Gå til innhold

Fant ikke spiralen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos fastlegen i dag for å ta ut hormonspiralen da vi har bestemt oss for å prøve på en lillebror eller søster til sønnen vår.

Fastlegen klarte ikke å finne trådene som skal stikke ut, så jeg har blitt henvist til gynekolog. Er redd det kommer til å ta lang tid før jeg får time der, og jeg har i grunn lyst til å komme i gang med prøvinga. Sist jeg hadde time hos gynekolog tok det to måneder. Mulig jeg bestiller time privat hvis det tar lang tid.

Er litt bekymra siden han ikke så noe tegn til spiralen, og jeg vet samboeren pleide å kjenne trådene under samleie til å begynne med. Satser på at den bare har trukket seg litt opp.

Noen som har vært borti det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søsteren min mistet spiralen sin, kroppen bare støtet den ut av seg selv..

En venninne sin spiral vokste inn i livmoren så hun måtte operere den ut..

Mye som kan skje, og du må nok ha en ultralyd for å se den. Tor jeg hadde ringt gynekologen selv i morgen og bestilt en time om jeg var deg. Jeg har fått time neste dag uten henvisning jeg, kostet 549 kr.

Skrevet

Har jobbet på gyn.opr og det er et ganske vanlig problem tror jeg, legen som setter den inn klipper litt for korte tråder. I verste fall får du en lett narkose når de henter den ut, ordner seg sikkert!!

Skrevet

Har nettopp fjernet spiralen. Var da hos fastlegen først, men han fant ikke tråden, og hadde ikke utstyr til å få den ut på annet vis. Fikk deretter time hos gynekolog 10 dager senere. Han fisket litt etter spiralen, og fant den etterhvert. Det hele var så og si smerterfritt. På Ul sjekket han også hvordan jeg lå ann i syklusen.

Skrevet

Hei der! Ja opplevde det samme! Fastlegen fant ikke trådene, henvist til spesialist og det tok en mnd. Spesialisten fant den ikke så ble henvist til sykehuset for fjerning av spiral i narkose. Fikk time på sykehuset 1 1/2 mnd etter . .....

Skrevet

Jeg snakket med gynekolog i dag, og fikk beskjed om at de har relativt lang ventetid. Så bestemte meg for å bestille time privat. Gjorde dette, og skal til gyn. i morgen. Satser på at hun finner den uten for store komplikasjoner.

Skrevet

Lykke til;-) tenker at mest sannsynlig klarer gynekologen å fjerne den! Lurt å bestille privat;-)

Skrevet

Takk :) Ser fram til å få den ut, og satser på at Gynekologen finner den. Blir nok litt nedtur om jeg må vente på time på sykehuset :(

Skrevet

Den ble funnet og tatt ut, så da er vi i gang :)

Skrevet

Så flott;-)). Lykke til, håper vi sees på 1 tri snart. Jeg er gravid , ble det 4 mnd etter uttak av spiral. Nå i min uke 6(5+2 eller noe deromkring).

Skrevet

Så bra prinsesse 05, st.hans prins 09 :) Morro da! Vi får prøve og se hvor lang tid det tar. Sist ble jeg gravid på p pille, så er litt spent denne gangen.

Skrevet

Hei, ja satser på at det tar kortere tid for deg, selv om jeg ikke bør klage, så synes jeg jo det tok litt for lang tid:-/ hehehe. Men får bare være fornøyd med at spira sitter nå.. Blir spennende å høre fra deg igjen:-)

Skrevet

Jeg krysser fingrene. Litt forvirra over blødninger akkurat nå. Hadde menslignende blødning i romjula, men nå begynte jeg å blø igjen for tre dager siden. Lignet veldig på en ordentlig mensblødning, men i dag er den nesten over igjen. Satser på at det er ordentlig blødning, så jeg får EL om en ukes tid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...