MammanTilMax Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Hei! Nå trenger jeg litt gode tips fra dere reise vante mamma`er Jeg har er særdeles aktiv "liten" gutt på 6 mnd, og skal en uke til tennerife for litt sol å varme med mamman min mens pappan er hjemme å jobber og passer "dyrehagen" Han er flaske barn, så tenkte å ta med ferdig kartonger på flyet og grøtpulver. Men det jeg lurte på var om de barnemat glassene man får kjøpt der inneholder det samme som hjemme? Og grøtene? Og koster det det samme og evt prisen på bleier? Vi tenkte å leie en pram pack, og mener å ha hørt at det går ann å stappe litt xtra inni de i tillegg til vogn? (noen som vet om emmal junga city cross med sports delen går i en pram pack??) Og hvor plasseres egentlig babyene i flyet? Må han sitte på fanget hele tiden? (da blir han nok litt rastløs...) Herregud så mange spørsmål!!! Setter utrolig stor pris på alle svar
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 hei Har vært to ganger i spania med gutten min. Barnematglassene der jeg var var ganske like de som er i Norge, litt annen konsistens kanskje men gutten min likte de veldig godt (de smakte kanskje litt mer enn de som er i Norge) Grøt syntes jeg det var dårlig med der, selv om det var nestlé. Alle grøttypene var sånn at man måtte ha morsmelkerstatning i dem ellers ville det ikke bli nok mettende. Angret på at jeg ikke hadde tatt med nok grøtpulver hjemmeifra siden gutten min ikke likte dem noe særlig, men kan jo hende din gutt liker dem fordet Prisen var vel ganske lik som hjemme, bleier hadde jeg med så det vet jeg ikke. Vi har også pram pack og ja er bare å stappe så mye som mulig inne i dem, var ingen sjekket inneholdet i prampacken så hadde masse leker, pledd osv i den (kan hende det er en maks grense på vekt ved forskjellige flyselskaper så hadde sjekket det først) Man må nok ha babyen på fanget hele tiden hvis ikke dere er så heldige at det er et ledig sete ved siden av dere. God tur
Gjest isimagen Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Man må nok ha babyen på fanget hele tiden hvis ikke dere er så heldige at det er et ledig sete ved siden av dere. God tur Det finnes bilstoler som er godkjente for bruk i fly. Hvis man betaler barnebillett for babyen kan man få bilstolen i et eget sete, og slipper derfor å ha babyen på fanget hele turen. Se forøvrig også tips her: http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article584547.ece
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Hei! Nå trenger jeg litt gode tips fra dere reise vante mamma`er Jeg har er særdeles aktiv "liten" gutt på 6 mnd, og skal en uke til tennerife for litt sol å varme med mamman min mens pappan er hjemme å jobber og passer "dyrehagen" Han er flaske barn, så tenkte å ta med ferdig kartonger på flyet og grøtpulver. Men det jeg lurte på var om de barnemat glassene man får kjøpt der inneholder det samme som hjemme? Og grøtene? Og koster det det samme og evt prisen på bleier? Vi tenkte å leie en pram pack, og mener å ha hørt at det går ann å stappe litt xtra inni de i tillegg til vogn? (noen som vet om emmal junga city cross med sports delen går i en pram pack??) Og hvor plasseres egentlig babyene i flyet? Må han sitte på fanget hele tiden? (da blir han nok litt rastløs...) Herregud så mange spørsmål!!! Setter utrolig stor pris på alle svar Ang matglassene vet jeg ikke, men ville deffo tatt med nok grøt for hele oppholdet. Som hun over her sier er ikke grøtene helt som vi er vant til i andre land. Kjipt om knerten din ikke liker den spanske grøten! Vi har en emmaljunga edge duo som vi etter en del pressing fikk inn i prampacken vår, men vi hadde da med bagdelen. Les på www.stokke.no om hvilke vogner som er kompatible med prampack. Og bare fyr på med ekstra ting i prampacken, var ingen som sjekket