Gå til innhold

Uff, jeg blir ikke gravid

Anbefalte innlegg

Nå har det gått et halvt år med effektiv prøving, og jeg er så lei meg og fortvila. Jeg hadde noen rosenrøde forestillinger om at dette skulle gå så fort og greit, og var mer bekymra for om jeg kom til å takle fødselen og morsrollen på en god måte. Men, puff, så langt har jeg ikke kommet enda. Har gått et par runder med meg selv hvor jeg har forøkt å si til meg selv at dette går som det går, ta det med ro, osv. Jeg el tester viser at jeg har eggløsning, og mannen har fin-fin sperm, jeg har regelmessige sykluser, (med en del spotting ca 3-4 dager før mens), aldri hatt klamydia, bakovervendt livmor, og slutta på prevensjon for nesten ett år siden. Etter alle GU-er jeg har vært på tidligere, har jeg fått beskjed om at jeg er "normal". Men kanskje dette ikke stemmer?

Har nå bestilt en legetime for å få drøfta dette litt. Noen som er eller har vært i samme posisjon, eller som eventuelt har noen ideer om hva jeg burde spørre legen om, og hva jeg kan forvente av hjelp?

Takk for støtte, flotte damer!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143898469-uff-jeg-blir-ikke-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver du har spotting 3-4 dager før mens....

Har du kartlagt syklusen din og vet hvor mange dager lutealfasen din er på?

Har du ømme bryst fra el til mens?

Spotting før mens kan være et tegn på dårlig progesteronproduksjon. Andre vanlige tegn på dette er kort lutealfase og ømme bryst fra el til mens.

Utfra eggløsningstestene jeg har tatt virker det som jeg har en lutealfase på 14 -15 dager. Da regner jeg at første dag mens er første dag jeg ser friskt, rødt blod, ikke dagene jeg spotter. Men jeg har ømme bryst fra el til mens, ja! Så jeg har kanskje dårlig progesterenproduksjon? Kan en finne ut av det gjennom blodprøver? Og vet du om det finnes en "kur"?

Det er flere jeg kjenner som har gått opptil 2 år før de ble gravide etter bruk av p-piller. Nå vet jeg ikke om det er det du har brukt å det er vel ikke noen forskning som tilsier at det skal være slik. Men som sagt, kjenner jeg flere som har strevd etter bruk av p-piller.

Jeg har skjønt at 6mnd ikke er så veldig lenge, og at jeg "egentlig" ikke bør fortvile. Likevel kommer dager som i dag, hvor bekymringa over å kanskje ikke bli gravid noengang sniker seg innpå. Og da er det godt å kunne sutre litt på et forum som dette! :) Tusen takk for hjelpa, forresten! ;)

Annonse

Hei lurifax! Skjønner deg godt jeg!! Jeg har "sutret" og innbilt meg infertiliitet fordi jeg ikke ble gravid , men det tok 4 mnd og nå har jeg testet positivt. Men altså i løpet av den korte prøvetiden min( som iflg meg selv ble aaaltfor lang;-)) så rakk jeg å tenke og innbille meg masse rart. Man vil jo gjerne at det skal klaffe med en gang. Jeg tok Bidronninggele og wild yam og solvipect hostesaft denne pp som jeg ble gravid, har d prøvd det? Jeg har jo trua jeg da, på at det hjalp meg!! Lykke til da, snart sitter'n:-))

Gjest anepau
Hei lurifax! Skjønner deg godt jeg!! Jeg har "sutret" og innbilt meg infertiliitet fordi jeg ikke ble gravid , men det tok 4 mnd og nå har jeg testet positivt. Men altså i løpet av den korte prøvetiden min( som iflg meg selv ble aaaltfor lang;-)) så rakk jeg å tenke og innbille meg masse rart. Man vil jo gjerne at det skal klaffe med en gang. Jeg tok Bidronninggele og wild yam og solvipect hostesaft denne pp som jeg ble gravid, har d prøvd det? Jeg har jo trua jeg da, på at det hjalp meg!! Lykke til da, snart sitter'n:-))

hvor lenge gikk du på det å hvor mye må du ta?

Hei anepau ;-) jeg tok bidronninggele 2 kapsler pr dag fra 1 mens dag til el dag. Så tok jeg wild yam fra 3dpo 4 kapsler pr dag til ikm. Veldig viktig at du vet at el er overstått før du tar wild yam, ellers kan det visst virke mot sin hensikt! Så tok jeg solvipect hostesaft for å få el- slim(og det fikk jeg, har ikke hatt det de 4 andre pp). Solvipect tok jeg fra CD 6 frem til EL, og tok 10 ml tre ganger om dagen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...