Gå til innhold

Pcos og sprøyter, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg har pcos, og skal mest sannsynlig begynne på sprøyter neste uke hvis alt ser bra ut. Men det er noen ting jeg er veldig nervøs for. og det er at siste uken har jeg fått en del smerter i eggstokkene(er nå på dag 21 med spray) og tror jeg har fått en del cyster. Kan man da begynne på spray?

Og for 2 år siden prukte jeg pergotime, som skal gjøre at man modner flere egg, da endte det med intense smerter og cyster som var store som *** og sprakk.ble innlagt på sykehus pga smertene. og samme virkning skal jo sprøytene ha, om å gjøre å få flest mulig egg til å modnes. Jeg er livredd for at det samme skal skje, og i verstefall avbryte og gå igjennom alt på nytt..

Noen med pcos som har gode erfaringer å dele? :)

Fortsetter under...

Hei, jeg er inne og sniker her av og til jeg :)

Jeg har pcos. Sitter her med verdens hærligste lille gutt på snart 5 mnd. Så ikkje gi deg. Det går til slutt skal du se.

Kan jeg spørre om hvor du skal ta ivf henne?

Gutten vår blei til på 4. forsøket. Var egentlig tvilling, men mista den ene tidlig, var bare overlykkelig over att den ene klora seg fast.

Går du på nesespray, eller er det rett på sprøyter, hvilken medisin bruker du.. Masse spørsmål her ;)

Kjempe masse lykke til!!

Jeg har Pcos og har nå ei nydelig frøken på 9 mnd.

Første omgang som var langregime ( spray og sprøyter) så ble det ingen egg hos meg. mange eggposer, men ingen egg.. men systene vokste og det ble mange flere av de enn hva det var..

andre forsøk så ble det kortregime ( kun sprøyter) så ble jeg overstimuler og fikk ut 22 egg. 12 som ble befruktet, 11 fryst og 1 satt inn. :) ble gravid på første forsøk.. men det endte desverre galt i uke 21/22..

hadde frysefrsøk like etter og det endte i sa i uke6.

neste fryseforsøk endte i vår nydelige datter. :) :) :)

vi har nå hatt søskenforsøk men ble desverre ikke gravid på første fryseforsøk, men skal igang igjen neste uke. :) men har nå bare 2 på frys, så hvis ikke blir gravid nå så må oss igang med sprøyter og hele den greia igjen..

men iallefall, jeg har pcos og har fått ei datter.. ingen syster som har sprukket da jeg gikk på medisiner, men så funket ikke synarellaen på meg el da.. så blir kortregime på meg neste gang vi skaligang med nytt forsøk..

ønsker deg masse lykke til.

ragna79: Så godt at dere lykkes til slutt :)

Har gått på synarela siden 14 desember, og var på kontroll nå 10 januar, men har en slimhinne på 6,5 mm, og de vil ha den mellom 0-4, så må gå en ekstra uke før jeg kan starte på sprøyter(puregon). skulle egentlig ha en dose på 150, men de nedjusterte den til 50, slik at jeg ikke skal bli overstimulert. hadde visst 20 egganlegg på hver eggstokk, så hun ville heller ha ut 3 gode, enn at jeg blir overstimulert og får ut 40-50 egg som ikke man kan bruke.. Holder til på ullevål.

engel2010+jente2011: så kjekt med en søt liten datter:) Er så godt å høre at de med pcos også får det til :) Jeg har jo vært gravid før med en annen partner, så jeg vet jeg kan bli gravid, og det var visst et godt tegn for at dette skal fungere :) håper på en positiv test i februar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...