vår. Vær også obs på at bleier kan være dyrt, så om det er et tema for deg, ta med en bleiepakke hjemmefra ( i prampacken hihi)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Hei:) Hørtes deilig ut med sol og varme;) Har ikke reist med minstejenta enda, men har en meget bereist liten toåring som har vært med på mange utenlandsturer:) På flyet må han nok sitte på fanget om dere ikke er heldige og får et ledig sete ved siden av. Dersom flyet ikke er fullt pleier de å ordne det slik:) spør når du sjekker inn. Men av erfaring går fkyturen ofte bedre enn man frykter;) Vår krabat var også aktiv. Og er ikke slik at små barn sitter langt framme lenger nødvendigvis. Ofte har vi blitt plassert bakerst eller nesten bakerst. Det er ikke spesielt komfortabelt om man er vár for endringer på flyet. Men praktisk når man skal skifte bleie. Det synes jeg forresten går overraskende greit med tanke på hvor små flytoalettene er:) Jeg tror jeg ville tatt med pulver for flaske. Har hatt med kartinger selv, men ikke like enkelt å få det varmet opp:( Med pulver ber du bare om tevann:) Glassmaten er ganske bra de fleste steder i verden, men grøt kan vi visst best i Norge:) Ta med grøt for hele oppholdet, og MME pulver, for sikkerhets skyld. Da risikerer du ikke at gullet blir dårlig i magen fordi han må bytte merke ol. Bleier får du nok samme type som her, men de er dyre. I Nirge er bleiene subsidiert av staten og er derfor kjempebillige. I USA måtte jeg ut med over hundrelappen for en pakke Pampers. var bare dem og Huggies nattbleier som funket. Har ikke erfaring med PramPack, men brukte de gule sekkene til SAS og vogna fylte vi med bleier og sengetøy til babyen:) Sikkert mer jeg kunne nevnt, men kommer ikke på det i farten her. God tur! Er flott å reise med de små før de begynner å gå og skal løpe overalt;)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 Bleier får du nok samme type som her, men de er dyre. I Nirge er bleiene subsidiert av staten og er derfor kjempebillige. Hvor i all verden har du det fra at bleier er subsidiert av staten i Norge? Bleier er billige i Norge fordi butikkjedene selv selger bleier til under kostpris. De gjør dette fordi billige bleier betyr at småbarnsfamilier handler hos dem - og vi bruker mye penger når vi først handler. Det lønnes seg for kjedene å selge bleier til tap fordi de får inn pengene på andre ting den samme småbarnsfamilien kjøper når de først handler.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 6. januar 2012 #7 Skrevet 6. januar 2012 Haha... Var visst trøtt i går kveld. Subsidiert, ja. Men ikke av staten. Har ikke sjekket kildene mine godt nok. Var ei venninne av meg som fortalte meg dette, og jeg tok det for god fisk. Er jo så mye annet staten subsidierer;)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 BarnOmbord AS leier ut prampack til din reise om man ikke ønsker å kjøpe en selv. (Det får man også gjort hos BarnOmbord) Det er inn- og utlevering På flyplassen. Så sjekk ut om du skal reise ut ifra en av de flyplassene? www.barnombord.no Angående prampack og pakke inn ekstra ting i den: dette er SAS feks meget sterkt i mot. OM det skulle vise seg at den blir skadet og det er pakket inn mye annet i den, vil de ikke dekke skadene.. (men ja, HVIS de sjekker det...) De er heller ikke beregnet på annet enn en barnevogn, så om det blir pakket mye ekstra inni den, har ikke vognen samme type støtte.. ergo, sjansen er større for at den blir skadet.. Et lite tips bare...
MiniMeAndMe+spire Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 Ps: www.barnombord.no selger/leier ut en seng som heter FlyeBaby for barn opp til 11 kg... Den festes i setet foran deg, og du kan ha øyekontakt med barnet, samtidig som det kan sove trygt. Ingen høye skuldre på mor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå