Gå til innhold

Modning? Andre som har det slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 36 uker på vei med nr 2 og har siste uken gått med menssmerter som kommer og går, mye nedpress og murringer. Kynnere har jeg hatt siden uke 23 men de har tatt seg kraftig opp og er hyppigere.

Nå igår hadde jeg en slitsom dag med mye kvalme ( akkurat sånn kvalme jeg hadde under forrige fødsel, på randen til å kaste opp, men det kommer ingenting ), hyppige dobesøk, vonde menssmerter, trett og utmattet, vondt i korsryggen, og kraftige kynnere så snart jeg reiser meg opp. Gutten i magen er særdeles aktiv.

Det var nesten sånn jeg begynte å lure på om noe kunne være på gang en periode, men så kunne jeg liksom ikke helt tro det heller.. Jeg valgte å være hjemme fra jobb idag for å se om jeg ikke følte meg bedre da. Fikk sovet en del i natt, og det gjorde godt, men våknet med en veldig kvalme. Spiste et kjeks og drakk vann på senga - føler meg sååå tørst - men blir kvalm av vannet :/

Først nå langt på dag føler jeg meg bedre - men lurer fortsatt på om alt dette er relatert til modning?

Jeg har termin 6 februar, men håper jo at det ikke er meningen jeg skal gå slik helt til termin - da tror jeg jeg kommer til å bli veeeldig sliten. Har en gutt på 1 1/2 år som jeg aller helst vil ha krefter til..

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt mye kynnere, nedpress(dette har jeg ikke hatt de andre gangene, men fikk høre at det kan være pga bekkenmuskulaturen er svakere -har hatt det 1mnd tid nå), øm i korsryggen og kvalme. De to første er vel i allefall tegn på modning, men hvor lenge man går med det før fødsel vet jeg ikke.. Ser på papirene fra sist svangerskap at jeg hadde mensmurringer på den siste kontrollen, og det var 2 dager før hun ble født.. Men husker ikke hvor lenge jeg hadde hatt det før:) Kvalm kan jeg også huske å ha vært på slutten før.

Er selv i uke 36, men tør ikke håpe på at det skjer noe før termin tross disse tegnene..(jo litt ;) ) Selv om det er modingstegn kan det vel hende man bruker en mnd på å bli moden..

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

For min egen del håper jeg ikke dette er klare modnings tegn, har det likedann som dere her, men er "ikke mer" enn 31+2 på vei.. Greit jeg ikke vil gå heeelt til termin, men det er litt tidelig å skulle føde de nermeste ukene kan man si.. Etter lesingen her er jeg glad jeg snart skal til jordmor igjen, så jeg kan få henne til å sjekke livmortappen, passe på at den ikke driver å modnes allerede..

Skrevet

3gutt: Jeg ble litt bekymret da jeg første gang kjente nedpress i uke 32(kombinert med kynnere fra uke 23..), men er som sagt 36 nå uten at noe har skjedd. Jordmor sa da dette med bekkenmuskulaturen, og at det behøver ikke bety fødsel nært forestående!

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Får håpe det er sånn her også :) Vil nok ikke føde Så tidelig ;) Håper i det minste at sønnen vår rekker å bli 1 år, så hun i magen får holde seg der inne til slutten av februar, minst. Helst holde seg der til mars :)

Skrevet

Samme opplegget her, og er 36+3. Har ikke den kvalmen som du plages med, med mye stikking og nedpress. Men plutselig er jeg sprengfull av vann! Måtte d siste gå litt tilbake, siden d fortsatt er noen uker igjen... Er ikke spes behagelige verken stikkingene el nedpresset, men tenker det er grei "motivasjon" til å bli såpass lei at fødselen bare må komme...;) God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...