårlig på natta, men når jeg får beveget meg litt lett slipper det opp, men etterhvert som dagen går blir det verre igjen. Men det blir på en måte ikke verre enn dagen før så da holder jeg ut og håper bikkja har det bra. Skulle ønske det var en kjempestor innhegning jeg kunne slippe han i så han fikk løpt fra seg litt!

Hi

• 2 uker senere...

Du har krav på gratis fysio dersom du har bekkenløsning med gangvansker. Og det skal du få kjapt. Men du må til legen å få henvisning først!

Og husk: Det er ingen som kommer og takker oss dersom vi jobber helsa av oss mens vi er gravid!!

Ikke press bekkenet for mye!! Du får alikevel dårlig samvittighet for familie eller jobb når du blir syk, med eller uten sykemelding. Vi er mange som har presset oss alt for mye og fått et ødelagt bekken for evig og alltid.. "Jeg skal jo bare..." Eller "Jeg må jo klare såpass.." Bekkenet mitt blir aldri bra igjen og jeg kan takke meg selv for en del av det ja..

Et par tips:

* Ligg med en liten pute mellom knea om natta, slik at bekkenet alltid er paralellt

* Stå alltid med lik vekt på beina, spesielt når du skal røyse deg osv.

* Hold knea samla når du skal inn og ut av seng, bil osv

* Gjem støvsugeren og kast ut golvtepper (vi har bare ett i stua igjen) og bruk heller en god støvmopp. Her sparer du mye smerter og ikke minst tid!

* Har du problem med å snu deg i senga ev. bil så kjøp plastlaken (sånn som sykehusa alltid har under lakenet). Da klarer du å snu deg mye lettere

* Det aller viktigaste: ikke press deg for mye! Dess mer du "styrer på" i løpet av en dag, dess verre blir du på kvelden og om natta. Føler du deg plutselig bedre en dag, så betyr det ikke at du er frisk men at du har lært deg å bevege deg rett..

Masse lykke til alle som sliter med bekkenet, jeg vet hvor grusomt det kan være

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...