Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Del Skrevet 5. januar 2012 ... Jeg var i et forhold da jeg fikk kjønnsvorter, fordi min da verdene kjæreste synes det var kjempe lurt å være utro mot meg. Det var en utrolig sårende episode for meg, siden jeg hadde vært sammen med gutten i to nesten tre år og han var utro mot meg det siste halvåret... Jeg dumpet ''dritten'' og dro til legen, men da kremen og den blå guffa ikke funket måtte jeg operere bort alle vortene ved å brenne de bort... dette endte i mange stygge arr i underlivet mitt og noen små på innsiden av lårene... det er veldig fremtredende. Det var ikke lett å forklare dette til min nåværende mann før vi skulle ha samleie første gangen, men heldigvis er han en bra kar og han lot seg ikke ''skremme'' MEN nå som jeg er gravid og jeg skulle ha en underlivsundersøkelse på en kontroll utpekte legen arrene og lurte fælt på hva det var og hvorfor jeg hadde fått arr osv... jeg synes det var ekstremt ubehagelig og ikke minst å bli påminnet om dette frem for min mann... når vi dro fra legekontoret kommenterte min mann at han synes det var ubehagelig og at han merket jeg synes det var sårt, men han var usikker på om det hadde noe relevans og ville ikke si noe... Jeg er nå blitt litt redd for at evt jordmødre og lege vil kommentere det når jeg skal føde... Og da er spørsmålet mitt, har legen lov til å spørre å grave slik? hvordan kan jeg evt si på en ordentlig måte at det er et ubehagelig tema og jeg helst ikke vil gå videre inn på det? har jeg rett til det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143898628-ubehagelig-kommentar-fra-lege-ang-arr-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underveis --> Skrevet 5. januar 2012 #2 Del Skrevet 5. januar 2012 Ja, jeg tror nok han har rett til å spørre. For alt han vet (legen altså), så kan det ha medisinsk relevans for deg senere. Det at du velger å ta med mannen din på en gu-undersøkelse, er jo ditt valg og da sier du samtidig ja til at din mann får høre konfedensiell informasjon om deg. Det jeg ville gjort mtp fødsel, er å skrive et fødebrev. Der skriver du årsaken til arrene, og at du ikke vil at noen skal kommentere det med mindre det har medisinsk relevans (noe som er lite sansynlig). Dermed slipper du at mannen din blandes i det, og at noen nevner det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143898628-ubehagelig-kommentar-fra-lege-ang-arr-i-underlivet/#findComment-143913855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppo Skrevet 25. januar 2012 #3 Del Skrevet 25. januar 2012 er jo klart han spørr om det når du har en gu. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143898628-ubehagelig-kommentar-fra-lege-ang-arr-i-underlivet/#findComment-143955644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå