Drømmeprinsen<3 Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hei! Jeg har de siste to dagene hatt vondt helt øverst på magen, føles ut som når du har trent skikkelig hardt og tøyd alt for mye etterpå. Har hostet litt de siste dagene, så jeg lurer litt på om det er grunnen, men tenkte jeg skulle høre om noen visste om det kunne være noe annet?
Fru Eriksen Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har hatt slik vondt i muskulaturen øverst på magen ganske lenge. Har sjekket med både fysioterapeut og jordmor og de sier begge at det ikke er noe å gjøre med. Det kommer som regel når jeg har sitti litt for lenge. Har du det hele tiden, eller bare når du har anstrengt deg eller gjort noe spesielt?
Fru.Vestavind Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Forste eg tenkte var svangerskapsforgiftning. Meinar at etter veke 20(?) skal ein vere obs på smerter øverst i magen. Ville uansett tatt kontakt med lege/jordmor/fødeavdeling for ei vurdering:) Betre å utelukke det enn å vere usikker:) Kan lese litt om det her: http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/preeklampsi.php Sitat hente frå lenka: "Symptomer som hodepine, flimring for øynene, generell utilpasshet og smerter øverst i magen kan være tegn på en alvorlig svangerskapsforgiftning. Svangerskapsforgiftning kan en sjelden gang utvikle seg til fødselskramper (eklampsi) som er en livstruende tilstand for både mor og barn."
Transversus Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 De siste tre månedene har jeg hatt ekstremt vondt på høyre side øverst. Det føles som et kjempestort gnagsår på innsiden og til tider så ille at jeg bare må legge meg. Jeg har trent og danset opp til ti timer i uken noen av månedene i svangerskapet og trodde først det var overanstrengt muskulatur, men så sier jordmor at dette er et relativt vanlig fenomen som de ikke helt vet hva kommer av. Høyre side er vist også vanligst for "ondter" i magen. Selv så tror jeg det er barnet som gjør det ømt der da hun har ligget på hlyresiden min og presset og sparket fra rundt 6. måned.. Vondt er det hvertfall hele tiden : ) Men nå er det under to uker igjen så skal vel holde ut )
Ziiona Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Har også hørt at dette er noe man skal være obs på i forhold til svangerskapsforgiftning. Men så lenge blodtrykk og urin er fin og du ikke har mye væske i kroppen er det nok ikke det
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Jeg hadde også veldig vond øverst i maven for en stund tilbake - i ca. 6. måned. Jeg beskrev det for mannen min som gnagsår på innsiden av buken (mavesår?). Det ble verre, og jeg ringte til føden. De sa at det mest sannsynlig var fordi livmoren vokste. Jeg hadde ikke proteiner i urinen og lavt blodtrykk. Etterhvert fikk jeg så vondt at jeg trodde at et/flere ribben kanskje hadde fått brist, evt. at jeg var i fødsel.... Gjorde kjempevondt hele tiden, men særlig å strekke seg/puste dypt. Fikk etterhvert (etter 3-4 dager med veldig vondt) time med ultralyd. Det viste seg å være (ufarlig i mitt tilfelle) gallesten....! Smertene var akkurat ved ribbena på høyre side. Jeg var på akutt-ultralyd på Ullevål, men man bestemte seg der for ikke å foreta seg noe (foreløpig). Gallesten er visstnok noe mange har, men som ikke alle merker. For mitt vedkommende ga smertene seg av seg selv etter ytterligere noen dager, og jeg har ikke vært plaget siden.
Drømmeprinsen<3 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har hatt slik vondt i muskulaturen øverst på magen ganske lenge. Har sjekket med både fysioterapeut og jordmor og de sier begge at det ikke er noe å gjøre med. Det kommer som regel når jeg har sitti litt for lenge. Har du det hele tiden, eller bare når du har anstrengt deg eller gjort noe spesielt? stort sett etter at jeg har vert på jobb, (barnehage), så det vil si etter bøying og tøying. og når jeg hoster. Til dere andre, sist jeg var på kontroll hadde jeg lavt blodtrykk (20. des.) og urinen var helt fin, er ikke serlig hoven, og har ikke så mange andre symptomer på svangerskapsforgiftning heller, men ringer nok legen i morgen for og høre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå