Gå til innhold

høyt SF mål = stor baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har i uke 38 et SF mål på 37. Har hele tiden ligget over normallinjen, han følger sin egen kurve fint, men ligger nå helt på toppen på det grønne feltet..

Har til nå gått opp ca 13 kg som jeg ikke føler er supermye - men hadde noen kg for mye fra før da..

Kan jeg vente en stor baby pga høyt SF mål? Jordmor ville ikke si noe fra eller til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå ganske høyt over normal-linja sist, og hadde stoor mage.. Gutten min veide 3250g. Fødte 10 dager før termin og gikk opp 13 kg...

Skrevet

JM her var helt stressa, for jeg lå høøøøyt.

"Pass på ha du spiser, kutt ut colaen bla-bla-bla...."

jeg la på meg 8 kilo,men var også småfeit fra før...

Baby kom ut i uke 39+4 og var 2800 gram og 48 cm lang.

33 rundt hodet. En liten tass altså...

Så det har tydeligvis ingenting å si!

Hvis du er lav så vil jo magen være større.

Min morkake lå foran, da virkert magen større.

Og mye fostervann.

Skrevet

Jeg lå helt på toppen av kurven sist, var 30 kg pluss... Og fødte ei jente på 3550 gram - altså helt på gjennomsnittet (men hun var langt fra gjennomsnittlig ;-) )

Skrevet

Jeg er 39+3 i dag og har sf 38. Men fikk vite på UL 39+1 at barnet var 2757 gr. har godt opp ca 10,5 kg.

Skrevet

Jeg har hele tiden ligget over den røde streken på SF-målene, men dette er fordi jeg bærer han høyt,

Ble målt på kontroll i går (36+4) og da lå jeg på 34cm, så fortsatt over den røde streken men innenfor det grønne området.

JM bekreftet mine mistanker om at han fortsatt ikke hadde sunket ned i bekkenet og festet seg, så derfor er magen fortsatt såpass stor, men vi regner med at det kommer til å flate ut litt etterhvert som han evt fester seg :)

så det er ingen fasit på at høyt SF-mål gir stor baby.

Det kan være mange grunner til det :)

Skrevet

[Jeg er i uke 34 og har 35 i SF mål.... Jeg er bekymret da jeg har født en gutt på 4600 på termin og en jente på 3850 to uker før termin. Lå da på den røde streken. Jordmor sier hun ikke er noe bekymret da det er babyens leie som er annerledes denne gang... Vi får se. Men syns det er utrolig ubehagelig med så stort SF mål og 6 uker igjen... Huden er veldig tynn og sår...

Skrevet
har i uke 38 et SF mål på 37. Har hele tiden ligget over normallinjen, han følger sin egen kurve fint, men ligger nå helt på toppen på det grønne feltet.. Har til nå gått opp ca 13 kg som jeg ikke føler er supermye - men hadde noen kg for mye fra før da.. Kan jeg vente en stor baby pga høyt SF mål? Jordmor ville ikke si noe fra eller til..

Kan variere veldig. Her var det ei som hadde stor mage (høgt sf-mål), og ungen var estimert til både 4,5 og 5kg+

Då ungen kom ut var han på under 4kg. Så er ikkje så lett å stole på desse målingane som bli tatt (verken sf-mål eller vektestemering).

Grunnen til høgt sf-mål ho ho dama eg nemner var hovudsakeleg mykje fostervatn.

Så kan variere veldig:) Somme har diiiigre magar og små barn, andre har små magar og store ungar;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...