Gå til innhold

gravid og nattevaktsjobb

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg er 8+1 i dag. Er for tiden sm t.o.m 20 jan. Har fast nattstilling på et sykehjem, jobber som sykepleier. Noen som vet om man har krav på å få tilrettelagt ang jobb, da tenker jeg for å slippe å jobbe natt.. Er tungt i utgangspunktet, men nå tror jeg det vil bli ganske tøft.. går 4 netter på rad, på turnusen.. Noen som har vært i en slik sitasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143898606-gravid-og-nattevaktsjobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har krav på det ja, så vidt jeg vet... Arbeidsplassen skal tilrettelegge slik at gravide er lengst mulig i jobb.

Sjefen min vet at jeg har gjennomgått prøverør og spurte hvordan det gikk så sa jeg at det var positivt og at jeg var gravid. Da begynte hun å snakke om tilrettelegging og slike ting, men ble enige om å vente til etter legetimen min om 1 1/2 uke.

Jeg er 6+6 nå. Og jobber sykepleier på natt på sykehjem slik som deg, men vi har maks 3 netter på rad vi da.

Jeg sover ikke like godt mellom vaktene nå(og jeg klarer normalt å snu døgnet totalt), fordi jeg må opp å tisse hver 2.time eller noe slikt og da bli søvnen så oppstykket...

Hei :) Har to svangerskap bak meg der eg jobba fast som nattevakt gjennom heile svangerskapet. Eg hadde 4 på rad i vekene og i helgane hadde eg 3 på rad. Dette fungerte fint uten å stresse hverken meg eller barnet. Men fikk mange kommentarar blant folk rundt at det var skadelig for barnet etc. Eg og legen meinte noko anna i min situasjon. Arbeidsgjevaren min sa heile vegen at viss eg trengde det, så kunne ho tilrettelegge og eg kunne gå over på dagvakter. Men eg holdt meg frisk og rask gjennom begge svangerskapa og nattevaktene fungerte veldig bra. Så du må kjenne på formen din og ta hensyn til det når du vurderer dette, og arbeidsgjevar har plikt på å tilrettelegge dersom du og legen blir enige om det. Lykke til.

Tusen takk for svar =) Glemte å nevne jeg er gravid med tvillinger. Jobber på et ganske stort sykehjem, hvor det til tider er utrolig hektisk,å gjerne 1 spl på vakt, slik at det blir mye ansvar å springing. Håper formen kommer seg litt ettervert, akkurat nå er jeg helt kaputt, men klager ikke, da dette var ivf forsøk, å det er noe vi ønsker sterkt, så jeg klager ikke, hehe =) skal prøve å prate med lederen min, skal i møte i neste uke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...