Ezmeralda Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Fikk fødselsforberedende/modningsakupunktur to ganger før forrige fødsel. Første gang i uke 38 andre gang to dager etter termin. Fødte relativt raskt og greit dagen etter den andre akupunkturen. Har troen på at det gjorde susen, da mamma og storesøster har gått så lenge over at de har blitt satt igang ved hver fødsel. Har bestillt akupunktur i uke 38 denne gangen også. Noen andre som har erfaring med dette og eller skal prøve det?
litekreativtbrukernavn Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har gått hos Frøyaklinikken før og under graviditeten nå (akupunktur og fotsoneterapi), og tenkte å prøve modningsakupunktur også. Har hørt mye bra om det, og det kan iallefall ikke skade, tenker jeg...
Gjest Hippoღ Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Når begynner man med modningsakupunktur? Og hvor ofte/ mange ganger?
Underveis --> Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har tenkt tanken, men er ikke sikker på om jeg har lyst til å "tukle" med systemet mitt siden jeg hadde en veeeeeeeldig lang latensfase sist (modning). Vil ikke stimulere noe som helst før alt faktisk er klart, og da skal det nok gå fort nok :-P Har lest litt om det, og man kna visst begynne rundt uke 35-36. Bare å Google, så finner man en del om det.
Ezmeralda Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2012 Der jeg får akupunktur starter de først i uke 38, men har sett at flere steder starter i uke 35, som nevnt ovenfor. Etter å ha googlet det ble jeg mer overbevist og det var det som fikk meg til å bestille timen denne gangen også. Føler ikke at det er å "tukle", bare å forberede. Sitat: "Denne type behandling i forkant kan føre til raskere fødsel, mindre komplikasjoner og en lettere smerteopplevelse. Forskning viser også at den øker sjansen for at man føder nærmere termin." Hadde også god erfaring med akupunktur som smertelindring under fødselen forrige gang.
Underveis --> Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Der jeg får akupunktur starter de først i uke 38, men har sett at flere steder starter i uke 35, som nevnt ovenfor. Etter å ha googlet det ble jeg mer overbevist og det var det som fikk meg til å bestille timen denne gangen også. Føler ikke at det er å "tukle", bare å forberede. Sitat: "Denne type behandling i forkant kan føre til raskere fødsel, mindre komplikasjoner og en lettere smerteopplevelse. Forskning viser også at den øker sjansen for at man føder nærmere termin." Hadde også god erfaring med akupunktur som smertelindring under fødselen forrige gang. Ja, jeg er fristet, men jeg fødte på 3 1/2 time etter å ha gått i over 3 døgn med maserier, så jeg liksom ikke så fristet til å la det gå noe fortere ;-) Håper på å slippe maseriene denne gang og da går det forhåpentligvis unna uansett. Vet ikke om det har noen betydning, egentlig. Kanskje jeg skulle forøsøke alikevel. Får noe å gjøre i uka da *he he he* Kjedelig å gå sykemeldt!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Ja, det er greit å ha noe å fylle dagene med. :-) Jeg får akupunktur av jordmoren min på helsestasjonen. Hun er er veldig erfaren og jeg har ingen betenkligheter med å ta imot dette, siden det fungerte så greit sist. Forstår at man er litt reservert når forrige fødsel gikk så fort. Jeg kan ikke nok om det til å anbefale det for alle. Jeg er bare glad hvis jeg ikke må settes igang pga overtid, som mamma og søster har gjort hver gang. ;-)
Minilille Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Første gang gikk jeg ikke, fødte 1 uke før termin. Med andremann tok jeg 4-5 behandlinger, hun kom 1 dag før termin (dagen etter akup time -akupunktøren maste og maste om hva jeg skulle gjøre hvis fødselen startet på vei hjem.. Så hun hadde i allefall troen ). Både jordmor og lege mente jeg var moden nok på egenhånd, men jeg følte likevel timene hadde effekt på andre vis. Jeg fikk slappet godt av på timene, jeg fikk sterke kynnere etterpå som gjør at jeg tror det virket, og riene ble veldig effektive når de startet. Jeg vet ikke om det garantert hjelper på modning men for de som frykter å gå over tiden, samt kan ha en litt lang fødsel i vente vil jeg anbefale det. Tror det er verd et forsøk, og man får slappet godt av i behandlingen. Denne gang er jeg usikker da jeg er litt redd styrtfødsel siden det er 3 fullgåtte svangerskap.. vil ikke at det skal gå så fort jeg ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå