Gå til innhold

uke 39 og ekstemt vondt i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter, nå er jeg usikker her på om noe er på gang eller ikke.

Jeg fikk plutselig for en time siden veldig vondt i magen, er som at hele magen strammer seg (ikke kynnerer for det har jeg hatt mye av), men sist jeg fødte husker jeg at smerten satt i ryggen.

De intense smertene kommer og går, med kanksje 5-10 min mellomrom, men det er hele tiden vondt i magen!

Jeg har veldig løs mage, og er ekstremt kvalm i tillegg.

Har noen av dere opplevd noe liknende.

Jeg vet jeg kan ringe sykehuset, men tenkte å høre med dere først!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt være noe på gang der ;) Hadde også veldig vondt i ryggen sist gang uten om riene, men smerten kan vell sitte i magen også vil eg tro. Siden du har mellomrom på 5-10 min så er vel det rier da kansje?

Løs mage og kvalmhet er også veldig vanlig når fødselen nermer seg/er i gang.. Lykke til!! :)

Skrevet

Jeg kjente riene bare i magen. Hadde ikke vondt mellom riene så vidt jeg kan huske. Hvis det er rier og de kommer så tett ville jeg nok ringt føden. Da vil de sikkert sjekke om du har åpning osv. Lykke til! :)

Skrevet

jeg fikk løs mage den dagen min datter ble født, så kan nok hende det skal skje ting snart!! :)

Skrevet

Oi, kan definitivt være fødsel på gang ja, blir spennende utover dagen :). Jeg har også et spørsmål i den forbindelse (ser du også har født før). Jeg har forstått det som at man må forholde seg helt i ro dersom vannet går og hodet ikke er helt festet. Og for oss som har født før festes det vel gjerne ikke helt før man går i fødsel? Betyr det at man må inn til sjekk med en gang dersom vannet skulle gå?

Skrevet
Oi, kan definitivt være fødsel på gang ja, blir spennende utover dagen :). Jeg har også et spørsmål i den forbindelse (ser du også har født før). Jeg har forstått det som at man må forholde seg helt i ro dersom vannet går og hodet ikke er helt festet. Og for oss som har født før festes det vel gjerne ikke helt før man går i fødsel? Betyr det at man må inn til sjekk med en gang dersom vannet skulle gå?

Hei "monabea" :)

Jeg venter nr.3 nå, og er 39 uker på vei. Det er riktig at hodet ikke nødvendigvis trenger å feste seg før fødselen er i gang på oss flergangs, mens det på førstegangs er vanlig at hodet kan være festet i mange uker før. Da jeg var på kontroll i jula hadde hodet til snuppa mi overhodet ikke festet seg, hun lå høyt oppe. Og siden begge mine andre barn har blitt født litt før termin, begynte jordmor å snakke mye om hva jeg måtte gjøre hvis vannet gikk nå når hodet ikke var festet (kjente jeg ble litt stresset, hehe). Og det er riktig at man da må legge seg ned, og ringe føden. Grunnen til at man må legge seg ned er jo fordi at når hodet ikke er festet kommer det mye mer fostervann ut, og det kan være farlig for babyen. Så hvis vannet skulle gå, ogjeg føler det er rikelige mengder, ville jeg uansett lagt meg ned, hvis jeg var litt usikker på om hodet var festet eller ikke. Er hodet festet derimot kommer det ikke så mye, og det vil typisk sige ut litt med jevne mellomrom i tida videre. Men siden det hele tiden produseres nytt fostervann skal ikke dette være kritisk for babyen. Men man skal uansett ringe føden, og få veiledning fra dem om hva man skal gjøre.

Hodet på snuppa mi i magen er nå heldigvis så godt som festet fikk jeg konstantert på den siste kontrollen :) Så da er det bare å vente på at det skal skje noe mer her ;) Lykke til med innspurten, damer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...