Gå til innhold

Konstant hard mage/ kynnere, stikkinger og nedpress, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene hatt mer eller mindre konstant hard mage og kynnere. Vannvittig med stikkinger. Bare venter på at vannet skal gå. Tror dere noe er i gang? Har 32 dager til termin..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..egentlig 2.trim men stakk innom. Jeg begynte med dette nå for 2 uker siden når jeg var i uke 25..og vært på fødeavd. for ble redd for tidlig fødsel..ble sagt at det er bare kynnere..trenger hvile og være tålmodig. Når fødselen kommer vet ingen.. så er inne i en 14 ukers tålmodighetsprøve :)

Skrevet

Har det samme :( var ikke slik forrige gang, men den endte med induksjon... Hver gang jeg står opp så er det skikkelig nedpress, magen er hard konstant og det føles også som om jg har menssmerter, blæ..... Var på sjekk igår, og det er nok ikke noe som har startet for min del, men kaskje snart?

Stikninger er visst barnets hode som graver seg lengre ned i bekkenet!

(er 35+5).

Håper at noe skjer snart, for, som du sikkert er enig i, dette er ukomfortabelt!

Skrevet

Har hatt detta siden uke 32. Er nå i uke 39+4 i dag og sitter med det pr i dag. Tror det ikkje noko på gang.

Skrevet

Jeg har hatt det sånn av og på de siste ukene - er 39 uker i dag. Jordmor sa at det kan bety at noe er på gang, og at jeg kan gå med det i flere uker. Ble ikke så mye klokere på det akkurat..

Skrevet

¨Var til jordmor i går, moden og åpen for 2 cm, hodet er festet. Er 3 gang så jeg forsto det slik at jeg kan gå en stund slik... Suukkkk

Skrevet

Jeg har også hatt det sånn de siste mnd. Har nå 3 uker til termin, og smertene er endelig blitt svakere og jeg klarer å gå oppreist en liten stund. Jeg fikk sjekket meg på privar gyn. i midten av november og hun oppdaget på innvendig ul at livmorhalsen var så vidt lukket igjen. Den skal være ca 5 cm, min var 1 cm. Så hun var redd for for tidlig fødsel, og jeg måtte på sykehuset, fikk lungemodningssprøyter og beskjed om å ligge mest mulig. Greit nok det, for alt annet gjorde jo ganske vondt. Men jeg fikk heller ikke lov til å løfte sønnen min på 2 år, og det ble liksom ikke like greit. Noen ganger må man, men pokker så ubehagelig.

Men nå som jeg bare har noen uker igjen, er formen veldig mye bedre! Og det er så deilig å klare å levere mini i barnehagen selv, lage middag til gutta kommer hjem og vaske klær. Er jo ikke greit når alt ble lagt over på samboer. Mens jeg lå på soffa'n...

Så håper det skjer med dere også, at smertene gir seg når det nærmer seg. Tror i mitt tilfellet at det hadde noe med at nå har hodet festet seg, og derfor ikke like store bevegelser inni der som tidligere.

Lykke til jenter og god bedring :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...