Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille tulla på 8 mnd våkner hver natt, gjerne i to tiden og hylgriner frem til ca kl 6. Hun har fått hostesaft, paracet og saltvann, og det er tydeligvis ingenting som plager henne. Hun holder hele familien våken. Annen hver dag jobber jeg og mannen min. Men ingen av oss får sove. Og stakkars store søster på tre år, hun er knall flink. Hun ligger ofte i sengen og bare hører på lille søster. Når hun ikke gidder mer så kommer hun inn til oss. Gjerne rundt 5 tiden. Mini vil ingenting. Hun vil bare ut av sengen og leke, noe som er uaktuelt kl 2-6 om natta.

I går sto jeg opp med henne og storesøster kl 0545, slik at mannen kunne få seg en time ekstra søvn. Da sovnet lille tulla på fanget mitt kl7.

Hva skal jeg gjøre? Vurderte å legge storesøster og den som skal på jobb, inn på hotell, bare så de får sove litt.

Synes mest syndt på store søster . Hun er helt utslitt i bhg...

I dag begynte det tidlig, så her har det vært hyling allerede i en time.

Hjelp jeg blir virkelig gal... Det har vart ca en uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er på tide å kutte ned på dagsovinga? Hvor lang våkentid har hun fra (siste) duppen til natta starter? Har du prøvd å gi henne melk på natta, bare sånn for husefredens skyld, og evt gå tilbake på vann igjen om noen uker når alle har fått hvilt og sovet ut litt?

Hvorfor har du gitt paracet, hostesaft og saltvannsdråper forresten, er hun syk? I så fall er det vanlig med urolig nattesøvn om de er tette. Legg en tykk bok under hvert sengebein i hodeenden for å få løftet opp overkroppen hennes på natta, og bruk otribaby på kvelden for å renske opp i nesegangene før hun sovner.

Skrevet

Du bør nok først prøve å kutte ned en del på dagsovingen, holde henne våken ganske lenge før sengetid. Har hatt en som nesten ikke sov en eneste natt før han var over ett år. Forskjellen her var at vi merket at han hadde vondt, så her anbefalte legen paracet, da fikk vi iallfall sove frem til tre hver natt...

En av barnelegene var vi hos, mente at mini led av nattskrekk, og at det var derfor han hylskrek, var anspent og spente kroppen i bue. Denne legen skrev ut sovemedisin som vi prøvde ut.

Men, det høres mer ut som om barnet ditt ikke er trøtt!

I jula hadde vi faktisk flere netter hvor mini holdt på, og holdt hele huset våkne (vi var på besøk hos mine foreldre). Etter tre forferdelige netter kuttet vi ut dagsovingen, og nettene bli mye bedre fra første natt!

Skrevet

Om dette er noe som plutselig har oppstått ville jeg fått en sjekk hos lege. Ved ørebetennelse er det vanlig at barnet blir veldig urolig og skriker på natta pga smerter i ørene.. Få en sjekk du så utelukker du iallefall at barnet er sykt på noe vis.. Min gutt på 6 mnd har nå vært urolig i en ukes tid på natten, og fikk så feber.. Kjente igjen uroen og skrikinga fra nr 1 og gikk til legen - og joda - ørebetennelse... Så nå er det antibiotika og ibux og livet er med ett levelig for både meg og babyen...

Skrevet

Been there, done that. Dette høres veldig kjent ut, har en som og ville opp å leke om natta. Det ble bedre når han sov på eget rom, var jo ikke spennende å leke når det ikke var noen der. Kutt ned på dagsovingen. Vær streng, konsekvent og enkel. Hopper hun i senga, be hun legge seg ned for det er natta. Gjør det om og om igjen. Griner hun, så trøst, men ikke ta hun opp. Gi så lite oppmerksomhet som mulig, kun at det er natta og hun må legge sg. Vil nok gi seg etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...