Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Jeg savner et par votter og gikk og kikket litt rundt i garderoben. Utrolig mye som ikke er navnet enda barnehagen innstendig har bedt om dette. Navner dere klærne til barna? Jeg gjør det for egen skyld, lommebokas skyld og ikke minst for de ansattes skyld
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Jeg merker alle klær, bortsett fra billige bomullsokker. Jeg er en person som ligger å holde ting ryddig, så jeg er nøye på dette av samme grunner som deg.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Jeg merker alle klær unntatt billige sokker og truser. I bhg til jenta mi er det to andre som har samme sko som henne, men vi er de eneste som har merket skoene.
petite fleur Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Jeg merker alt, også sokker og truser. Noen ganger har det hendt at nye plagg har blitt med i bhg før jeg har merket de, men heldigvis har de aldri blitt borte.
hysterika Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Merker nesten ingen ting! Har sjelden mistet noe i bhg, men dkolen, det er en annen sak, der mister vi ting HELE tiden
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Det er utrolig sløvt å ikke navne barnas klær. Selvfølgelig navner jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Navner ikke.. går i en liten familiebarnehage med åtte barn, og har aldri mistet noe.. Hvis noe hadde blitt borte, ville jeg tenkt at det var min egen skyld pga manglende merking. Tenker at det kun går utover meg selv at jeg ikke merker... De ansatte i bhg har god oversikt over hvem som eier hva, og har aldri insistert på merking.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Merker alt "av verdi". Truser og bomullssokker gidder jeg ikke. Har et barn med litt særegent navn, så det holder fint med fornavn. Bruker som regel tusj på lappen, men på f.eks votter skriver jeg på utsida.
soleia Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Plar setje namn på alt, med unntak av billige sokkar. Men det har nok hendt at det har snike seg med arveklede eller nye klede eg har gløymt å merke. Uteklede og sko er eg nøye med.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 merker absolutt alt, til og med sokker. likevel finner jeg klærne våre (MED NAVN) i "hvem eier dette-boksen" Og får andres klær på vår plass selv om de er merket... Jeg henger klær på de riktige plassene hver gang jeg henter i barnehagen for det er alltid noe på vår plass. Spesielt en fleecedress som jeg har sagt i 1 år nå(!!!) at er Linnea sin.. Den har jenta MI på seg hver dag jeg henter henne. Jeg gir beksjed hver dag, alle de ansatte har hørt det, jeg har sagt fra til foreldrene til Linnea og. Virker som de ikke vil ha den for den er ALLTID på min unge...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #11 Skrevet 5. januar 2012 Dere som skriver at dere ikke merker billige sokker; hvordan merker dere egentlig "dyre" sokker? Jeg finner liksom ikke noe sted å merke disse, jeg. Jeg merker for øvrig det meste unntatt sokker, selv om det har hendt at jeg har glemt meg i ny og ne. Jeg har et sånt navnestempel som er veldig greit å bruke på klær med store merkelapper, ellers bruker jeg bare tusj.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #12 Skrevet 5. januar 2012 Jeg merker så godt som alt. Det har hendt at en body eller strømpis har blitt med i bhg uten navn på, men om det skulle skje at det forsvant er det ikke krise. Utedresser, sko, luer, votter, tøfler osv merkes med strykelapper og klistremerker. De er geniale
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #13 Skrevet 5. januar 2012 Jeg navner barnets klær så godt jeg kan. Jeg er redd for at ting blir borte, jeg vil ikke det. Har flere ganger sett at mitt barns ting og klær ligger i andre hyller. Feks tøfler, utedress... (må ha vært ansatte som har lagt feil). (Hva er best, merkelapper eller tusj?)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #14 Skrevet 5. januar 2012 Dere som skriver at dere ikke merker billige sokker; hvordan merker dere egentlig "dyre" sokker? Jeg finner liksom ikke noe sted å merke disse, jeg. Jeg merker ullsokker med sånne lapper man kan sy på. Jeg bretter lappene på midten og fester dem i kanten på sokken med noen få sting. Har kjøpt dem på sabo.no
Serepta Skrevet 5. januar 2012 #15 Skrevet 5. januar 2012 Jeg merker det aller meste. Truser og bomullsokker hender det glipper, men jeg prøver å merke det også. Stryker bare navnelapp på utsiden av sokkestrikken. Fungerer som bare det. Det er jo nesten viktigere å merke småting som sokker og slikt (selv om det ikke koster så mye) fordi det gjerne er disse tingene som ligger og flyter når ungene blir skiftet på. Da er det litt enklere å holde rede på ting, for de som jobber i bhg.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #16 Skrevet 5. januar 2012 Jeg jobber i barnehage. Ganske tungvint for oss ansatte når klær ikke er merket! Spesielt for vikarer som ikke kjenner så godt til ungene og hvem som eier hva.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #17 Skrevet 5. januar 2012 Her var det mange flinke mødre gitt! Men så er det kanskje sånn at de sløve ikke gidder å svare på sånne tråder, for da får man jo bare pepper? Jeg er sløv med å merke inneklær. Merker alle ytterklær og sko. Og ullgensere som han bruker inne. Merker ikke bukser, gensere, strømpebukser og sokker. Klager heller ikke hvis jeg skulle miste noe av dette. Tror jeg bare har mistet ett par sokker og en strømpebukse i løpet av ett år. Uteklærne, derimot, er i kaos hele tida. Så de merker jeg godt. Men jaggu forsvinner de allikvel.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #18 Skrevet 5. januar 2012 Dere som skriver at dere ikke merker billige sokker; hvordan merker dere egentlig "dyre" sokker? Jeg finner liksom ikke noe sted å merke disse, jeg. Jeg merker med navnelapper som er påstrykbare, tror de er fra navnelappen.no eller noe slikt. Vrenger sokken, strekker den ut ørlite granne og stryker på lappen, helst øverst i kanten på en av sidene. Da kan sokken evt brettes ned om det skulle være noe ubehag fra lappen (har ikke merket noe til det altså, men just in case). Funker som bare det Du kan sikkert merke de på utsiden også, det er vel en smakssak Har bl.a noen ullsokker fra joha, janus, nøstebarn osv som jeg merker, synes det er kjipt å miste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå