Gå til innhold

Bekkenløsning (skambeinet) Uke 13.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre med veldige bekkensmerter spesielt i skambeinet?

Jeg sliter både med å gå og å ligge. Ikke så deilig på nettene altså.

Noen gode råd her? Burde jeg gå til Kiropraktor eller fysioterapaut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også bekkenløsning og det begynte allerede i rundt uke 8. Dette er mitt svangerskap nr 3 og med nr 2 begynte det rundt uke 13. Jeg har ikke smerter i symfysen (skambenet) enda, men i IS-leddene, dvs. leddene bak. Jeg vil anbefale at du får henvisning til fysioterapeut og forsikrer deg om at den du går til har greie på bekkenløsning. Jeg fikk gode råd i forrige svangerskap. Det var først helt mot slutten at jeg hadde smerter foran så hos meg var det nesten bare bak. Det er det også denne gangen, men jeg synes det virker bedre enn sist gang og tror det er fordi jeg vet mer om hvordan jeg skal bevege meg og at jeg tar det alvorlig. Det som har hjulpet meg er å ligge med pute mellom bena (det gjør du sikkert allerede), jeg bruker belte som støtte hele dagen, jobber redusert, tenker på bekkenets stilling (få det "under" deg og ikke svaie med ryggen), prøver hele tiden tenke symmetri, f.eks inn/ut av bil, seng etc. Har også god smertelindrende effekt av varmepakning eller is, men det er jo først når det gjør vondt. For meg er det værste jeg gjør nesten å gå så det blir lite gåturer. Gikk en del på ellipse forrige gang og har også prøvd det nå og det kjentes fint ut. Trening i vann (men ikke vanlig svømmetak med bena, det gjør vondt!) Lykke til og ta det alvorlig!

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har vondt både foran og bak i bekkenet, gåturer gjør jeg ikke, jeg får ikke gå langt før jeg sliter.

Jeg prøver å sove med pute men jeg får ikke sove i annen liggestilling enn den jeg bruker og da er det vanskelig med pute. ("På magen"/på siden med den ene foten i bøy utover)

Men som sagt prøver å sove med puten slik at bekkenet skal bli stabilt.

Jeg får ringe fysio i morgen, håper det hjelper, for jeg er redd dette kommer til å bli et veldig langt svangerskap hvis dette skal være standarden...

Jeg hadde ikke bekkenløsning i forrige svangerskap før absolutt helt på slutten, men slet litt med Isjasnerven i klem.

Tusen takk for svar Isla verde, jeg skal ta det alvorlig.

Skrevet

Sliter med det samme her også 13 uker,begynner med akupunktur i morgen så får se om det hjelper :)

Skrevet

Fikk hjelp med akupunktur og osteopat.

God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...