Gå til innhold

Trenger hjelp til jentenavn!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Minea høres hjemmesnekret ut og klinger veldig rart. Tenker litt på Minnie, som i Minnie mus. Her vil jeg enten tenke at barnet har foreldre som ikke er fra norden (har aldri hørt dette navnet) eller at foreldrene har funnet på navnet. Dette ville jeg styrt unna.

Synes også det tipper helt over kanten sammen med Adele, som også klinger rart på norsk og er på kanten til harry.

Vilja, Alida og Mille er derimot MYE finere.

Jeg liker Mille best! Det er koselig. Men Vilja er også fint. Alida synes jeg ble rart, ble liksom feil med A. Elida er derimot et av de nydeligste navnene jeg vet om!

Hva synes du om Elida?

Helt uenig med Andreaa...

Hjemmesnekra navn er noe jeg har stor sans for! Vi mangler kreative sjeler i samfunnet, så dette er kjærkomment innslag som gjør at vi stadig utvider vårt navnereportoar. Minnea er som alt nytt; litt skummelt å smake på i begynnelsen, men etter hvert synes jeg det smaker søtere og søtere.

At enkelte ser stor glede i å likestille kreative evner med noe ueksklusivt, nesten på lik linje med hjemmebrent, skal vi ta for det det er; nemlig et håp fra deres side om at andre skal finne slike usaklige innspill humoristiske.

Skjønner heller ikke hvorfor Andreaa kommenterer navnet Adele (som jeg for øvrig liker svært godt). Trådstarter ba da heller ikke om din smak i forhold til dette navnet som hun allerede har gitt til et av barna sine.

Det er greit at smaken er som baken, delt og til tider rimelig hårete, men vi behøver da vel ikke være ufine, gjør vi vel?

Jeg liker for øvrig Mille veldig godt, Alida er også flott synes jeg.¨

Lykke til :)

Annonse

Liker best Vilja av disse. Synes det er kult, søtt og livlig. Alida er jeg ikke så begeistret for, mest fordi det høres litt ut som Alina sagt med tett nese, men det er nok kun vanesak;) Har hørt Minea før, men som du kan jeg ikke komme på hvor. Selv om det er "nytt", er det ikke ille. Synes det er sprekt, tøffere enn f.eks. Mille som jeg personlig synes er hakket for søtt.

Ikke enkelt dette med navn! Lykke til :)

Jeg synes Vilja var finest, passer også fint til Adele! :)

Minea har jeg ikke hørt før, men synes ikke det var så værst til å være så "nytt". Jeg er egentlig mer fan av gamle navn - men der er vi folk heldigvis forskjellige! :) Hvis det er det navnet du liker best, så bør du/dere gå for det! :)

Tusen takk for flotte svar! Ser ut ifra svarene at det er ulike meninger om navnene. Men slik vil det jo alltids være.... Vi har ennå ikke bestemt oss for hvilket navn vi ender opp med, men vi venter til vi får møte jenta i magen før vi bestemmer oss:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...