Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange måltider har deres baby på 5-6-7 mnd hver dag? Og hva får de? Her får gutten middag på måltid nr 2 og grøt før leggetid, samt en frukt eller smoothie i løpet av dagen.. Men jeg lurer på om det er for lite? Hvor mange måltider har deres baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte med smaksporsjoner på frukt og grønt ved 4 mnd. Ved 5 mnd måtte vi begynne med grøt pga dårlig vektoppgang, måtte også raskt opp i 2 måltider.

I og med at jeg hadde begynt med frukt og grønt syns jeg det var dumt å slutte med dette, så det innførte jeg som måltid nr 3 så snart begge grøtmåltidene var på plass.

Det var ikke store mengden middag hun spiste til å begynne med. Ved 6 mnd innførte jeg kjøtt og økte da porsjonen, hun spiste da ca 1/2 middagsglass eller tilsvarende med hjemmelaget. Nå ved 8 mnd spiser hun omtrent tilsvarende et helt middagsglass. Hun får omtrent bare hjemmelaget som jeg lager mer næringstett enn kjøpeglassene.

Ved 7 mnd begynte jeg med brødskive. Til brødmåltidet får hun også fruktmos og mme.

Så 4 måltider allerede ved 7 mnd, men altså pga dårlig vektoppgang.

Virker gutten din fornøyd med det han får er det antageligvis nok.

Skrevet

Min er 7 mnd, får tre måltider om dagen.

Han legger greit på seg, men ammes et par ganger om natta.

Dersom din legger greit på seg ville jeg ikke startet med mer fast føde enda, tre-fire måltider burde holde i massevis ved 6 mnd. Erfaringen her var hvertfall både total spisenekt og ammetull da vi prøvde oss med fire måltider.

Skrevet

Jenta mi på snart 7 mnd får grøt til formiddags, 1/2 middagsglass til middag og grøt til kvelds, pluss en fruktsmoothie/banan innimellom. I tillegg får hun pupp til frokost, 1-2 ggr ila dagen, til kvelds og én gang ila natta. Spiser ganske små porsjoner fast føde formiddag og middag - er ikke så veldig intr. Men kveldsgrøten er pop! Da spiser hun full porsjon:)

Har hatt denne rutinen i 2-3 uker, før det fikk hun bare grøt til kvelds.

Skrevet

Takk for svar!

Gutten ammes i 11 tiden (vi står som regel ikke opp før i 10tiden.. :P), spiser ett helt middagsglass (5-6mnd glass) i 13-14 tiden, alt etter hvor lenge han sover, og ammes til hvert måltid (2-3 måltid) frem til rundt 20.00, da får han en full porsjon grøt. Får frukt i fruktnett eller frukt smoothie i 15-16-17 tiden. Legger seg mellom 21-22.00.. Sover som regel 12 timer, evt med en amming i 06.00 tiden.. Legger godt på seg og virker fornøyd ellers. Men han spiser jo så masse de måltidene han spiser fast føde, så er litt redd at han trenger mer enn det an får! ;) Hehe.. Førstegangs mamma;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...