Gå til innhold

Hjelp.. Bare tull med soving etter nattavenning :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå nattavvent vår store gutt på 6 mnd etter råd fra HS. Han er stor og god og spiser godt om dagen. Selve avvennigen gikk veldig greit og det tok bare to netter før han ikke etterspurte mat på natta lenger og roet seg helt greit med smokken og litt rugging/kos.

Den siste uka har det bare blitt tull med nattsovingen. Lulleplutt sovner som en stein om kvelden rett før 19. han sover godt og fredlig i noen timer (til alt fre 10-02) deretter er det bare tull. Han våkner på det verste ca hvert 30-45 min og på det beste hver time frem til morgenen. ligger ofte å småsurver og da kan han bare få smukken og legger seg på siden sovner igjen. Andre ganger er han helt på tuppa og skriker og hyler, uten at jeg kan se at han har vondt, eller mageproblemer eller andre ting.

Jeg blir så sykt sliten av ikke å sove sammen hengende. Merker at resten av familien også er litt på tuppa av forstyrret nattesøvn.

Noen som har opplevd likende etter nattavenning og har tips til hvordan vi kan snu dette så det ikke blir et fastgrodd mønster

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har opplevd det samme etter nattavenning og ungen som tidligere våknet for 1-2 amminger og sovnet som en stein igjen etterpå begynte etter avvenningen å være våken flere timer om natten.. Dette holdt han med på til han var 1,5 år!

De neste to barna valgte jeg å ikke nattavvenne, jeg ammer heller en gang eller to i ti min og sover videre enn å få hele natten ødelagt av en urolig unge som våkner og styrer på.

De to neste barna mine sluttet selv å våkne om natten for å spørre etter pupp da de var 9 og 15 mnd gamle. Gikk helt knirkefritt.

Skrevet

Hehe.. får skylde på søvnmangel. I dag er jeg så trøtt at jeg snubler...

Skrevet

Sånn er det her også! Hjelp! Vi får roet henne med smokk etc, men det går bare 20-30 min før det er sutring igjen. Forskjellen har vært at hun nå sover sammenhengende opp til 6 timer først, istedet for 2-3 som tidligere. Men etter kl 01-02 er hun veldig urolig. I natt kapitulerte jeg og ammet henne kl 2330 (etter en times uro - begynte tidlig) og da sov hun nogenlunde rolig fram til 0530. Ammet igjen men da var det plutselig ikke natt lenger :( Dette blir veldig slitsomt, skal vi bare gå tilbake til nattamming altså? Hun er 9 mnd.

Skrevet

Jeg vil helst ikke amme så mye mer enn jeg gjør nå (morgen, lunsj og kveld) nedkutting av amming har nemmelig ført til mindre vondt i bekkenet og en mer avslappet kropp. Dessuten er han ikke egentlig sulten på natta. Etter morgenpuppen halv 7 holder han til nærmere 12 før det er lunsj...

Det er nesten så jeg håper det er en forkjølelse som er langdryg som gjør det. Merket i dag etter første dupp at han var litt tett i nesa. I kveld hever jeg hodeenden i sengen og kjører på med saltvann før leggetid.

Skrevet

Sånn var vår også etter nattavenning... Inn med smokken x antall ganger, hyppige oppvåkninger, sutring å skriking på natta og vi skjønte ingenting. Men etter 2-3 uker med dette her(noen netter var greie) Så kom det 2 tenner! ;) Det var bare en tilfeldighet for vår del at vi startet med avvenning i samme vending som tydeligvis berta fikk tenner.

Kan jo være det også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...