Mamman til Loffen ♥ Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Vi har en solid gutteplugg på 4 måneder, godt og vel 8 kilo og 70 cm. Vi har en Ikea badestamp som vi har badet ham i fra han var nyfødt, men dette begynner å bli stadig mer plundrete etter hvert som mini vokser til og blir sterkere. For det første er det dårlig med plass i stampen etter hvert, og dessuten sparker han seg nesten ut av stampen og må holdes ganske godt fast. Resultatet er at vi bare feier over ham med en vaskeklut før vi gir oss, altså blir bading og vasking hverken veldig hyggelig eller spesielt grundig. Eller - hyggelig er det jo, gutten liker å bade. Men det er mye styr føler vi. Og vi må alltid være to for å få badet ham, føler vi selv i alle fall. Spørsmålet er da om det er noen som vil dele erfaringer rundt dette med bading. Det er jo enda en stund før Loffen kan sitte på egen hånd, noe jeg antar vil lette prosessen en del. Vi skulle så gjerne hatt en bedre løsning akkurat nå vi.... )
It's all about me Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 På Obs og Europris har de badebaljer som er digre OG med propp for enkel tømming. Disse har jeg brukt fra fødsel på alle mine barn og eldstemann som denne våren blir 6 har fremdeles godt med plass og elsker dem. Koster mellom 100,- og 150,-
Babyønske �� Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Nå er min jente litt eldre enn din gutt, men omtrent like stor(eller litt mindre faktisk). De siste ukene har vi tatt i bruk badekaret, men det var mest fordi hun plasket så voldsomt at hele badet ble vått :-/ Jeg syns det er litt tungt å stø bøyd eller sitte på knær og holde henne, men har liksom ikke så mange alternativ. Blir som oftest rask prosess. Mange dusjer de vel, men det ser jeg ikke på som alternativ, tror ikke hun ville likt det heller.
min lille fotballspiller<3 Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Bruker den stooore badebaljen fra Europris her også...! Fungerer veldig fint! Ellers bruker vi også sånn balje til å ha klær i fra søstrene grene nå som mini sitter selv (er 16mnd) Når mini var mindre brukte vi i tillegg badestol og dusjet han:) Tror badebaljen er helt lik denne på bildet: http://kaereboern-odense.dk/badevaerelses-artikler-til-barnet-35/badebalje-90l-201.html
Tosta <3 Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Her bruker vi "liggestol" Selges på barnashus/Barebarn hvertfall. Genial, begynte å bruke den når jenta vår var ca 3 mnd, bruker den ennå og hun er 6mnd. Så deilig å bare kan se på at hun bader/plasker og koser seg
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Her bader jeg i boblebadekaret sammen med babyen på 8 mnd hver tredje dag - superkoselig for begge to <3 Så får pappaen slappe av med avis og kaffe etter middagen, etter en lang dag på jobb.
petite fleur Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Vi brukte liggestol fra han var nyfødt til han var 5-6 mndr, da gikk vi over til en sittestol. Vi bygget rundt ham med håndklær slik at han ble halveis liggende før han klarte å sitte selv. http://www.babykos.no/index.php?valg=produkt&gruppe_nr=903&produkt_nr=Badesete&babykos=cc28e786cec8e521169f71e27bf1dd34
Regina Phalange Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Vi bader i badekaret sammen med minsten - veldig poppis :-)
Håpefull77 Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Hun ligger i badekaret alene, vi sitter ved siden av. Har lite vann i, så når hun ligger på ryggen dekker vannet så vidt over ørene. Som regel vil hun ligge på magen, men hun snur seg og ordner selv. Vi begynte med det fra 4 mnd.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Vi bruker badestol som barnet sitter i, veldig gøy for jenta mi og kunne sitte og leke litt og kose seg og ikke stress bade
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 5. januar 2012 #11 Skrevet 5. januar 2012 Vi brukte "liggebadestol" til han kunne sitte litt selv med støtte (omtrent samtidig som liggestolen ble trang) . Men etter en tur i svømmebasseng ble han så gla i plasking og ravet rundt, at det var helt umulig å bade ham i den lille IKEA-baljen.Har siden satt ham i dusjen faktisk, da vi ikke har badekar . Der sitter han og leker med dusjhodet mens jeg såper inn og skyller. Tømmer vann oppi bøtter som han leker med. Bra tips over her om de større baljene med tappekran. De har også sånn sklibeskyttelse (matter) på IKEA som er fine å bruke oppi. han elsker jo å bade, så det er bare for lettvintheten avt vi dusjer ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå