Gå til innhold

Noen som har blitt strippet av jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaringer ift det? Ble det fødsel raskt etter dere evt ble strippet? :) Var det vondt?

Jeg var hos JM i dag og vi har satt opp 3 avtaler til stripping, første time er 8 dager før termin.

Er 37+3 i dag, så kan jo håpe at det blir fødsel før. Jeg er 2.gangs fødende, men det er jo 10 år siden sist ;)

Håper noen har erfaringer å dele :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble strippet med førstemann. Jeg syntes ikke det var vondt i det hele tatt. Var moden og hadde 1-2 cm åpning. Jeg vet mange synes det er rett så ubehagelig ;-) Hadde forøvrig ingen effekt *he he he*

Nå har jeg tenkt til å la ting gå for egen maskin.

Gjest anepau
Skrevet

jeg ble også strippet med nr 2. var hos en "vikar" jordmor 3 dager før termin å det var så J***** vondt og ingen hensikt. så en uke over termin var jeg hos min vanlige jordmor å hun gjorde det også å da kjente jeg mesten ingenting å riene startet før jeg var kommet ut av kontoret hennes.jeg har troen på at det virker så lenge det blir gjort skikkelig:) Lykke til:)

Skrevet

sniker meg inn fra småtroll 0-1 år med et svar. Jeg ble strippet to dager før termin, merket nesten ingenting og dro hjem og hadde masse vonde kynnere. På overtidskontroll, 7 dager over ble jeg strippet igjen, det var helt forferdelig vondt, var moden med 2 cm åpning før kontrollen. Dro hjem, ved midnatt gikk vannet og dagen etterpå var gutten ute. Om det var strippingen som gjorde utslag vet man jo ikke, men jeg tror det. kjente at det var noe på gang allerede på vei hjem fra kontrollen:)

lykke til med evt stripping og fødsel.

Skrevet

Jeg må bare spør, er 1st gangs og lurte på hva dere mener med å bli "strippet"?

Skrevet

Jeg må bare spør, er 1st gangs og lurte på hva dere mener med å bli "strippet"?

Klippet dette ut fra et spørsmål JordmorSiri hadde fått:

Stripping er at man løsner fosterhinnene litt fra mormunnen slik at det frigjøres oxytocin, som virker rifremmende. Men alt må ligge til rette slik at du er rimelig klar til å føde, ellers virker det ikke så veldig. Du og babyen må være "modne" for fødsel begge to

Man bruker deg i hovedsak når den gravide går over tiden og det ikke er så mye tegn til fødsel.

Skrevet

hei ble strippet med nr 1 8 dage over tiden,og dro hjem,fikk fort rier og dro inn på sykehuset kl 18 på kvelden,desverre viste de seg å være mere maserier(de hadde ingen effekt) og kl 01.00 sluttede de jordmor valgte så etter forespørsel fra oss og sette drop og få det igang igjen.Fikk rier igjen men min kropp samarbeidede slett ikke og det var jordmor der hele tiden måtte utvide meg et par cm av gangen,etter epidural og mye smerter,blev han endelig tatt med tang kl 06,00 om morgenen 9 dage over tiden.

Skrevet

Jeg ble strippet i går, en uke over tiden. Har ikke hatt noe virkning :(

Syns ikke det var så veldig ubehagelig, men det er sikkert fordi jeg har lest så mye om dårlige erfaringer at jeg forventet meg verre.

Skrevet

Ble strippet, synes det var utrolig vondt! Men det hadde nok ingen effekt på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...